Crysis Remastered Trilogy review

Crysis je već neko vreme zanemaren kao benchmark igra ali je vrlo dugo držao tu titulu. Svi znamo da smo čak i par godina posle izlaska prvog dela testirali nove mašine sa prvim Crysis-om i pitali se kako će (i da li će) ga pokrenuti. Grafičke inovacije su značajno napredovale posle Crysis-a pa smo koristili druge igre za benchmark, ali sada se Crytek vratio sa remasterima sve tri igre kao i sa čuvenim pitanjem  – Can it run Crysis?

OVA RECENZIJA SE ORIGINALNO POJAVILA U DECEMBARSKOM 154. BROJU ČASOPISA PLAY!ZINE KOJI MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU.

Nažalost, verzija koju smo dobili za review je za PS4 i ne znam kako meni trenutno rade sve tri Crysis igre na PC, ali mogu sa zadovoljstvom da kažem da se nova i stara generacija Sonijevih konzola vrlo lepo snalazi sa ovim naslovima i još se nijedna nije zapalila.

Sve tri igre sam uporedo testirao na PS5 i PS4 i zaključci su vrlo konkretni (doduše, morao sam da obrišem prašinu sa PS4 i da ga dobro očistim iznutra od straha da će se zapravo zapaliti). Crysis je imao silne probleme kad je inicijalno izašao za PS3 i Xbox 360. Frejmrejt je bio nepravilan i nestabilan, vizualno je izgledao katastrofalno i niko nije bio zadovoljan krajnjim proizvodom za konzole. Ovoga puta, remasteri rade izuzetno dobro na trenutnoj i prošloj generaciji.

Pre nego što nastavimo sa tehničkim detaljima, hajde da se podsetimo šta je zapravo Crysis. Davne 2007, pojavila se jedna pucačina koja je bila atipična za sve ostale jer je pržila računare i predstavljala nikad do tada viđenu grafiku i unapređenja na njenom polju. Priča je pratila specijalne marince koji su koristili oklop zvani Nanosuit koji im je omogućavao da budu brži, jači, otporniji i nevidljivi. Imali su zadatak da spasu američke arheologe koji su se našli na korejsko-okupiranom ostrvu, a da pritom ne započnu novi svetski rat. Već na početku igre se cela premisa obrće i pojavljuju se vanzemaljci koji ne pitaju ko pije a ko plaća i rokaju sve pred sobom. Vi, Nomad, ste sada sami protiv Korejaca, vanzemaljaca i frejmrejta u potrazi za arheolozima i odgovorima.

Premisa same igre je jednostavna a gejmplej još jednostavniji. Suštinski, bila je dugački tech-demo koji bi nas polako uveo u budućnost gejminga. Ali, izgleda da se ljudima dopala igra pa su je pratila još dva nastavka gde se drugi deo dešava u sred Njujorka koji je pod okupacijom Cepha (tih vanzemaljaca) i u sve to je prste umešala organizacija CELL koja naravno ima svoju tajnu agendu i odgovorna je za kreiranje Nanosuit odela. Treći deo prati ishod rata 24 godina kasnije gde se igra vraća (donekle) otvorenom svetu i fokus je dosta na stealth igranju. Sve tri igre su imale i multiplejer modove koji su uklonjeni u remaster verzijama, ali nije kao da to oduzima od samog iskustva (možda malo od drugog dela jer je multiplejer bio popularan).

Što se performansi tiče, kao što rekoh, sve tri dela rade iznenađujuće dobro na PS4 i odlično na PS5 konzolama. Doduše, rezolucija na PS4 je spuštena na 720p ali sa dinamičnom rezolucijom i zakucana na 30 FPS-a, dok na PS5 igra može da dinamično dogura do 4K sa stabilnih 60 FPS-a. Ono što se ističe u sve tri igre jeste novo osvetljenje koje donosi mnogo života igrama i ponovo ih pretvara u benchmark naslove. Izlazak u otvoreni svet u trećem delu (kada se otvara zastor) izgleda impresivno i moderno dok je džungla prvog dela živa i raskošna. Sve je ovo omogućenom nekom vrstom ray tracing-a koji nije standardan za sve druge igre.

Modeli, kako ljudski tako i oružja, dobili su HD teksture, a neki su i redizajnirani tako da se detalji izuzetno ističu i dodaju na vrednosti celoj prezentaciji. Detalji na teksturama su povećani pa čak i na PS4, što me je iznenadilo jer nisam očekivao ovoliko detaljne teksture u 720p rezoluciji. Na PS5 je još bolja priča jer je sve oštrije, refleksije detaljne i realne (mada se modeli ne reflektuju), i na sve to, igra se održava u stabilnih 60 FPS-a. Do pada frejmova je dolazilo samo u posebnim delovima (pogotovo u prvoj igri), kada se previše stvari dešava na ekranu, ali sam primetio da obe konzole reaguju brzo na pad performansi i vraćaju se na stabilan frejmrejt.

Ceo Crysis Remastered Trilogy paket je vredan kupovine, jer su u pitanju igre koje skoro i da ne pokazuju svoju starost i pride su sada dovedene na moderan nivo novih generacija konzola. Cena koju traže nije previše visoka, možda mogu da kažem i da je fer. Iako je prvi deo malo dosadan i ne pruža mnogo inovacije sem u grafičkom smislu, drugi i treći deo su kompletne igre koje će vam pružiti dosta zabave. Rokanja ima mnogo i oružja ima pregršt, tako da je pristup svakoj misiji na vama, bilo da li je stealth opcioni ili ne. Moja preporuka bi naravno bila da se ceo serijal igra prvo na PC jer je tamo najbolje iskustvo, ali i stare i nove konzole ne oduzimaju mnogo. Na PS4 ćete igrati Crysis onako kakav je trebalo da bude na PS3 a na PS5 ćete imati moderno iskustvo tobože starijeg šutera. Zaključno: PS4 tera Krajsis, PS5 tera još bolje.

Autor: Igor Totić

Crysis Remastered Trilogy

50€