Domaća Scena

Intervju: Igor Simić – Demagog Studio

Danas razgovaramo sa Igorom Simićem, kreativnim direktorom domaćeg studija Demagog. Njihovo najnovije ostvarenje, Golf Club: Wasteland, nas je potpuno zasenilo, pa smo odlučili da malo više saznamo o ovoj prelepoj igri.

Play!Zine: Pozdrav Igore! Reci nam nešto o sebi. Čime se baviš?

Igor: Radim paralelno u tri povezane oblasti: kao reditelj (do sad sam snimao kratke filmove), kao video umetnik (reprezentuje me Galerija Anita Bekers u Frankfurtu) i kao kreativni direktor gejming startup-a Demagog Studio.

Play!Zine: Kako i kada si odlučio da želiš da se baviš developmentom igara?

Igor: Slučajno. Sa drugarima iz Matematičke gimnazije sam napravio dve igre kao umetničke projekte još pre nekih sedam godina, da bismo 2017. počeli da pričamo o eventualnom komercijalnom projektu.

Play!Zine: Reci nam nešto o Demagog studiju i njegovim počecima.

Igor: Okupili smo se oko Golf Club: Wasteland-a nas nekoliko srednjoškolskih drugara i proširili tim na glavnog artista, animatora, dizajnera zvuka i kompozitora. Pošto su drugari bili zaposleni, igra je rađena u večernjim časovima. Srećom, projekat je bio dovoljno uspešan da sada svi rade u Demagog Studiju.

Play!Zine: Kako bi ti kao developer opisao Golf Club: Wasteland? Reci nam nešto o glavnim gejmplej mehanikama igre.

Igor: Premisa igre je pola iskustva: Došlo je do ekološke katastrofe, pa su ultra-bogati pobegli u Tesla City na Marsu. Mi smo ostali izginuli. Sada bogati sa Marsa povremeno posete Zemlju kako bi igrali golf po ruševinama. Mehanika je osmišljena kako bismo istovremeno imali gejmplej koji je dovoljno zabavan, humoristički, a i izvodljiv za mali tim za relativno kratko vreme.

Play!Zine: Kako si došao na ideju Golf Club: Wasteland? 

Igor: Ideja se javila u vreme kada je postalo jasno da Donald Tramp može da postane predsednik SAD-a. Pošto je on preduzetnik u sferi golf terena, palo mi je na pamet da je propast čovečanstva šansa za nekretnine za nove terene. Takođe, Ilon Mask je u to vreme bio sve više u žiži ne samo kao jedan od titana iz Silicijumske Doline, nego i kao javna ličnost koja propagira život na Marsu. Tako da sam sabrao ta dva apsurda.

Play!Zine: Igra izgleda zaista prelepo. Šta vam je bila najveća inspiracija za ovakav vizuelni stil?

Igor: Najzaslužniji za izgled igre je naš art direktor Nikola Stepković Stepko. Uzori su bili od Monument Valley do Kentucky Route Zero i ciljalo se da se sa što svedenijim elementima postigne i dubina prostora i osećanje maglovite melanholije. U kontrastu sa plavičastom scenografijom, gradovima i pejzažima je džangrizavi glavni lik u žutom hazmatu.

Play!Zine: Reci nam nešto o razvojnom procesu igre. Koliko je trajao? Koji su bili najveći izazovi?

Igor: Razvoj je trajao nekih osam meseci inicijalno kada je igra objavljena za App Store još u 2018. godini. Sada, za novu, proširenu 4k verziju igre radili smo još tri meseca. Najveći izazov bio je biznis deo s obzirom da smo se odlučili za premium biznis model gde korisnici kupe igru umesto da je dobiju besplatno i onda troše novac na mikro-transakcije unutar same igre. Tako da je bilo potrebno strpljenje da se Golf Club: Wasteland tretira kao odskočna daska za PC i konzolne igre koje nas zanimaju.

Play!Zine: Puzle u Golf Club: Wasteland su usko povezane sa okolinom. Kako je funkcionisao dizajn puzli u ovoj igri? Da li prvo nastaje scena koja dalje inspiriše nastanak puzle ili prvo nastaje nekakva ”skica” puzle nezavisno od scene?

