Domaća Scena

REVIEW: Golf Club Wasteland

Demagog Studio je ime koje bi trebalo dobro upamtiti. Sa srpskim skrivenim draguljem koji se probija na uzavrelom i prezasićenom tržištu igara, naši developeri su izgleda našli pravu formulu za uspeh. Naravno, saznanje da je ovo igra domaćeg developera nije uticalo na moju odluku da zaigram Golf Club Wasteland.

Češljajući ponudu noviteta na platformi, ova igra se posebno istakla po tome što je praktično jedinstvena. Nema igara koje govore o distopijskoj budućnosti, u kojoj je od čovečanstva u vremenu ostao samo sitan trag postojanja, a da je još i golf uklopljen u celu priču.

Golf Club Wasteland vas smešta u ulogu usamljenog astronauta, koji po idilično-apokaliptičnim lokacijama i krajolicima ima zadatak da za što manje udaraca golf lopticu dovede do rupe. Napuštena gradilišta, priroda koja se polako vraća na svoje, uništeni tržni centri i slično. Mehanika golfa je prijatna, ne preterano napredna, ali odlično funkcioniše i ne izaziva previše problema u ovoj futurističkoj pustoši. Naravno, morate se čuvati radioaktivnih krava koje će rado pojesti lopticu ako je pošaljete u njihovom pravcu.

gcw_screenshot3

Kada golf stavimo sa strane, ova igra ima toliko toga da ponudi, i to u vidu priče samog protagoniste, kao i otkrivanja detalja o svetu pre katastrofe.

Planeta Zemlja je razorena i postala je deponija, a ostatak civilizacije živi na Marsu. Naš dom sa svim radioaktivnim ostacima i razorenim gradovima postao je odlično mesto za igranje apokaliptičnog golfa. Kao što sam rekao za samo golfiranje tako i ostaje, ali ono odlazi sa strane kada vas pustoš uvuče u osluškivanje. Imerzija je prava reč, ma koliko sumoran svet bio.

DJ na radiju polako otkriva našu zaboravljenu prošlost, a tokom ovog neonskog putovanja naletećete i na neka neočekivana iznenađenja. Nelinearno kazivanje priče u Golf Club Wasteland, koje vam ne stavlja tekst pred nos, već suptilno uvlači u zasebni svet, je fenomenalno odrađeno, što nas kao domaći medij zaista čini ponosnim. Tako dobijamo tri zasebne priče koje na kraju stvaraju sopstvenu celinu. Priča je stvarno genijalno uklopljena i dobro prikazuje pad nekada neustrašive planete, i to kombinuje sa odličnom vizuelnom prezentacijom, skladno uvezanom kroz tok narativa.

Grafika jeste prosta, ali lepo iskazuje tematiku budućnosti sa neonskim znakovima i oblakoderima u toksičnoj izmaglici, a ujedno i nije preterano zahtevna. Igra poseduje odličnu muziku, pre svega upućenu žiteljima Marsa koji se nostalgično prisećaju hitova iz 2020. godine.

Izbegavao sam da se upustim u gledanje ocena na Steam-u i Switch konzolama pre nego što sam svoje utiske sveo i priveo kraju. Ali sada, mogu reći da nisam iznenađen pozitivnim reakcijama pošto su one sasvim opravdane. Golf Club Wasteland definitivno zaslužuje 90% pozitivnih ocena na Steam-u.

Golf Club Wasteland domaćeg Demagog Studija je zabavno post-apokaliptično golf iskustvo sa pregršt distopijskog šarma. Ostaje samo pitanje – Šta čekate?

Autor: Milan Janković

Igru ustupio: Untold Tales