Agencija za standarde oglašavanja (ASA) je samoregulatorna organizacija koja se bavi poslovanjem članica marketing industrije u Velikoj Britaniji. Organizacija je ranije pratila obmanjujuće oglase i internet prevare u toj zemlji, a poslednjih dana se posvetila transakcijama i oglasima u video igrama. Ove nedelje agencija je objavila saopštenje u vezi sa reklamama koje se fokusiraju na kupovinu sadržaja u igri, koje pominje i mikrotransakcije u igrama.
Mikrotransakcije su veoma prisutne u besplatnim igrama kao što je Fortnite i Valorant, ali pored toga postoji mnogo propisa koji prate poslovanje kompanija čiji su primarni izvori prihoda transakcije i reklamiranje. Objavljena izjava govori o tome kako reklame mogu dovesti potrošače u zabludu o troškovima mikrotransakcija, i kako ih mogu naterati na nepotrebnu kupovinu. Međutim, pominje se i očigledna razlika između igara koje vam omogućavaju da nabavite valutu u igri samo preko mikrotransakcija, i onih koje vam dozvoljavaju da ih zaradite igrajući igru.
U saopštenju se posebno ističu lut boksovi, poput onih u CS:GO igri, a agencija ih poredi sa kockanjem, jer se sadržaj kutija zasniva isključivo na sreći. ASA dodaje da je ipak potrebno dodatno istraživanje i dokazi, jer predmeti iz kutija se ne mogu koristiti u drugim igrama ili zameniti za novac, što znači da ova aktivnost ne može da zapadne pod kockarsku aktivnost.
Igre koje jedino imaju mogućnost kupovine valuta u igri, moraju prema agenciji da jasno navedu koliko valuta u igri vredi u realnom novcu. U prevodu, ako želite da kupite kozmetiku u igri za 1,000 poena, pored valute bi trebala da stoji vrednost u evrima ili dolarima. Saopštenje se bavi i upotrebom lažnih oznaka, kao što su rečenice ”najbolja ponuda”, tajmeri koji odbrojavaju koliko ponuda traje i slične mehanike koje targetiraju mlađe gejmere. Iako ASA nema ovlašćenje da kažnjava kompanije koje krše ove propise, mogu se obratiti vlastima, zato se nadamo da će se ove regulative proširiti širom Velike Britanije i sveta.
The ASA (one of the UK’s advertising watchdogs) has issued its new guidance on advertising in-game purchases.
This is huge and will require significant shifts in current industry practice.
For a detailed breakdown, check out my post below.https://t.co/S1jagv7y85
— Pete (BlackLivesMatter) Lewin (@LegalGamerUK) September 24, 2021
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.