Igor: Najčešće bi neka scenografija bila preliminarno postavljena na osnovu priče od elemenata koje je Stepko spremio – stambena zgrada, košarkaški teren, noćni klub, jahta, park sa vevericama, i slično. Onda se ta skica za nivo podešava od strane level dizajnera, funkcija koju smo tada svi po malo obavljali.

Play!Zine: Golf Club: Wasteland je smešten u postapokaliptični setting. Da li je izbor ovog setting-a vođen samo pričom i estetikom ili je svestan komentar na čovečanstvo i njegovu budućnost?

Igor: Mi želimo da pravimo anti-eskapističku zabavu. Drugim rečima, da pripovedamo o zanimljivim likovima koji su povezani sa realnošću. Vode nas pre svega priča i atmosfera sveta koji gradimo, ali pošto su oni uvek utemeljeni u stvarnosti i temama koje nas dotiču, igra je i komentar na klimatske promene, klasnu nejednakost i slično. Međutim, bez popovanja. To bi bilo dosadno.

Možda najviše pohvala dobijamo za radijski program u igri – Radio Nostalgia from Mars. Šejn Beri i ja smo osmislili da se u programu pušta muzika iz 2030-ih uz uključenja građana Marsa koji dele svoja sećanja iz minulog života na Zemlji. Tako da imamo brojne goste na radiju plus puno muzičkih saradnika u dva sata originalnog audio sadržaja. 

Play!Zine: Utisak na Steam-u trenutno je very positive. Šta je sledeće za Golf Club: Wasteland? Da li planirate dodatni sadržaj za igru?

Igor: Jeste, odlične su reakcije, ali trenutno nismo sigurni. Razgovaramo sa izdavačem koji je izrazio želju da se još sadržaja pravi. Videćemo, dosta smo zauzeti s obzirom da uveliko radimo na novoj igri sa još par u planu.

Play!Zine: Kakvo je tvoje iskustvo sa razvojem igara u Srbiji i generalno sa ovom scenom u našoj zemlji?

Igor: Sveukupno dobro je. Ljudi se podržavaju, pomažu i savetuju jer su svi okrenuti globalnom tržištu.

Play!Zine: Koji je tvoj savet za mlade i ambiciozne developere u Srbiji?

Igor: Da im prvi projekat bude veličine koju mogu u realnom vremenu sa trezveno sagledanim ciljevima da postignu. Da im taj projekat bude neka vrsta dokaza da su sposobni da izvedu nešto do kraja i da jasno ukazuje na smer u kojem žele da grade kompaniju, bilo da je iz ugla gejmpleja, vizuelnog ili narativnog.

Play!Zine: Da li si ranije radio sa drugim studijima? Reci nam nešto o tvojim prošlim projektima.

Igor: Generalno, moje iskustvo je vrlo skromno sa video igrama. Mislim da je jedan od razloga što smo počeli sa golfom što je jedna od retkih igara koje sam igrao u detinjstvu Gorillas u MS-DOS-u koji sam pikao u Arhimedesu na Tari kao klinac. Ukucaš ugao i snagu kojom bacaš bananu u gradu. 

Play!Zine: Kakvi su planovi za budućnost studija Demagog?

Igor: Radimo na novoj igri vrlo intenzivno. Nalazi se u istom svetu kao i prethodna, samo što je značajno složenija. Cilj nam je da gradimo intelektualne svojine (IP) kroz video igre pre svega, ali i muziku i animacije.

Play!Zine: Da li imaš vremena za igranje igara? Koja ti je omiljena igra ili žanr?

Igor: Trenutno igram nove indie platformere zbog projekta na kojem radimo. Poput Limbo, Inside, Gris i Ori uz osvrt na stare poput Heart of Darkness. Pošto su za mene video igre novi svet fasciniran sam nekim naslovima koji su vašim čitaocima već dobro poznati, a koji ukazuju na velike mogućnosti video igara kao medija za pripovedanje: Shadow of the Colossus, Nier Automata i Metal Gear Solid.

Play!Zine: Mnogo ti hvala na izdvojenom vremenu! Želimo tebi i studiju Demagog mnogo sreće u daljem razvoju vašeg novog projekta!

Za još intervjua sa domaće scene posetite ovaj link.

Autor: Božidar Radovanović

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top