Domaća Scena

INTERVJU: Domaći studio Thunder Strike Games

Posted on

Kako nas je Zoundark u potpunosti zasenio, odlučili smo da zavirimo u kreativni um tima koji ga trenutno razvija – Thunder Strike Games Studio.

Play!Zine: Zdravo svima! Hajde najpre da krenemo od nekih osnova. Šta je zapravo Zoundark?

Thunder Strike Games Studio: Zoundark je avanturistička audio igra posvećena osobama sa oštećenim vidom koja pruža jedinstven doživljaj i gejmplej koji se potpuno bazira na zvuku, tako da je mogu potpuno ravnopravno igrati i osobe sa oštećenim vidom ali i svi gejmeri koji igraju AAA igre na dnevnoj bazi.

Play!Zine: Kako se rodila ideja zvana Zoundark?

Thunder Strike Games Studio: Sve je počelo pre 4 godine, kao ideja Đorđa i mene (u to vreme 2 studenta) da napravimo igru koja će realistično simulirati zvuk u prostoru. Inicijalni cilj projekta bio je da Đorđe upiše master studije na Fakultetu Dramskih Umetnosti, a meni je pružena prilika da naučim više o zvuku i iskoristim svoje pređašnje iskustvo u razvoju igara da stvorim unikatan projekat od koga ću mnogo naučiti. Uprkos inovativnosti ideje, Đorde sa projektom nije bio primljen na master studije i to smo obojica doživeli kao lični poraz. Ipak, osetili smo potrebu da podelimo sa ljudima šta smo uradili pa smo na okupljanju game developera predstavili naš projekat. 

Iako je u ono vreme igra još bila na samom početku razvoja sa malo sadržaja i puno bagova, ljudima su se svidele ideje za gejmplej i koncept. Jedan od ljudi koji je testirao igru nam je prišao i rekao kako smatra da igra može da bude idealna za osobe sa oštećenim vidom. To nas je navelo da istražimo postojeće igre na tržištu i ustanovimo da ih zaista nema u velikom broju, a da je naša igra u određenim segmentima već u toj fazi bila bolja od postojećih. Zato smo došli na ideju da projekat prilagodimo njima tako što ćemo gejmplej AAA igara preneti uz pomoć zvuka.

Play!Zine: Da li vas je inspirisao neki od pomenutih naslova?

Thunder Strike Games Studio: Ispratili smo šta rade druge igre kao što su A Blind Legend i BlindSight,  jer su najviše ličile na Zoundark. Uz to smo dosta eksperimentisali sa različitim mehanikama i zvučnim atmosferama. Sve u svemu, gledali smo da mehanike koje volimo iz igara koje smo i sami igrali prilagodimo na zvuk, što je izazov s obzirom na činjenicu da je potrebno zameniti vizualni aspekt gejmpleja zvučnim. 

Glavni razlozi sto nema više sličnih projekata u svetu su savremeni industrijski trendovi koji podrazumevaju daleko veća ulaganja u vizuale, što ostavlja dosta prostora za napredak zvuka u igrama, ali i činjenica da je potrebno dosta vremena da se prevaziđu tehnološka ograničenja potrebna za razvoj ovakvog tipa projekta.

Play!Zine: Igra je trenutno dostupna u svojoj ranoj verziji i potpuno je besplatna, da li će takva i ostati?

Thunder Strike Games Studio: Želeli smo da omogućimo našim early adopterima da besplatno skinu probnu verziju igre i prenesu nam svoje utiske, što smo i ostvarili. Naš sledeći cilj je da na bazi prikupljenog feedback-a unapredimo igru i razvijemo dodatne nivoe koji ce kompletirati priču. 

U planu je da se ponude 2 verzije igre, free verzija koja će svakom igraču omogućiti da isproba iskustvo igranja naše igre, i full verzija koja će sadržati dodatne nivoe koje planiramo da razvijemo i koja će moći da se kupi preko najpoznatijih platformi za distribuciju video igara. Prikupljena sredstva bismo potom iskoristili za razvoj drugih audio igara koje bi se bazirale na istoj tehnologiji koju smo razvili za potrebe ove igre. Full verzija igre će takođe biti potpuno besplatno ponuđena organizacijama koje pomažu osobama sa oštećenim vidom.

Play!Zine: Da li to znači da ćemo igru jednog dana videti na Steam-u?

Thunder Strike Games Studio: Zoundark za početak želimo da plasiramo na Steam marketu a potom i na mobilnim platformama, odnosno App Store i Google Play prodavnicama. U zavisnosti od prilika na tržištu i potreba naših korisnika, spremni smo da igru ponudimo i na drugim platformama.

Play!Zine: Da li je razvoj igara za osobe sa oštećenim vidom veliki izazov?

Thunder Strike Games Studio: Osnovni problem je to što ne postoje nikakva pisana pravila kako se ovakav projekat radi i šta je sve potrebno, tako da smo većinu stvari bili prinuđeni da saznajemo u hodu i kroz brojna testiranja koja smo morali da sprovedemo na najvećim sajmovima igara u Srbiji i regionu. Proces stvaranja zvuka takođe podrazumeva implementaciju zvučnih zapisa koje smo sami snimili, kombinaciju postojećih zvučnih i foli efekata kako bi se što realističnije dočaralo okruženje. Najteži zadatak od svih je naravno otkloniti sve experience spoilere, odnosno elemente koje kvare iskustvo igrača, i istovremeno se postarati da je igra i dalje pristupačna osobama sa oštećenim vidom.

Play!Zine: Da li ćete ostati nezavisni ili ćete tražiti podršku izdavača?

Thunder Strike Games Studio: Trenutno pregovaramo sa jednim izdavačem iz SAD-a o mogućoj saradnji. Najbitnija podrška u ovom trenutku nam je marketinška kako bi igra stigla do većeg broja igrača i kako bi se naš projekat plasirao na najveća tržišta za video igre i tako bio dostupan velikom broju korisnika. Naravno, svi koji smatraju da mogu pomoći našem projektu nas mogu kontaktirati putem e-maila contact@thunderstikegames.com i zapratiti zvanične Instagram i Facebook profile Thunder Strike games studija.

Play!Zine: Hvala vam na intervjuu! Srećno u daljem razvoju Zoundark projekta!

Ovaj tekst se pojavio u novom broju časopisa Play!Zine.

Pripremili: Milan Janković i Božidar Radovanović

Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version