Battlefield 2042 review

2042 se nalazi na tankoj liniji između „nisam krš kao BF5“ i „potencijalno jedna od najgorih BF igara na izlasku“. Skepticizam koji je proizašao iz mog beta iskustva se i obistinio, s obzirom da svakako nije bilo moguće popraviti onako velike probleme za samo mesec dana, pa hajde da se ubacimo u to – šta je zapravo Battlefield 2042, zašto je u tako očajnom stanju i zašto eventualno ima potencijala da postane dobra igra?

OVA RECENZIJA SE ORIGINALNO POJAVILA U DECEMBARSKOM 154. BROJU ČASOPISA PLAY!ZINE KOJI MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU.

Naime, prvo što ćete primetiti da igri fali jeste singlplejer kampanja, što je poprilično razočaravajuće kada plaćate 60 dolara za video igru koja bi trebala da ispuni makar neke osnovne prohteve, pogotovu kada naspram sebe imate besplatni Halo Infinite multiplejer. Međutim, Battlefield je uvek svakako bio multiplejer igra i na tom polju je doživeo neke tektonske promene, možda i najveće još od Battlefield 3.

Počećemo od najbitnijeg faktora – pucačke mehanike. Ovo iskustvo je znatno pogoršano sa dva poprilično iritantna faktora – takozvanim „bloom“ efektom i apsurdno manjem trzaju oružja koje se sada na većim distancama mnogo lakše koristi, umanjujući efikasnost i potrebu za snajperima i DMR-ovima. Što se tiče „bloom-a“, on predstavlja pojavu koja je bila prisutna i u par poslednjih BF igara, mada uvek na neki suptilniji način. Naime, to je nasumično odletanje metaka svuda osim u nekom okvirnom pravcu u kom nišanite, što nije ni realistično, niti zabavno, već samo obeshrabruje gejmplej baziran na veštini. Zamislite da umesto metaka ispaljujete nudle ili špagete iz vaše puške, koje svaki čas lete u nekom nasumičnom pravcu – tako funkcioniše i pucanje u BF 2042. Ovo je naime urađeno kako bi se smanjilo potrebno vreme za ubijanje protivnika, olakšavajući igru manje veštim igračima, a pritom smanjujući faktor veštine onim boljim. Mislim da je nepotrebno reći koliko je ovo kontraintuitivno, nerealistično i apsurdno.

Ono što je plus, jeste menjanje dodataka za vaša oružja tokom igre, mada je ovaj sistem malo previše fleksibilan, s obzirom da možete ubaciti 3 bilo koja tipa dodatka, dajući vam previše opcija bez potrebe za prilagođavanjem vaše opreme. Broj dostupnih oružja je premali, svega oko dvadesetak, od kojih su tri pištolji i svega četiri jurišne puške, što stvarno govori dosta o oskudnoj količini sadržaja na ovom polju, pa bi bilo bolje da se u budućnosti kroz besplatne zakrpe ova lista oružja proširi.

Trčanje je u solidnoj meri popravljeno, kao i sulud bunny hop bag u beti, pa sada ima manje osećaja kao da se klizate po mapi (iako je to i dalje prisutno u nekoj meri), a skok vas usporava pri konstantnom spamovanju. Kul je što možete bacati granate pri sprintovanju, ali sve pozitivno što je izmenjeno je sputavano lošom i nepotrebnom implementacijom specijalista. Iz nekog razloga, DICE je smatrao da je dobro izbaciti klasni sistem u potpunosti, pa evo sada imamo 10 specijalista sa gotovo nikakvom međusobnom razlikom osim jedne specijalne sposobnosti. Ovo znači da svaki od ovih specijalista može da koristi sva oružja na raspolaganju bez ikakvih limitacija, potpuno eliminišući uloge u timu i slično. Pored toga, postoji i ogroman problem gubitka imerzivnosti, jer sada teško možete razlikovati neprijatelja od prijatelja (osim malog crvenog markera koji se pojavi kada ga nanišanite), jer će svi izgledati potpuno isto na obe strane, pa se efekat ratnog sukoba u potpunosti gubi.

Što se tiče novih modova, BF2042 ubacuje Breakthrough koji je efektivno Rush mod samo sa više različitih tačaka pri napadima i odbrani. Osim toga, tu su neizbežni Hazard Zone i Portal. Ova dva iskustva su možda najbolja i najveća adicija kojoj se možete radovati u 2042. Portal je prezabavno iskustvo sa dosta klasičnih mapa iz nekih ranijih BF igara, te simulira i iskustvo iz njih, naravno sa ovim nešto „modernijim“ gejmplejom, pa ne očekujte potpunu replikaciju. Ipak, prelepo je ponovo videti neke stare mape i oružja lako dostupnim. Ovde postoji i mogućnost kreiranja custom igara što je za svaku pohvalu, pa bi ovaj mod uz neku solidnu podršku i dodavanje sadržaja u budućnosti drastično produžio životni vek igre.

