Sa Stefanom smo poslednji put pričali o njegovoj simulaciji kviza znanja, 21 Step to The Victory. Sada prelazimo na njegov ambiciozniji projekat, simulaciju najpopularnijeg sporta na planeti – fudbala. Hajde da saznamo malo više o Soccer Simulation!
Play!Zine: Dobro došao Stefane! Kako je izgledalo tvoje prvo iskustvo sa simulacijama fudbala? Koju igru si prvo isprobao?
Stefan: Prva fudbalska simulacija koju sam probao 2008. godine je bila FIFA 07. Nakon toga sam igrao svaku narednu FIFU. PES sam prvi put probao 2010. godine. I svaki PES sam od tada barem probao, ali mi je ipak mehanika igranja kod FIFE uvek bila za nijansu bolja.
Play!Zine: Kada se rodila ideja za tvoju fudbalsku simulaciju? Šta te je inspirisalo da počneš da radiš na ovakvom projektu?
Stefan: Meni je u FIFI uvek falila perspektiva iz prvog lica, najviše kada sam igrao “Player Career” mod. Zato sam 2017. godine došao na ideju da napravim fudbalsku simulaciju iz prvog lica, iako je ta perspektiva najviše korišćena u pucačinama.
Play!Zine: Šta si konkretno hteo da postigneš? Šta tvoju simulaciju čini različitom u odnosu na druge na tržištu?
Stefan: Hteo sam da napravim realističnu fudbalsku simulaciju iz prvog lica kakva se još uvek nije pojavila na tržištu.
Play!Zine: Koliko igrača će moći da igra Soccer Simulation u isto vreme?
Stefan: Za početak će to biti manji broj igrača (1v1, 2v2), a kasnije će se igra proširiti, uključujući i veće stadione sa interaktivnim 3D navijačima.
Play!Zine: Da li se gejmplej zasniva samo na veštini igrača ili su uključene i nekakve statistike fudbalera kao u drugim fudbalskim simulacijama?
Stefan: Postojaće mod (kao prijateljski meč) gde će isključivo odlučivati veština igrača, a biće i takmičarskih utakmica (u okviru onlajn klubova), gde će igrači moći da nadograđuju svoje veštine iz utakmice u utakmicu, ali i tada će veština igrača biti od najvećeg značaja.
Play!Zine: Da li postoji mogućnost igranja protiv kompjutera? Koliko je bilo teško programirati AI?
Stefan: Za sada je samo golman AI i verovatno će tako i ostati. Biće i opcija da igrač može igrati na poziciji golmana umesto kompjutera. Cilj je da ovo bude MMO igra. Programiranje AI igrača u kolektivnim sportovima je jako zahtevna stvar zbog toga što oni moraju i međusobno da “komuniciraju”.
Play!Zine: Da li će igrači moći da prave sopstvene klubove i igrače? Da li smeš da koristiš fudbalere, grbove i dresove već postojećih klubova?
Stefan: Da, igrači će moći da prave sopstvene klubove i da dovode igrače. Što je igrač iskusniji on će vredeti više na tržištu. Broj postignutih golova, asistencija, odbrana će uticati na cenu igrača.
Ne smem da koristim grbove i dresove već postojećih klubova, ali i nemam potrebu za tako nečim zato što će ovo biti simulacija gde svaki igrač ima sopstveno kastomizovanog fudbalera. A klubove i dresove će sami dizajnirati uz ponuđene opcije (oblik grba, boje, šare), ali će biti prostora i da se uploaduje grb u png formatu koji se može koristiti u igri.
Play!Zine: Reci nam nešto o razvojnom procesu igre i izazovima samostalnog razvoja igara.
Stefan: Samostalan razvoj ovakve igre je veoma kompleksan jer sadrži skoro sve oblasti razvoja igara. Tu su 3D animacije, setup terena i realističnog osvetljenja, interaktivna publika u velikom broju, fizika lopte, predikcija putanje lopte i programiranje AI golmana, zvučni efekti, kontrola lopte, usklađivanje animacija sa loptom (šut, prijem lopte, pas…), onlajn sinhronizacija lopte i fizike u realnom vremenu, pravljenje baza podataka za igricu, čuvanje i učitavanje podataka sa servera i još mnogo drugih stvari koja mora da zna jedna osoba.
Play!Zine: U kojoj fazi razvoja se nalazi igra? Šta sve želiš da implementiraš?
Stefan: Trenutno se fokusiram na sam gejmplej, da što bolje odradim kontrolu lopte koja je najteža u ovakvoj igri iz prvog lica. Trudim se da napravim da igra bude što lakša za igranje, a pritom da zadržim elemente koji doprinose realnosti same igre u vidu pokreta igrača i kontrole lopte. Kao neki apsolutni maksimum koji bih mogao da implementiram jeste VR, ali tek nakon što igra stekne bazu igrača i nakon svih ostalih stvari koje sam pomenuo ranije.
Play!Zine: Kada možemo da očekujemo zvaničan izlazak igre i za koje platforme? Da li je dostupan demo za probu?
Stefan: Zvaničan izlazak ne mogu da prognoziram, ali se nadam da će to biti u prvom, najkasnije drugom kvartalu naredne godine. Igra će izaći na PC/Android/iOS platformama. Za sada postoji Early Access verzija na Steam platformi, a uskoro će biti i na Google Play-u.
Play!Zine: Kako ti se dopada pravac FIFE i trenutne scene fudbalskih simulacija uopšte?
Stefan: Iskreno što se tiče FIFE, ne dopada mi se u kom pravcu se kreće Ultimate Team, jedan od najpopularnijih modova igre zato što dozvoljavaju igračima da kupuje coins-e na raznim third-party sajtovima što čini igru neravnopravnom. Što se tiče PES-a, oni su krenuli od nule i prešli na Unreal Engine, izgubili su dosta licenci i trenutno dosta zaostaju za FIFOM. Bilo bi lepo kada bi uspeli da se vrate i budu konkurentni FIFI. Što se tiče UFL, još uvek je rano komentarisati, videćemo, nadam se da će uspeti.
Play!Zine: Zašto misliš da na tržištu nema više fudbalskih simulacija iz prvog lica?
Stefan: Na tržištu nema simulacija iz prvog lica zato što je pre svega veoma teško uskladiti sve animacije i pokrete sa loptom a da to izgleda dobro (ne računajući Real Player Motion Technology sa bezbroj različitih animacija koje koristi FIFA), a nakon toga sve to kontrolisati iz prvog lica. Postoje neki koncepti koji se mogu videti na YouTube-u, ali su oni ostali na tome i nisu toliko detaljno urađeni.
Play!Zine: Hvala ti na odličnom intervjuu! Nadam se da ćemo sledeći put razgovarati kada Soccer Simulation zvanično izađe!
Autor: Božidar Radovanović
Za još intervjua sa domaće scene posetite ovaj link.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.