NHL 21 – REVIEW

Ova godina predstavlja jedno od najgorih iskustava po EA sudeći po stavu igračke zajednice prema njihovim „novim“ sportskim izdanjima. Iako nada uvek postoji, ovogodišnji NHL je ugušio istu time što nimalo ne odudara od formule kojom se EA vodi GODINAMA. Nažalost, ni NHL 21 nije izuzetak šablona godišnjih promena u postavama timova i činjenice da je to skoro uvek jedina novina u serijalu kroz par iteracija. Iako je NHL 20 bio blagi korak u pravom smeru, stagnacija je nastupila pa je NHL 21 skoro potpuno ista igra kao svoj prethodnik.

Ako počnemo od pozitivnih promena koje je ovogodišnje izdanje hokeja donelo, tu je najveći skok doživeo Be a Pro mod koji daje solidno impresivnu interakciju i slobodu izbora makar u nekim aspektima karijere vašeg igrača. Bilo da je to odnos sa sponzorima, ostatkom tima ili menadžmentom i javnošću, imaćete solidnu interakciju sa svakim od tih aspekata i propratne animirane razgovore i slične situacije. Iako ovo ne predstavlja ništa revolucionarno u odnosu na neke stvari koje je 2K već ubacio u svoj karijerni režim, ovde su odnosi sa saigračima i timom znatno bitniji, igraju veću ulogu, pa čak i bude u vama neki osećaj odgovornosti. Međutim, za ostale modove se ne može reći isto. Iako su Franchise i standardni modovi doživeli neka sitna unapređenja, ona su ili beznačajnih razmera, ili su već bila prisutna u drugim konkurentskim sportskim igrama duže vreme. Treba pohvaliti i HUT Rush koji predstavlja opciju igranja HUT mečeva na otvorenom, kao i World of Chel koji je uneo kompetitivni rangirani multiplejer. Nažalost, tu novine prestaju i bivaju zamenjene zjapećom količinom već viđenog.

Ako vam repetitivni modovi i mikrotransakcione šeme Ultimate Team moda nisu dovoljne da vas ogade od EA-ovih sportskih mahinacija iz godine u godinu, onda će NHL 21 gejmplej to definitivno učiniti. Pored gotovo nepostojećih promena u standardnom hokejaškom gejmpleju serijala kroz zadnjih desetak godina, AI vaših saigrača je standardno užasan i ponekad toliko beskoristan da će vas to iritirati na svakom koraku. Međutim, to nije jedini problem koji ćete susretati na ledu, jer će zato, kao odgovor na to, protivnički AI skoro savršeno predviđati svaki vaš potez i dodatno pojačati osećaj da igrate protiv kompjutera, a ne protivničkog tima. Standardne EA Sports skripte unutar mečeva su prisutne, pa će određeni načini davanja golova i prodora uvek biti bolji i „meta“ u odnosu na neke druge pristupe unošenju paka u mrežu. Iako su tu nove finte i novi načini udaranja paka, kao npr. uzdizanje paka od zemlje lobovanjem golmanovih nogu ili igračkih štapova, to nije pomoglo užasnom osećaju nameštenih mečeva od strane igre dok budete igrali neke multiplejer modove.

Grafički, igra ne izgleda nimalo drugačije u odnosu na prethodnike, što je ponovo slika svi EA-ovih igara u poslednjih nekoliko godina. Ovo je, doduše, teško uzeti za zlo, s obzirom da smo na sutonu trenutne generacije konzola i njihovog 7 godina starog hardvera. Treba ipak izdvojiti da je ubačeno par novih animacija, kao i neki sitni detalji prilikom prezentacije meča. Sa audio strane nema previše šta izdvojiti, osim da je velika šteta što je većina sekvenca tokom karijernog režima potpuno nema i bez ikakve glasovne glume.

NHL 21 predstavlja jednu mršavu i potpuno besramnu prodaju prošlogodišnje igre sa par novotarija koje su više na nivou neke zakrpe ili omanjeg DLC-a, gde EA Sports i dalje bez griže savesti traži punu cenu za takvo iskustvo. Uprkos svim solidnim performansama date igre na PS4 i uspešnog izbegavanja većeg broja bagova i tehničkih problema, novi NHL je jednostavno previše dosadan i identičan kao prethodnici da bi mogao savesno da bude preporučen bilo kome osim najvećim fanovima HUT-a i strimerima koji verovatno i čine najveći deo EA-ovih mikrotransakcionih prihoda. Ostaje samo da se nadamo da će u novoj generacije konzola sportske igre promeniti sistem „kopi-pejsta“ kojim se služe, i makar iskoristiti novi hardver kako bi poboljšali gejmplej modove, ako je industrija već do te mere osuđena na nedostatak ikakvog boljitka igračke zajednice koja im uporno šalje novac u džepove iz godine u godinu.

OVAJ TEKST SE ORIGINALNO POJAVIO U NOVEMBARSKOM 142. BROJU ČASOPISA PLAY!ZINE MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU

NHL 21

60$