Sada kada smo isprobali Goblin and Coins II, dobili smo priliku i da malo proćaskamo sa developerom lično.
Play!Zine: Pozdrav Nikola, drago nam je što radiš na nastavku za Goblin and Coins. Svidelo nam se ono što smo isprobali i voleli bismo da saznamo nešto više. Kada je nastala ideja za Goblin and Coins II?
Nikola: Ideja je nastala u diskusiji sa ljudima kojima se dopala prva igra, čitanjem njihovih recenzija na Steamu, na raznim forumima, privatnim porukama. Kada se igra nekome ne dopada, razlog je uglavnom to da im se ne sviđa grafika. To je nešto što može da se popravi vežbanjem ili, kada bi bilo para, unajmljivanjem nekoga da izradi lepše sprajtove i setove. Ovo drugo nije bila opcija, pa sam zavrnuo rukave.
Mnogo više povratnih informacija dobio sam od ljudi kojima se igra svidela – kako tokom razvoja tako i posle objavljivanja – jer je njima bilo stalo da mi pomognu da je unapredim, da se čuju njihove ideje, da ono što im se već dopada bude još bolje. Nažalost mnoge od ovih promena jednostavno nisu bile primenljive na prvu igru, jer je od početka zamišljena na jedan određeni način, te bi izmene osnovne mehanike, kamere, dodavanje nekih mehanika itd, povukle stvaranje gotovo nove igre. Tako se rodila ideja o „Goblinu 1,5“.
Play!Zine: Kakva unapređenja možemo očekivati u odnosu na prvi deo?
Nikola: Pre svega grafika, rekao bih da je prva igra izgledala kao nešto iz 1981. godine, ova sad je unapređena na 1991. sigurno, pa zatim sve drugo, počev od menija koji pamte izabranu stavku kada se lista kroz njih. To je sitnica ali ljudima mnogo znači. Dalje, moguće je da se pogleda dole, postoje kosine uz koje se goblin penje i silazi, nije sve prepuno neprirodnih ćoškova. Moguće je steći dupli skok, smanjivanje za prolazak kroz uske tunele, otključati dodatni život ili čak gotovo neograničen broj nastavljanja. Tu je i potpuno nova mehanika koja se bavi time, možda i jedinstvena u platformerima.
U prvoj igri gledao sam da bude manje dijaloga koji narušavaju utapanje u svet igre, ali igračima se to nije dopalo, jer su ih druge igre navikle da dobiju povratnu informaciju o sakupljenim novčićima i vremenu prolaska. Ovi nedostaci su izazvali mnogo stresa pojedincima, tako da je sada sve tu… ali može i da se isključi. Mapa omogućava vraćanje na prethodno završene nivoe, biće možda i nekih nelinearnih deonica, videćemo. Na kraju, igra ima podršku za više jezika, uključujući i srpski (ćirilica) koji već može da se isproba.
Play!Zine: Koliko je priča prve igre povezana sa dešavanjima u novoj?
Nikola: Povezana je, ali nije neophodno igrati prvu igru da se „pohvataju konci“. Sve je počelo kada kuvar Goblin nije obratio dovoljno pažnje pa je nestalo zmajevo zlato, te on pokušava da ga povrati. Ko je odigrao prvu igru zna šta se desi na kraju i zašto brojanje baš svakog novčića nije toliko važno. Radnja druge igre dešava se neodređeno vreme kasnije, kada Goblin ima svoj kiosk brze hrane i pokušava da konačno otplati kredit pomoću kojeg je pokrenuo posao. Na njegovu žalost, nešto strašno se dešava, nestaje mu i novac i njegov čarobni kuvar sa receptima, pa mora ponovo da se da u poteru. Neki neprijatelji i likovi će se pojaviti ponovo, ali tu je kraj veza između dve priče.
Play!Zine: Vidimo da u igri ima i “skrivenog” nivoa, da li će ih na kraju biti više?
Nikola: Skriveni nivo koji ste videli deo je osnovne mehanike igre. Kada igrač ostane bez mogućnosti nastavljanja, odlazi u „podzemlje“, relativno težak nivo u kojem mora da sastavi Zlatnu granu i vrati se u nadzemni svet. Jedna od nadogradnji koje je moguće uzeti sakupljenim novčićima sprečiće ponovni odlazak u podzemlje… bar na neko vreme. Na ovaj način ne postoji „game over“, a opet igra nije prelaka i ima neke razloge da se pristupi malo opreznije. Pored njega, biće još nivoa koji nisu deo glavne priče, već predstavljaju skrivene bonuse u vidu vremenskih i drugih izazova, zasebnih mini-priča, skrivenih lokacija itd. Neki će biti u igri po objavljivanju, a drugi će biti dodati kasnije.
Play!Zine: Postoji li okvirna ideja koliko će nivoa biti dostupno za igranje?
Nikola: Plan je da glavna priča ima najmanje 25 do 30 nivoa, a da uz njih postoje dodatni.
Play!Zine: Da li imaš još nekoga ko ti pomaže u razvoju, ili i dalje radiš sam?
Nikola: Radim sam u slobodno vreme, kada mi posao i obaveze dozvoljavaju. Nekada je to par sličica pred spavanje, nekad dve linije koda, neretko i preskočen dan ili sedmica kada ne uspem ni da otvorim projekat. Naravno da nisam ostrvo, pa i ja stojim na „ramenima džinova“, i ovog što radim ne bi bilo bez lekcija koje sam pohađao, različitih primera, tutorijala i saveta. Ipak, najveću pomoć pruža zajednica okupljena oko igara, koja ulaže vreme i napor u testiranje još od prvih verzija u kojima je bilo nešto da se proba, sada već davne 2019. Bez njihovog truda nema šanse da bi igra bila stabilna i igriva koliko jeste.
Play!Zine: Do kraja maja smo imali prilike da igramo prvi alfa test, i prilično smo zadovoljni funkcionisanjem igre. Šta je u planu za dalje?
Nikola: Javni playtest na Steam-u iskoristio sam za prikupljanje opštih utisaka, pronalaženje sitnijih grešaka u kodu i njihovo ispravljanje, poliranje nekih sitnica. Sve veće stvari bile su sređene pre toga zahvaljujući zatvorenim testovima koji su prethodili. Osnova igre je završena rekao bih, stabilno funkcioniše, sada treba „samo“ napraviti još tile-setova, likova, zamki, mehaničkih elemenata i onda dizajnirati nekih dvadesetak novih nivoa oko njih.
Play!Zine: Pošto je feedback zajednice od velike pomoći, hoće li biti još ovakvih testova kako razvoj igre bude napredovao?
Nikola: Moguće je, razmišljam o tome, ali je rano govoriti o tome za sada. Sigurno će biti zatvorenih testova novih nivoa itd, ali ozbiljno razmišljam da napravim još jedan playtest pred finalno poliranje igre.
Play!Zine: Kada je planiran izlazak Goblin and Coins II?
Datum izlaska nije planiran, teško je proceniti i otprilike jer to zavisi od mog posla, drugih obaveza, inspiracije. Ovog aprila napravio sam dva nivoa, a dva meseca pre toga nije bilo nikakvog napretka. Biće kada bude, a potrudiću se da vam javim na vreme.
Play!Zine: Hvala ti što si izdvojio vreme da popričaš sa nama! Srećno u daljem razvoju Goblin and Coins II!
Nikola: Srdačan pozdrav vama i vašim čitaocima!
Pripremili: Milan Janković i Božidar Radovanović