Riders Republic review

Nekoliko godina nakon Steep-a, Ubisoft je još onda uvideo potencijal koji nose ekstremni sportovi, pa Riders Republic nije iznenađujući naslov koji nas je sačekao ove jeseni. Ipak, da li je Ubisoft-ov generični dizajn igara u otvorenom svetu uspeo da se malo promeni i doprinese neku formulu koja bi stvorila igru koju ljubitelji ekstremnih sportova dugo čekaju? Uglavnom da, moglo bi se reći, s obzirom da se ulozi ovde višestruko podižu u odnosu na relativno prosečni i dosadnjikavi Steep, dodajući bicikle, raketno odelo i wingsuit na skije i snouborde, višestruko podižući potencijal i otvorenost za dizajn sveta i mapa.

Riders Republic vas u početku upoznaje sa mountain bajkovima, brzo prelazeći i na ostale rekvizite, od kojih svaki predstavlja drastično drugačije iskustvo, čineći ovu igru znatno svežijom i dinamičnijom od njenih prethodnika u žanru. Karijera postoji za svaki sport odvojeno, sa sve svojom, skoro potpuno nebitnom pričom, koja je „okićena“ prilično iritantnim likovima, koji neće igrati veliku ulogu s obzirom da Riders Republic nikada ni ne baca fokus na takav pristup.

OVA RECENZIJA SE ORIGINALNO POJAVILA U DECEMBARSKOM 154. BROJU ČASOPISA PLAY!ZINE KOJI MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU.

Progres se uglavnom meri zvezdicama, koje dobijate prelaženjem raznoraznih trka i događaja, kao i ispunjavanjem dodatnih zadataka unutar svakog. Svi rekviziti se vremenom mogu nadograđivati kako budete prelazili karijeru, dajući vam veću brzinu, ubrzanje i slično. Sve trke se mogu posetiti ponovo, što iako nisam često radio u drugim igrama, u Riders Republic-u sam baš uživao, rešavajući određene izazove koji su iziskivali solidnu količinu veštine.

Pored tipične kamere iz trećeg lica, možete igrati i iz prvog lica, što olakšava neke tipove izazova, pogotovu moje omiljene – kaskaderske. Ove trke su relativno linearni izazovi koji zahtevaju veliku dozu preciznosti, poznavanja staze i vode ka neminovno velikom broju restartovanja, s obzirom da ćete često proletati veoma blizu drveća, voziti po najužim stazama ili padati sa neizmerno velikih visina. Kontrolni sistem je veoma intuitivan, kako prilikom izvođenja trikova, tako i prilikom vožnje. Vidi se distinktna razlika između rekvizita koje koristite, dok je igra taman dovoljno arkadna, da ne ide u preterane vode i pruža odličnu zabavu. Lako se možete i odlučiti između onoga što ćete voziti, s obzirom da, slično kao u Crew 2, možete u pokretu menjati prevozno sredstvo kojim se služite, što ume stvarno da stvori pojedine lude kombinacije. Ovome doprinose i korisnički kreirane staze i mape koje imaju odličan kreator ruta ugrađen u igru, te ih možete podeliti onlajn sa ostalim igračima, otvarajući potpuno novu sferu ka ogromnoj količini sadržaja.

Ono što najviše nosi Riders Republic jeste maestralan dizajn mapa, smeštenih u metamorfozu više različitih nacionalnih parkova u Sjedinjenim Državama. Iako sa strane dizajna neki segmenti mape mogu izgledati dosta čudno i neprirodno, pogotovu pri prelazu iz snežnih planina u pustinju, raznovrsnost i glomaznost ovog predivnog otvorenog sveta pokazuje koliko je Ubisoft, i naša ekipa iz Ubi Belgrade-a postala vešta sa dizajnom. Ovo je lako jedan od najboljih, najzabavnijih i najpopunjenijih otvorenih svetova koje je Ubisoft ikada napravio, pa ovde imate i fascinantnu razliku u elevaciji koja komplementira wingsuit-ove i raketna krila, kao i preostale rekvizite uz dodatak brojnih tajni i stvari za sakupljanje. Svet sadrži i brojna mesta iz stvarnosti, čije će otkriće dati poneki savet za putovanje.

Ipak, uprkos jako zabavnom svetu, grafička podloga ume da podbaci u nemalom broju trenutaka, s obzirom da iscrtavanja tekstura ima dosta. Same geometrijske teksture izgledaju solidno iz daleka, ali iz veće blizine počinje da se ocrtava nedostatak detalja. Pored toga, određenih rupa sa performansom ima, s obzirom da frejmrejt ume da bude nekonstantan na momente, dok je lag takođe ponekad prisutan u onlajn trkama. Kad smo već kod onlajn moda, multiplejer je prezabavan i kolizija prilikom trka i određenih događaja je uključena, te i o tome morate voditi računa. Van trka, duhovi igrača preplavljuju mapu, pa ćete prilikom laganog putovanja po nebesima ovog sveta sretati i brojne druge vozače koji svakako daju živost atmosferi.

Muzička podloga takođe obiluje svežinom na momente, dok istovremeno može i pasti u nešto neoriginalnije, poprilično ivičaste vode. Ubisoft-ov audio dizajn je uglavnom rekurentan u ovom smislu, pa je uvek nešto na nivou „nit’ vruće, nit’ hladno“, mada se konkretno vama može i dopasti ili ogaditi selekcija pesama, ali je to svakako na nekom subjektivnom nivou.

Sve u svemu, Riders Republic je jedno od najboljih iskustava u gejmingu koja se bave ekstremnim sportovima, adrenalin je visok, a okruženje fenomenalno. Vrlo prijatno iznenađenje ove godine koje će sigurno oduševiti i fanove starijih franšiza kao što je SSX i one koji su čekali na nešto slično jako dugo. Uprkos sitnim problemima i tipičnim Ubisoft rupama u dizajnu video igara, Riders Republic je jedno fantastično iskustvo koje će vas sigurno kupiti.

Igru ustupio Ubisoft

Riders Republic

59,99€