Pokemon Brilliant Diamond & Shining Pearl review

Pokretanje nove Pokemon igre, svaki put mi zamiriše na Dan mrmota. Priča i likovi se razlikuju, ali isti recept se iznova zavrti. Kao da kažete „e muka mi je više od pite sa sirom, danas ću da napravim gibanicu!“, samo ne baš toliko drastično. Jer već decenijama, Pokemon franšiza uspeva da trivijalnim promenama za novajlije, ali značajnim za prave obožavaoce, opstane i dalje razvija svoj „kult“.

OVA RECENZIJA SE ORIGINALNO POJAVILA U DECEMBARSKOM 154. BROJU ČASOPISA PLAY!ZINE KOJI MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU.

Brilliant Diamond i Shining Pearl, rimejkovi su dve igre bez „briljantnih“ i „blistavih“ epiteta, sa Nintendove DS platforme. A ova dva naslova, široka baza zaljubljenika smatra za neke od najboljih u kompletnom serijalu. Četvrta generacija pokemona koju su ove igre uvele, mnogi bi rekli predstavlja vrhunac kompletne Pokemon sage, pa je s obzirom na ovo, rimejk u nekom momentu bio neminovna stvar.

Interesantno je da je za kormilo izrade ova dva naslova, stala potpuno druga kompanija od one na koju smo do sada navikli. Game Freak je po prvi put u istoriji prepustio razvoj igara nekom drugom studiju, u ovom slučaju kompaniji ILCA, s tim da su naravno nadgledali kompletan projekat.

Svaka Pokemon igra iz glavnog serijala koja dolazi u dva izdanja istovremeno, predstavlja podelu ekskluzivnosti pokemona između dva naslova. Ovo podstiče ideju sakupljanja džepnih čudovišta koje nije moguće samo igrajući, već se morate uključiti i u aktivnu razmenu sa drugim igračima.

U ovom slučaju, svaka od ove dve igre poseduje oko 35 ekskluzivnih pokemona (osim ako se nisam zabrojao) i jedini način da skupite one koje nemate u svojoj verziji, jeste da ih dobijete od prijatelja koji ima drugu „polovinu“ igre. Ovo možete da izvedete ili lokalno, sa dve Switch konzole licem u lice, ili preko onlajn servisa za koji vam je potrebna Nintendova onlajn pretplata. No u budućnosti, navodno će biti moguće razmenjivati pokemone i putem servisa koji će stići uz najnoviju igru početkom naredne godine, što ostaje i da lično vidimo.

Dvodimenzionalni originali, odigravali su se na možda najzanimljivijoj lokaciji u celom serijalu – Sinou (Sinnoh) regionu, najverovatnije inspirisanom Hokaido ostrvom u Japanu. Stoga je prelazak na moderniju konzolu otvorio put mnogim vizuelnim mogućnostima. Nažalost, po ovom pitanju smo dobili kopiju originala koja ne dočarava veličinu kakvu je nekada imao original, već samo „restaurira“ grafiku u 3D prostoru.

Karakteri su predstavljeni u „čibi“ fazonu, što je japanski termin za stil koji karakterišu maleni likovi, prenaglašenih proporcija, kako bi izgledali što simpatičnije. Ovo odgovara kompletnom duhu originala, s obzirom da se odlično uklapa u minimalizam koji pamtimo. Međutim, pri pokemon okršajima, ova džepna čudovišta i njihovi treneri dizajnirani su onako kako bismo i mogli da očekujemo od jedne moderne Pokemon igre, pa čak možda izgledaju i bolje nego ikad.

Kada se sve sagleda u tom smislu, čini se da je razvojni tim imao za cilj da u potpunosti preslika original prenoseći ga u modernije doba. Ali to nažalost nije sasvim istina. Koliko god Diamond i Pearl igre bile fantastične za svoje vreme, i one bi se čistim kopiranjem a lepšom grafikom bolje pokazale danas, nova izdanja izgleda nemaju sasvim jasnu sliku o tome šta žele da budu.

Nekolicina elemenata iz modernijih Pokemon igara, preneti su i u ova dva naslova, čineći kompletan doživljaj znatno drugačijim. Tako je recimo težina igre narušena, implementacijom sistema koji podiže nivo Pokemona nakon borbi, bez obzira da li su učestvovali u njoj ili ne. Kao posledica ove opcije koju je nemoguće isključiti, ali i dodatnih olakšica zbog kojih pokemoni mogu da izbegavaju protivničke napade kao od šale, igra gotovo da i ne pruža nikakav izazov. Izuzev najtežih borbi s kraja avanture, vrlo je verovatno da ćete kroz igru prozujati kao Čarizard u supermarketu.

U kombinaciji sa još nekolicinom uprošćenih sistema, postavlja se pitanje da li je razvojni tim uopšte imao nameru da napravi verni rimejk? Ili se pak igrao sa mogućnostima a s tim i sudbinom naslova koji bi trebalo da osveže ljubav prema voljenim originalima, a ne da ljute verne obožavaoce. Svaka promena, čini se da služi kao olakšica. Čak i voljena „Grand Underground“ lokacija koja je nosila posebnu vrstu uzbuđenja sa sobom, sada otvara šansu da dođete do retkih pokemona jako rano u igri i time „slomite“ ceo sistem.

Naravno, nije sve ni tako crno. Jer u osnovi i dalje stoji naslov koji je jedan od najboljih u serijalu. Repeticija sa fokusom na traženju novih pokemona, ovde je ipak bila nešto ublažena znatno interesantnijom pričom u odnosu na prethodne naslove. Pa čak i neke razvučenije deonice koje su krasile original, sada su znatno prijatnije usled bržeg izvođenja. Ukratko rečeno, osim skupljanja čudovišta, i priča je nešto u čemu ovde za divno čudo možete uživati. Bar više nego obično.

Osim što obiluje zanimljivim i raznolikim lokacijama, rekao bih da je Sinou region „blagosloven“ nekim od najlepših muzičkih tema u franšizi. Čini se da bih kompletnom zvuku igre mogao da pripišem zaslugu što je skupljanje pokemona ovaj put delovalo nekako brže i zabavnije nego inače.

I dok se ova recenzija svodi na poređenje sa originalom, gde skoro svaka razlika degradira voljene igre na neki način, ne dajte se zavarati. Pokemon Brilliant Diamond i Shining Pearl su jako dobre igre. Ukoliko ste hardkor zaljubljenik u serijal i želite dobar izazov i snažno evociranje uspomena čuvenih DS izdanja, velike su šanse da ćete biti razočarani i bolje recimo sačekajte novo iskustvo, uz Pokémon Legends: Arceus koji izlazi kroz nekoliko meseci.

Ali ukoliko ste manje zahtevan ljubitelj serijala, bez straha mogu da vam preporučim i ovaj naslov. Možda nisu prisutne sve stvari koje su original činile sjajnim, ali gotovo svaka koja ga je činila jako dobrim – još uvek je tu.

Igru ustupio CD Media

Pokemon Brilliant Diamond & Shining Pearl

59,99€