Grand Theft Auto The Trilogy Definitive Edition review

Posle gomiletine tužbi i pretnji moderima, Rockstar je odlučio da i zvanično najavi i izbaci remastere prve tri 3D GTA igre. Posle groznog trejlera i nula gejmplej prezentacija, ne znam zašto su svi iznenađeni da je cela trilogija kompletni drek.

OVA RECENZIJA SE ORIGINALNO POJAVILA U DECEMBARSKOM 154. BROJU ČASOPISA PLAY!ZINE KOJI MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU.

GTA 3, GTA Vice City I GTA San Andreas su legendarne igre PS2 i PC ere, i ne postoji niko ko čita ovaj tekst a da nije igrao barem jednu od njih. Ono što bi Ubisoft voleo, a što je GTA uspeo, jeste da postane kultna franšiza koja je vrlo draga fanovima, tako da mi nije jasno kako je Rockstar uspeo toliko da…uprlja motku. Inicijalno sam tražio da radim Switch verziju igre, ali dobro je što nisam jer se ta verzija kompletno raspada. Verziju koju sam ja igrao je za PC, onako kako sam je i igrao u detinjstvu jer nisam imao PS2.

Jedino dobro što je zajedničko za celu trilogiju su poboljšanja oko gejmpleja kao i moderni dodaci koji su doveli stare GTA naslove u sadašnjost. Minimape su sada prisutne kao i bolji pregled cele mape, pogotovo u trojci. Misije imaju checkpoint-e (samo u San Andreas), što dosta olakšava prelazak kako ne biste morali em ispočetka celu misiju, em da se vraćate do osobe koja vam je dala istu. Kontrole su dovedene na moderan nivo tako da se ne krećete kao tenk ili samo u 8 smerova, što dodaje nove nijanse prilikom vožnji, letenja pa i tokom pucanja. Tu se i završavaju dobre stvari ove trilogije, a i nisu toliko bitne jer se nisu ni toliko reklamirale koliko i grafička pogoršanja (čuj mene pogoršanja, mislim poboljšanja).

Teksture su veštački povećane na 4K, a one koje nisu, direktno su uvezene iz GTA 5 i tu se ne zna ko pije a ko plaća. Našao sam milion i jedan čudan prelaz jer neke teksture jednostavno ne izgledaju lepo u 4K dok druge izgledaju previše moderno za ostatak igre. Ovo važi za sva tri dela i potpuno mi je nejasno kako niko ovo nije primetio tokom testiranja. Modeli automobila se toliko ne uklapaju i imaju taj neki sjajni prelaz i odsjaj da izgledaju kao plastične igračke. Ovo može da se odnosi i na modele likova jer sve kose izgledaju kao da su Lego.

Promena glavnih i bitnih likova je toliko očajna da većinu njih nisam mogao ni da prepoznam, to jest da se setim kako su ranije izgledali, jer sad izgledaju kao crtani filmovi – loši crtani filmovi. Vice City ovde najmanje pati, jer je sam grad vrlo šarenolik i sunčan, tako da ovi modeli mogu da se provuku kao da pripadaju. Međutim, GTA 3 i San Andreas su mračniji, sa više kontrasta i ovakvi modeli nikako ne pripadaju. Na sve ovo ide ogromna količina vizuelnih bagova koji su u početku smešni ali posle izuzetno frustrirajući.

Granica iscrtavanja objekata (draw distance) je bukvalno uklonjena, tako da više nema one misteriozne magle u pozadini koja vam polako otkriva nove delove grada, nego sada vidite sve i opet, sve podseća na sto sa igračkama i jako je neprijatno. Kiša izgleda kao da su nalepili gif preko ekrana i to gif koji je pravio neko ko nikada kišu u životu nije video. Izgleda kao da pada samo igraču i nikome više i prati vas bilo da ste napolju ili unutra. Vidi se da su samo uradili AI upscale, pokrenuli igru, videli da radi do menija i otišli na pivo. Što je najgore, saznali smo da su radili remaster mobilnih verzija igara a ne izvornog koda, što je još veći blam za Rockstar.

Što se performansi tiče, ja ne mogu da verujem da ove igre moram da igram na manje od maksimum detalja na 2070S da bih održao stabilan frejmrejt. Pobogu, ove igre su izašle za PS2 i moj mobilni ih bolje emulira nego moja gejming mašina, a koliko čujem ništa bolja situacija nije ni na konzolama. Prosto je neprihvatljivo da igre ovog kalibra i pedigrea rade toliko loše na modernim mašinama. I još pride na PC mora da se koristi Rockstar launcher koji je katastrofalno loš i u jednom periodu nisam ni mogao da igram jer je bio oboren. Tri singlplejer igre ne rade jer je umro launcher – sramota.

Rockstar se pridružio klubu „Izbaci sad i popravi kasnije“ što će im se izuzetno obiti o glavu jer ovakva franšiza zaslužuje dobar remaster a ne da se pretvori u vadiparu i tužbe protiv modera (koji su 20x bolji posao uradili). Stil GTA i remaster grafika ne idu jedno sa drugim i nikako se ne uklapaju, toliko da se međusobno potiru. Remaster ove trilogije je rađen na brzinu, čisto da imaju nešto pored GTA Online da pokažu za ovu fiskalnu godinu – pravi šamar fanovima ovih igara.

Ali, mimo svega ovoga, sve tri igre sam ponovo prešao, bilo je jače od mene. I to ne samo zbog recenzije nego jer su mi se prokleto igrale ove igre. Zbog ovih igara sam se krio po igraonicama od roditelja, jer da su saznali da sam skupljao prostitutke i bacao ih sa mosta, ne bih bio živ da pišem ovaj tekst. GTA je uvek bila urnebesna, zabavna i opičena franšiza i šteta što su je toliko upropastili.

Autor: Igor Totić

Igru ustupio CD Media

Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition