Hades – Review

Ne znam kako, ali Supergiant Games ponovo razbija sa igrom koju izda. Iako se uglavnom baziraju na izometrijske naslove, uvek uzmu i eksperimentišu sa novim žanrom i nekako uspeju da proizvedu stvarno predivan rezultat.

Premisa koja se vrti oko Hades naslova je brutalno prost. Vi ćete u ulozi Zagreusa, sina Hada, odlučiti da pobegnete iz podzemlja i zemlje mrtvaca. U ovoj veoma smeloj ideji će vam pomagati i drugi bogovi ili božanske ličnosti. No ovo je samo temelj, ideja, najprostija osnova. Glavni deo, najsočnije meso priče ćete pokupiti tokom istraživanja različitih nivoa podzemlja, upoznavanja njihovih stanovnika i drugih likova iz grčke mitologije. Čak i kada uspete da pobegnete, vaše dostignuće će samo označiti novi deo glavne priče.

Hades Screenshot

Igra u kojoj uživaju čak i igrači koji su do sad izbegavali roguelite žanr

Kao što smo gore napomenuli, ovaj developer se pretežno bazira na izometrijskim igrama, ili ti onima iz ptičije perspektive. Kontrolisanje vašeg lika je u stilu Diabla i sličnih naslova. Ono što je u svakoj od njihovih igara jedinstveno jeste da se tim uvek potrudi da proba nešto novo, neki novi žanr, neku novu ideju ili plan. Samim tim ovde imamo veoma uspešan Roguelite naslov.

Glavna premisa ovakvih igara je sledeća: Počinjete veoma slabi i treba da se, sa tehnički jednim životom, probijete što više ili dalje kroz set nivoa, generalno postajući sve jači dok ne poginete. Ako poginete uglavnom izgubite svu sakupljenu opremu, vraćate se na početak, malo jači i sa više znanja, i onda krećete ponovo. Ta osnova je i ovde prisutna.

Tokom svakog izlaska ćete sakupljati pregršt različitih bonusa koje će vam bogovi davati, i zatim unapređivati iste, ili čak poboljšavati oružja koja koristite. Naravno, tu je i par predmeta koji će vas sve vreme pratiti i koje možete koristiti da otključate dodatne zone, dekorišete kuću, ili čak malo poboljšate sami sebe kako bi vam sledeći pokušaj bekstva bio lakši. Kada sklonimo ovaj tehnički deo, i veoma, veoma dobar sistem borbe u kojem možete koristiti jedno od šest ekstremno različitih oružja, od mača, preko koplja i štita, pa sve do puške i pesnica, ostaje nam samo priča. Izuzetno dobra priča.

Za razliku od većine roguelite igara u kojima ćete se osećati veoma poraženo koliko god napredovali, osećaj smrti i povratka na početak će u Hades-u biti apsolutno drugačiji. Naravno, nećete namerno gubiti život, ali kad se to neizbežno desi i vratite se kući imaćete nove prilike da pričate sa izobiljem interesantnih likova. Tu ćete sresti Hipnosa, Niks, Ahila, Kerbera i mnoge druge koji će se vremenom pojavljivati. Svaki put kad se vratite imaće neki novi komentar ili dopunu njihovog dela priče.

Glavni deo gejmpleja će biti kombinovanje oružja i bogovskih bonusa

Dok budete putovali kroz podzemlje imaćete priliku da naletite kako na dobronamerne, tako i na zlonamerne likove. Svaki put kad dobijete neki bonus od bogova obratiće vam se i dati komentar na vaš progres. Način na koji su pisci ubacili grčku mitologiju, seting, i likove i onda sve umiksali oko Zagreusa je apsolutno predivno. Uživaćete u svakom momentu čak i kad su mirni i van bitaka.

Kada se konačno vratite borbi imaćete priliku da uživate u nasumično odabranim arenama, gomilom veoma zanimljivih i izazovnih protivnika koji se drastično menjaju kako uđete u novi nivo podzemlja. Čak se i neki boss okršaji ili sami bossovi menjaju. Doduše, bilo ovo pozitivno ili negativno, najveći faktor u vašem uspehu da pobedite i pobegnete će biti baš ti nasumični bonusi koje vam bogovi daju ili koje ćete sa Dedalovim čekićem da nakačite na oružje. Neke kombinacije će učiniti igru prelakom, dok će vas druge učiniti neefikasnim za dat okršaj.

Umetnike koji rade na igrama ovog developera treba plaćati trostruko više i polivati zlatom. Svaki lik, svaki bog i svaka zona su zaista prelepo dizajnirani i nacrtani. Ako do sada niste voleli grčku mitologiju apsolutno ćete je zavoleti sad. Svi bogovi, iako generalno humanoidnog prikaza, imaju toliko detalja na sebi da će svaki biti apsolutno jedinstven i interesantan za videti. Kako budete istraživali oblasti podzemlja, tako ćete nailaziti na sve lepše i lepše prikaze. Iako će vam mape kasnije postati preterano slične, to vam neće mnogo smetati. Animacija je dobra i lako možete prepoznati ko je ko na bojištu i kada se ko priprema za napad. Doduše zbog sve šarenolikosti i ponekad previše protivnika na ekranu možete se lako izgubiti u efektima i borbi.

Muzika i glasovna gluma nikako ne kaskaju za grafikom. Glumci su se ekstra potrudili da prenesu ponašanja svakog od likova od meduze služavke do razdraganog Dionisa, sa sve naravno opasnim Hadom. Svaka interakcija je pokrivena glasovnom glumom. Tekst naratora čuje i glavni lik i često mu dobacuje za komentare. Numere koje prate igru su segmentirane generalno na zone u kojima se nalazite. Mirne u kući i zonama odmora, i živahne kad krene bitka. Topla preporuka da se nabavi soundtrack i stavi na vaše plejliste.

Tim se sasvim fino potrudio da tokom godina u kojoj je igra bila u Early Access fazi dobro poradi na uklanjanju grešaka. Mala zamerka je da ne postoji nikakav način da snimite ako nešto obavite i nemate vremena za još jedan pokušaj bekstva. Na listu mana ću dodati mali broj zona i protivnika ali i to se može zanemariti kad imate toliko drugih faktora koji će uticati na gejmplej.

Ako ste ikada hteli da igrate neku roguelite igru a niste znali koja je jedna od najboljih ili koja bi najbolje balansirala progres, onda definitivno ne morate da tragate dalje od Hades. Sama količina priče van bitki, i nasumičnosti i akcija vam daju ogromnu količinu opcija. Ako ste fan ovog žanra morate dodati Hades vašoj kolekciji. Iako do sada niste igrali ovako nešto, ali volite grčku mitologiju ili hoćete izazovnu igru, ovo je pravi naslov za vas.

Igru ustupio Supergiant Games

Hades

20.99€