Što se tiče Hazard moda, ovo je možda najzabavnije iskustvo u celoj igri, s obzirom da ste u meču sa znatno manje igrača, pa sposobnosti specijalista dolaze više do izražaja. Takmičite se sa par drugih timova na mapi punoj kompjuterskih protivnika za određene podatke sa kojima treba da pobegnete. Ima malo elemente Hunt: Showdown-a i Escape from Tarkov-a, ali se dosta razlikuje i stvarno predstavlja dozu svežeg vazduha i još jedan mod koji bi uz solidnu podršku držao 2042 dugo živim.

Što se tiče grafike, Battlefield 2042 izgleda odlično – ako uspete da ga poterate na svojoj konfiguraciji, osim ako ga niste probali na next-gen konzoli kao ja. Na PS5, Battlefield 2042 radi sasvim solidno, lako dostižući 60 FPS-a, čak i više, na 4K rezoluciji, uz povremena seckanja koja su ostaci užasne optimizacije za konzole prethodne generacije i PC. Grafička podloga je jako dobra, mada i ona obiluje povremenim grafičkim gličevima i problemima sa iscrtavanjem tekstura, dok se puna moć Battlefield-ovog endžina vidi u nepogodama u vidu tornada i peščane oluje.

Kada govorimo o mapama, one definitivno nisu najgore u serijalu, ali ne mogu se ni pohvaliti nekim kvalitetom. Najveći problem jeste ogroman broj igrača koji je prouzrokovao da DICE potpuno nesrazmerno poveća i prosečnu veličinu mape, pa će vam trebati dosta vremena da se dovucarate do mesta sukoba, gde srećom nećete imati problema da naletite na ljude, ali će zato ogromni delovi mape zjapiti prazni. Problem i sa dizajnom ovih mapa jeste što su skoro sve otvorenog tipa, zatvarajući ikakvu priliku za borbu iz blizine, kroz ogromna okruženja u vidu livada, brda i peščanih dina. Što se tiče zvučne podloge, ona je u tipičnom duhu Battlefield-a sa elektronskom muzikom, mada ima znatno manje „udarca“ u pravim trenucima i zapravo se može čuti u nekim poprilično nelogičnim momentima gde se nimalo ne uklapa.

Najveći problem ovde jesu serveri koji su apsolutna kršina. Gotovo je nemoguće da se uspešno konektujete iz prve na neke od zvaničnih servera za glavne modove. Konstantno pucanje, ogroman lag i katastrofalni netkod koji uzrokuju kasno očitavanje metaka i pogrešan prikaz neprijatelja oko vas, samo su neki od problema koji će biti neizbežni i gotovo upropastiti svaki element ove igre. Srećom, na BF Portal je znatno lakše naći partiju, s obzirom da postoje custom igre koje prave drugi igrači, pa ćete morati tu da se zasitite dok se igra ne iskrpi na serverskom nivou na glavnim modovima.

Osim bagova sa konekcijom i sinhronizacijom, tu je i ogroman broj tehničkih problema, kao što je nemogućnost oživljavanja nekoga ko je blizu bilo kakvog objekta, preterano neizbalansirane sposobnosti specijalista koje ih mogu učiniti skoro besmrtnim, i slično. Na svakom koraku naletaćete na neki vizuelni ili tehnički propust koji će u svakoj sledećoj iteraciji sve više i više umanjivati iskustvo koje vam ova igra donosi. Ogromni problemi uključuju se i na polju dizajna, gde već pored pomenutih osrednjih mapa, i korisnički interfejs je doživeo armagedon, pa ćete tako imati mali milion menija, nelogičnu tabelu igrača isključivo po timovima gde ne možete videti odnos ubistava i smrti za konkretne igrače.

Tako je i nemoguće preporučiti Battlefield 2042 u ovom stanju u kom se nalazi, jer ne samo što je prepuno tehničkih problema, već sadrži i solidnu rupu u svom dizajnu gejmpleja, uprkos tome što može pružiti zabavno iskustvo u nekom od svojih modova i mapa. Sa time izrečenim, 2042 ima neku solidnu podlogu, ne onu na nivou BF4, da doživi renesansu kakvu je doživela pomenuta igra u narednim mesecima, ako se pomenute tehnikalije zakrpe, a dodatan sadržaj većeg kvaliteta i broja dospe do ruku igrača.

Battlefield 2042

€59,99
5