Just Dance 2022 review

Ovaj opis će biti malo drugačiji od mojih standardnih, pošto ova igra nema priču, dok su grafika, muzika i gejmplej toliko usko povezani da prosto ne mogu da ih posmatram kao odvojene entitete. Svakako, ono sa čime mogu započeti ovu recenziju jeste sa komentarom da previše ljudi kritikuje Ubisoft o tome da svake godine izbacuju jednu te istu igru, uglavnom pozivajući se na Assassin’s Creed, Far Cry i Tom Clancy franšize. Ne, ne, ne, ovo nisu igre koje su potpuno identične svom prethodniku, jer Ubisoft zaista ubaci koju novinu – to što one na kraju ispadnu iste je samo nuspojava.

OVA RECENZIJA SE ORIGINALNO POJAVILA U DECEMBARSKOM 154. BROJU ČASOPISA PLAY!ZINE KOJI MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU.

Ipak, serijal koji kroz godine nekako uvek uspe da ostane isti jeste Just Dance. Bez šale ili ikakve hiperbole, ovogodišnje izdanje izgleda praktično identično kao i ono iz 2021, 2020, i tako dalje… UI je na neki način i dobio koju izmenu ali sve ostalo je u osnovi isto. No da ne budem totalni smarač, ipak mogu reći da 2022 izdanje ima neke dobre strane.

Pošto pokrenete igru imaćete opciju, bar za Nintendo Switch konzolu, da odaberete da li hoćete da koristite po jedan Joy-Con džojstik ili mobilne telefone za praćenje pokreta tokom igranja. Ne zajedno nego jedno ili drugo, a za mobilni ćete morati da skinete posebnu aplikaciju da biste mogli da igrate. Pošto napravite ovaj odabir dočekaće vas prost i veoma banalan UI u kome ćete birati između Kids, Just Dance i Quick Play opcija. Sve su poprilično proste za objasniti – Kids mod, muzika za decu, može da vrti pesme beskrajno, u Quick Play režimu možete da uskočite u igru bez nekog razmišljanja, a tu je i glavni Just Dance mod gde možete birati šta i kako igrate. Ovde vas čeka lista od nekih 40 novih pesama, plus-minus neke koje su ekskluzivne za određene zemlje ili prosto blokirane.

Lista je solidno popunjena sa numerama koje su poznate mlađoj generaciji ali i starijoj, tako da svako može lako naći nešto poznato uz šta će da đuska, ili pak da pronađe nešto novo. Jedna od interesantnih novih numera je “Pop/Stars” od K/DA. Druge pesme će pak imati expert mod ili varijacije za jednog ili više igrača, ili čak obrade. Međutim kako budete listali kroz opcije videćete da je zapravo veliki broj pesama, osim ovih startnih 40, zaključano iza jednog veoma specifičnog moda, a to je Just Dance Unlimited.

Ovo je sistem pretplate kojim, kako se oni sami hvale, dobijate pristup preko 700 pesama. Zvuči jako dobro zar ne? E pa nije baš tako. Sve te pesme iz cele Unlimited kolekcije su zapravo iz svih prethodnih Just Dance igara, samo prebačene u novo izdanje i potom zaključane iza pretplate koja se kreće od $3,99 za jedan mesec do $24,99 za celu godinu. Da su numere nove ili specifično dodavane za ovu pretplatu pa ajde, ali ogroman broj ako ne i sve su zapravo samo prekopirane iz starih naslova. Ako želite da zaigrate neku stariju pesmu, moraćete da pokrenete prethodno izdanje Just Dance-a! Ako mislite da je ovo užasno, postaje gore. Skoro non stop ćete dobijati pop up screen, reklamu za Unlimited, i to posle svake druge pesme ili kada uđete u meni za ovaj mod. Kao da igrate neku jeftinu mobilnu igru!

Sam gejmplej nije toliko komplikovan i ima nekoliko opcija za podešavanje težine. Cela poenta je da zgrabite Joy-Con ili telefon u desnu ruku i pratite pokrete likova na ekranu i oponašate ih što preciznije. Generalno praćenje i registrovanje je veoma sporadično. Takođe možete samo da stojite u mestu i pomerate tu jednu ruku, što je drastično drugačije od onog davnog vremena kad je ova igra bila na Kinect platformi za Xbox.

Moguće je igrati sa čak 6 igrača, plus neke pesme su dizajnirane za grupu, tako da svaki igrač na neki način ima svoju ulogu. Ako mislite da igrate mnogo dobro, možete se povezati sa drugim igračima i takmičiti u prelaženju tri pesme. Dodat je i tekst pesama pa ljudi koji gledaju mogu da se priključe zabavi i pevaju dok vas gledaju kako se znojite. Da, znojićete se, a imate i specifičan podmod sa kojim možete videti koliko ste kalorija spalili dok ste odigrali neku pesmu.

Što se grafike tiče, tu nema šta preterano da se kaže. Gledaćete veoma, veoma, veoma šarenolike i dobro animirane spotove. Ponekad može da se desi da se pogubite sa potezima ali generalno je sve vidljivo.

Da budemo iskreni, teško je uvesti inovacije u ovaj tip igre, ali ceo taj fokus na Unlimited pretplatu je veoma, veoma gramziv. Ako imate prijatelje sa kojima ćete Just Dance 2022 đuskati iole sporadično, onda se možda i isplati. Međutim ako vas interesuje samo kao povremena igra za društvo ili da se malo razmrdate kući i naučite koji plesni potez za žurke, onda je najbolje da pregledate liste pesama iz ovog i prethodnih izdanja i odlučite gde ima više onih koje volite. Velika je verovatnoća da ćete ih pronaći više u starijim verzijama, koje su inače često na veoma velikim popustima. Što se tiče novog izdanja, sačekajte neki popust ili rasprodaju, jer je puna cena previsoka za ovaj tip igre, a pretplatu koju vam guraju pod nos ni da ne pominjemo.

Igru ustupio CD Media

Just Dance 2022

49.99€