Originalni DirectX kreator Erik Engstrom, nas je nažalost napustio ali iza sebe ostavlja karijeru koja je pomogla da se gejming industrija postane ovo što je danas. Egstrom je devedesetih godina radio na DirectX gejming API-ju (Application Programming Interface) zajedno sa kolegama Aleks Sent Džonom i Kregom Ajzlerom sa željom da pojednostave razvoj igara za Windows sisteme i učine ga idealnom platformom za ove aplikacije kao što je to danas slučaj.
Programi su prvobitno pravljeni za Windows 95 a u to vreme developeri su više voleli da stvaraju u MS-DOS-u zbog niskih troškova smatrajući da je Windows 3.1 pretežak za razvoj igara. Upravo iz ovog razloga rođen je DirectX. Majkrosoftovo rukovodstvo je u jednom momentu za malo odustalo od projekta i otpisalo Windows kao platformu za igre, srećom dobri rezultati Menhetn Projekta (prvobitni naziv) su ih ubedili u suprotno.
Engstrom i njegov timsu prvi put predstavili DirectX API na konferenciji programera 1995. godine a septembra te iste godine lansirani su kao Windows Games SDK. Nakon toga, Mikrosoft je prišao Džonu Karmaku iz id Software-a, i ponudio da besplatno prebaci igre Doom i Doom 2 sa DOS-a na Windows 95, a da će studio zadržati sva izdavačka prava. Ponuda koja se teško odbija i 1996. lansiran je Doom 95 kao prva DirectX igra.
Malo ljudi je imalo ovoliko uticaja na razvoj igara i programa generalno kao Engstrom. DirectX je omogućio i Xbox-u da postane uspešna gejming platforma uprkos žestokoj konkurenciji. Program nastavlja da se i dalje razvija, i danas je ključna gejming tehnologija uprkos postojanju Vulkan-a i Metal-a. Uprkos smrti, Engstrom je ostavio revolucionarno nasleđe koje je oblikovalo jednu industriju.