PC
Darkest Dungeon 2 Early Access
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.
Teška vremena, prijatelju moj, đavo ih odnio. Baš tako možemo opisati dešavanja u Darkest Dungeon dvojci. Ako ste mislili da je loša situacija u svetu tokom prvog dela, onda se spremite za veliko iznenađenje, jer će naše junake ovoga puta čekati još veći izazov. Ako niste čuli, stigao je Early Access za Darkest Dungeon 2, koji možete nabaviti samo preko Epic Games-a. To neće biti tako zauvek, pošto kada stigne vreme za pun izlazak, ovaj izazovni roguelike će stići i na originalnu platformu, Steam.
Mogu reći da sam dugo čekao na ovaj nastavak, ali kada je prvobitno najavljen, očekivao sam malo unapređenu verziju prvog dela. Nisam verovao da će developeri želeti previše da rizikuju, ali mislim da su napravili dovoljan broj promena da bi mogli da kažemo da DD2 donosi dosta toga novog.
Pre nego što krenemo na opisivanje nastavka, želimo da se podsetimo par stvari koje su učinile da Darkest Dungeon postave jedna vrlo uspešna igra. Kec je bio jedan pravi roguelike naslov ispunjen tenzijom, sa izazovnim stres sistemom, koji ide savršeno u kombinaciji sa prelepom muzikom i odličnim naratorom. Iako nije bio problem nabaviti nove likove, a još manje izgubiti ih, vama je često stalo do tih likova, koji se do poslednjeg daha bore protiv najgorih karakondžula, pre nego što na red dođu i finalni bosovi. Da se studio odlučio da napravi gotovo identičnu igru sa lepšom grafikom i sitnim izmenama, siguran sam da bi se on ponovo igrao, no oni su odlučili da u igru donesu nekoliko bitnih promena.
Darkest Dungeon 2 se odvija u jednoj kočiji koju vozite kroz mnoge neprijateljske teritorije, pre nego što sa vremena na vreme svratite do stare krčme na odmor. Umesto da provodite sate unapređujući vaš grad, kao i veliki broj junaka, kampanja u drugom delu traje između 5 i 6 sati. Najavljeno je da će igra imati ukupno 5 kampanja, ali je trenutno otvorena samo prva.
To je verovatno i najveća razlika između dve igre, što je dosta podelilo mišljenja igrača. Dok je jedan deo zadovoljan time što je smanjen bespotreban grind, drugi nisu oduševljeni što je igra drastično skraćena i da ima znatno manje replayability. Meni ovaj sistem više štima.
Svi znaju da je u ovoj igri neophodno paziti na stres naših junaka. Ovoga puta će biti znatno teže čuvati njihovo duševno zdravlje, zbog čega vam savetujem da ne potcenjujete moć magija koje smanjuju isti. Takođe je ubačen međusobni odnos između likova, što će vam dati osećaj kao da igrate sa pravim ljudima, a ne mašinama. Imperativ je da zadržite što bolji odnos između njih možete, ali to ćete brzo shvatiti da je gotovo nemoguće. Što se više budu mrzeli, više će smetati jedni drugima, što će dodatno otežati vašu igru, jer mogu da spreče jedni druge u određenim akcijama. Kroz igru ćete takođe imati priliku da se upoznate sa istorijom karaktera, zbog čega će gubitak nekog od njih mnogo više boleti, jer nakon smrti nećete moći da ga zamenite.
Na početku igre postoji samo 9 likova od kojih su samo četiri otključana na početku. Kako budete podizali vaš nivo, otključaće se i ostali, koje ćete moći da koristite pri novom početku, ili nakon što vam nastrada jedan od aktivnih likova.
Zvuk i muzika su odrađeni savršeno, a Vejn Džun, narator, je svojim dubokim glasom ponovo odradio besprekoran posao da vam priču dočara na što bolji način može. Grafički je igra podignuta na viši nivo, jer su likovi prebačeni iz 2D formata u 3D. Animacije su ulepšane, a zadržale su onaj prepoznatljivi stil koji je igrače privukao u prvom delu.
Iako je igra i dalje u veoma ranoj fazi, igrajući prvu kampanju, dobio sam dovoljno materijala da se upoznam sa novim mehanikama, idejama i stilom da bih mogao da kažem da postoji dovoljno razlika između dva dela i da definitivno treba da postoji nastavak. Znam da su se mnogi pravi ljubitelji ovog naslova nadali da će igra biti sličnija i da nisu oduševljeni svim izmenama, ali ja sam prijatno iznenađen. Dopada mi se pravac u kojem igra ide, ali je i dalje daleko od finalnog produkta, jer smatram da pored priče koja nije dovršena, postoje mnoge sitne izmene koje bi mogle da se dorade.
Autor: Predrag Ciganović
Igru ustupio Red Hook Studios