Opisi igara

Jurassic World Evolution 2 review

Jurassic World Evolution je nakon tri godine dobio svoj nastavak kao naslednik sasvim solidne tycoon igre, koja slično Frontier-ovom Planet Coaster-u i čuvenom Zoo Tycoon, predstavlja još jednu menadžersku igru u kojoj ovoga puta baratate sopstvenim parkom dinosaurusa. Evolution 2 pravi nadogradnju na velikom broju segmenata, i ako očekujete određeno unapređenje što se tiče količine sadržaja koja vas čeka, ovde se nećete razočarati.

OVA RECENZIJA SE ORIGINALNO POJAVILA U DECEMBARSKOM 154. BROJU ČASOPISA PLAY!ZINE KOJI MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU.

Počevši od singlplejer kampanje, ona predstavlja jedan od zapravo najvećih minusa ovog nastavka, s obzirom da u poređenju sa prethodnikom pruža znatno površnije i manje razrađeno iskustvo. Kampanja ne koristi neke od novih mehanika koje Evolution 2 uvodi, već se samo nastavlja na priču filma Jurassic World Fallen Kingdom, pa ćete se ovde znatno manje fokusirati na menadžment samog parka, a više na baratanje nekim kritičnim situacijama koje postaju repetitivne u svom dizajnu misija. Kada se na to doda da kampanja traje svega četiri sata, Evolution 2 vam definitivno neće pružiti neko specijalno iskustvo što se tiče narativnog dela i interakcije, mada to nadoknađuje odličnim modom zvanim Chaos Theory. U ovom modu igra vas baca u raznorazne scenarije koji uglavnom sadrže situacije iz Jurassic Park i World filmova sa blagim zaokretom. Svaki set koristi dosta verne prikaze parkova onim iz filmova, dok su sami izazovi veoma dinamični i traže solidnu količinu mikromenadžmenta.

Kada govorimo o mikromenadžmentu, fokalna tačka svih tycoon igara svakako jeste njihov sandbox mod, koji pruža više nego solidne opcije nego svoj prethodnik kada je u pitanju izgled parka, kao i više nego impresivan broj vrsta dinosaurusa na raspolaganju. U osnovnoj verziji, Evolution 2 sadrži znatno veću selekciju nego prvi deo sa preko 75 vrsta, od kojih su uvrštene i leteće i vodene vrste koje znatno doprinose raznolikosti.

Što se tiče pomenutog mikromenadžmenta, sada je znatno prisutniji i neophodniji, što će neke igrače možda i odvratiti, jer je uveden znatno detaljniji sistem posetilaca koji su raspodeljeni u četiri različite kategorije. Svaka od ovih kategorija će imati drugačije preference kao i drugačije ponašanje kada posete vaš park, pa ćete atrakcije, kao i dodatne zgrade morati da balansirate i prilagođavate vašoj publici. Zgrada zapravo postoji manje nego u prethodnoj igri, ali svaka može biti nadograđena novim segmentima, opcijama i sitnicama koje takođe mogu uticati na zadovoljstvo određenih grupa posetilaca. Ovo je, možda subjektivno, pozitivna promena, jer se nekako dobija atmosfera parkova sličnijim onim iz filma po ovoj organizaciji zgrada. Takođe, pojedina publika će preferirati konkretne tipove dinosaurusa, pa ćete i o samoj selekciji životinja morati da vodite računa.

Ono što je doživelo solidno unapređenje jeste AI dinosaurusa koji se sad ponašaju znatno „realnije“ i logičnije u skladu sa njihovim ličnostima, a dodat je i veoma zanimljiv faktor teritorija i teritorijalnosti samih dinosaurusa koji mogu biti veoma defanzivni ili agresivni prema svojim, to jest tuđim teritorijama. Naučnici su takođe doživeli promenu, pa sada kada ih unajmljujete, moraćete da vodite računa o njihovim specijalnostima, kao i njihovom moralu, jer jelte mogu praviti greške koje će dovoditi do katastrofalnih posledica koje obično možete uočiti u filmovima iz serijala. Takođe, sada postoji i nova medicinska stanica koja će biti zaslužna za zdravlje vaših dinosaurusa, a rendžere i medicinare možete manuelno kontrolisati znatno bolje nego u prethodnoj igri, gde nišanom možete locirati željenog dinosaurusa.

Što se tiče grafičke podloge, ona je doživela solidno unapređenje, pa dinosaurusi, kao i okolina izgledaju odlično za jednu tycoon igru, iako taj nivo podloge i dalje nije na nivou većih menadžment igara kao što su Anno 1800 i slične. Takođe, osvetljenje, kao i broj različitih mapa koje su vam ponuđene su drastično poboljšani, dok je dizajn zvuka standardno veoma solidan, iako ovde ne igra preterano ulogu. Glasovna gluma je poprilično prosečna u kampanji, mada s obzirom da je očigledno koliko je Frontier bacio ovu komponentu u drugi plan, to nije ni iznenađujuće. Ipak moramo izdvojiti odličnog Džefa Goldbluma u ulozi Iana Malkolma i Brajs Dalas Hauard u ulozi Kler Diring. Dizajn mapa je takođe poboljšan, mada mape, iako su malo veće nego u prvoj igri, bi mogle da budu još prostranije. Ipak fali više prostora za parkove i ekosistem, pogotovu jer u kampanji postoje znatno velike mape koje se nažalost ne mogu koristiti u sandbox modu.

Sve u svemu, Jurassic World Evolution 2 je sasvim solidan naslednik već solidne tycoon igre viđene u prvom delu. Optimizacija nije najidealnija, pa ćete naletati na povremene i tehničke i grafičke probleme, međutim oni ne predstavljaju ništa što bi vam narušilo igru u potpunoj meri, a i svakako su nešto što se može popraviti u ne tako velikom vremenskom roku, nadam se. Ako ste iole fan tycoon igara, a pogotovu franšize filmova, ovo je idealna prilika da se ubacite i napravite svoj park iz doba jure.

Autor: Nikola Aksentijević

Igru ustupio Iris Mega

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required

Jurassic World Evolution 2

59,99€
7.5

7.5/10

Za:

• Solidna količina novih dinosaurusa i sadržaja uopšte
  • Novi sistem nadogradnje zgrada koji doprinosi i na atmosferi samog parka
  • Vrlo zabavan Chaos Theory mod

Protiv:

• U nekim momentima previše mikromenadžmenta može ubiti zabavu
  • Jako površna i dosadna singlplejer kampanja
  • Blagi tehnički problemi i pojedini sistemi koji se ne uklapaju sa drugima baš najbolje
Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine