PC

U ne tako dalekoj prošlosti, EA je zamalo preuzeo Grand Theft Auto developere

FOTO: Rockstar Games

Otvorena je sezona akvizicija gejming studia. Već nam je poznato da je Majkrosoft prisvojio nekoliko developera kao što je Ninja Theory, Obsidian, Double Fine, ZeniMax, a izgleda da su Amazon i Google isto odlučili da se umešaju u trku. Najsvežija novost je ipak da je čuveni Codemasters odlučio da prihvati ponudu kompanije EA od $1.2 milijardi. Nije sve prošlo baš tako lagano, jer je u jednom momentu i Take-Two dao svoju ponudu, ali se EA vratio sa još većom cenom tako da je Take-Two odlučio da odustane od trke.

Ali da li ste znali da su ova dva izdavača u jednom momentu mogli da rade zajedno pod istim krovom? Početkom 2008. godine, EA je pokušao da kupi Take-Two koji se tada nalazio u ne baš najboljem poslovnom stanju, a naslovi poput GTA, FIFA, Bioshock i Battlefield su se zamalo našli pod kontrolom jednog izdavača. Take-Two je pre 15 godina bila kompanija koja se borila sa različitim problemima iako je posedovala GTA franšizu, a nadolazeći naslovi poput Rockstar Games Table Tennis, The Da Vinci Code nisu baš uspeli da zapale gejming scenu.

Take-Two je zabeležio ogromne gubitke 2006. a izvršni direktor je morao da prizna da je falsifikovao finansijske rezultate. Naredne godine kompanija je promenila kopletan upravni odbor i krenula da pravi plan za budućnost. Iste godine, Vivendi je objavio da kupuje Activision i spaja dve kompanije u Activision Blizzard. Ovo je značilo da EA potencijalno može da izgubi poziciju najvećeg nezavisnog izdavača video igara na svetu. U nadi da se zadrži na vrhu EA je bacio oko baš na Take-Two.

EA je dao dve ponude, ali je Take-Two u oba slučaja odbio iako nije baš bio u finansijski zavidnom položaju. Ovo nije zaustavilo predstavnike EA-a koji su počeli da vrše javni pritisak, putem intervjua i različitih objava, a Take-Two je kasnije optužio korporaciju da želi da se domogne njihove kompanije po nerazumnoj, ceni jer se nalaze u lošoj situaciji, i pre nego što izađe novi naslov. Stvari su postale napete jer je očigledno bilo da EA pokušava svim načinima da Take-Two akcionare nagovori da je prodaja najbolja solucija.

Borba za akcionare je počela i dok je EA pokušavao direktno da komunicira i posluje sa njima Take-Two je na sve načine pokušavao da zadrži vlasnike. Rat je trajao sve do 2008. Godine kada je GTA IV izašao na Xbox 360 i PS3 i uspeo da koliko toliko kompaniju vrati na noge. Šest meseci nakon razmene pisama i inicijalnih ponuda, predstavnici EA su objavili da su odlučili da odustanu. Take-Two akcije jesu se stabilizovale ali već sledeće godine opet je zabeležen drastičan pad koji je brinuo vlasnike.

Priča na kraju ipak ima srećan kraj. Take-Two je uspeo da pregrmi ogromne gubitke pomoću igara GTA V, Red Dead Redemption 2 i ogromne popularnosti NBA 2K serijala čije akcije su u proseku $200, što je sedam puta više nego što je EA pre desetak godina nudio. Take-Two i EA su trenutno giganti izvadačke scene sa prihodima o kojima su samo mogli da sanjaju te 2008. godine.

Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top