Prošlogodišnje statistike Epic Games prodavnice ne pokazuju da je 2020. godina bila baš uspešna za ovu platformu. Epic je otkrio nekoliko ključnih statistika i podataka koje je prodavnica prikupila tokom 2020. Slično metodama iz 2019. Kompanija je istakla ukupan broj igrača, aktivne korisnike na mesečnom nivou, potrošnju mušterija i druge detalje.
Na prvi pogled brojevi izgledaju dosta dobro, sa rastom u svim sektorima. Prošle godine prodavnica je imala preko 160 milona mušterija, dok je godinu dana pre toga zabeležila 108 miliona. Samo u decembru, Epic je zabeležio preko 56 miliona aktivnih korisnika tog meseca. Ali ako se malo pažljivije pogledaju statistike, primetićemo da su novi korisnici, koje je Epic privukao ove godine, jedva potrošili nešto novca na platformi. Ukupna potrošnja kupaca je prošle godine iznosila 700 miliona dolara, a samo 265 miliona je potrošeno na igre koje nisu Fortnite i Rocket League. Drugim rečima tih 52 miliona novih korisnika je povećalo zaradu za samo 20 miliona dolara, odnosno 14 miliona za naslove od drugih izdavača.
Obzirom koliku eksploziju je gejming i digitalni biznis doživeo prošle godine, veoma je iznenađujuće da je Epic uspeo da skupi samo 20 miliona dolara od novih korisnika. Ovo se najbolje vidi na slici u nastavku. Epic je agresivno ušao u prošlu godinu i veoma često su delili besplatne igre. Tokom 2020. prodavnica je poklonila 103 igre, ukupne vrednosti $2,407, i one su preuzete preko 749 miliona puta. Godinu dana pre, 73 igre su poklonjene a skinute su preko 200 miliona puta.
Da li se strategija Epic Games-u obila o glavu, jer očigledno se dokazuje da iako poklanjate besplatne igre, ništa ne može da garantuje da će korisnici ostati na platformi. Možda je ovo samo prva faza skupljanja gejmerske populaciji na platformi? Videćemo da li će Epic promeniti strategiju darivanja ove godine.