Gejmerska godina za nama je bila i te kako čudna. Imala je dosta mlak i slab start, primarno zato što je bila prožeta odlaganjima, trendom koji se nastavio i kasnijih meseci. Gotovo sve AAA igre planirane za februar i mart su bile otkazane. Najjači i najbolji naslov iz tog perioda jeste Hitman 3, a za njim je usledio i Disco Elysium Final Cut, igre u kojima i sada uživam.
Uprkos odlaganjima, u drugoj polovini godine situacija je bila dosta povoljnija. Tada se Microsoft konačno probudio i stupio na scenu sa nekoliko odličnih igara. Forza Horizon 5 je po mom mišljenju definitivno igra godine, a Halo Infinite tu nimalo ne zastajkuje. Microsoft se kao gigantska kompanija i treba fokusirati na ovakve naslove, no to ćemo dosta više viđati u godini pred nama, što dosta raduje i mene i publiku. Konkurencija sa Sonijem je uvek dobra stvar.
U slučaju da niste čuli, Marvelove igre su i dalje popularne. Ove godine je stigao Guardians of the Galaxy, igra koja je još jednom potvrdila da je i singlplejer naslovima mesto kraj velikih multiplejer hitova.
U 2021. godini imali smo i mali bum MMO igara. Final Fantasy 14 je življi nego ikad, toliko da igrači imaju problema u vidu višesatnog čekanja u redu na serverima. Amazon je konačno doneo igru koja nešto valja. U pitanju je New World MMO koji je došao sa dobrim reakcijama ali i manjim turbulencijama.
Left 4 Dead je dobio duhovni nastavak kakav mi, fanovi zombie igara zaslužujemo. To je Back4Blood na kome su radili sami developeri koji stoje iza L4D naslova.
Doista, dosta toga se izdogađalo, ali opet 2021. godina je nekako bila tiha, kao neki uvodnik za dalja dešavanja. E3 se vratio, The Game Awards je bio u živom formatu i oba događaja su pljuštala od najava. Dosta franšiza se vraća na velika vrata: Alan Wake, Splinter Cell, Dead Space i još mnogo noviteta što iz starijih, što iz novih franšiza najavljeno je na ovim događajima, dovoljno za suzu radosnicu u mom gejmerskom oku. Svetlu budućnost grafike u igrama iskusili smo sa prvom verzijom Unreal 5 endžina u Fortnite Battle Royale, kao i Matrix ostvarenjem za next gen konzole, koje je donelo stvarno impresivno grafičko iskustvo.
Nažalost, ova godina biće zapamćena i po dosta lošim momentima. Odlaganja sam već pomenuo, trn u oku svih gejmera, pogotovu ako se radi o igri koju dugo čekate. Ali od čekanja postoji još gora stvar – igra koje se pojavi a nije završena. Battlefield 2042 me je stvarno razočarao i pravi je reprezent požurivanja izdavača radi poštovanja termina puštanja u prodaju. Igra je došla sa nizom problema, bagova, neodrađenih i neispoliranih elemenata, pa je zbog toga umesto prave prekretnice u budućnosti serijala ova igra Battlefield ime samo dublje pokopala. Novi CoD nije bio ništa bolji, o tome više u stranicama ovog časopisa.
Definitivno najgora katastrofa jesu skandali velikih imena industrije. Activision Blizzard je na stubu srama i to potpuno zasluženo. Ova kompanija je godinama gajila praksu seksualnog zlostavljanja i diskriminacije unutar svojih zatvorenih vrata. Ljudi na direktorskim pozicijama su otvoreno dopuštali ovakva dešavanja koja su se iznova dešavala, čime su životi velikog broja developera, koji su srećom napustili Activision, uništeni. Oštete su isplaćene, Activision je dobio niz tužbi i kazni i moglo bi se reći da je pravda zadovoljena, ali da li je zaista? Novac nažalost ne može izbrisati prošlost.
Activision nije jedini u problemu. Krajem godine stigla je reč da se u Ubisoft-u dešava slična situacija, zbog čega je ogroman broj zaposlenih napustio kompaniju. Prljav veš će nastaviti da se iznosi i narednih meseci.
Osećam da su velike prekretnice na vidiku, kako u pozitivnom, tako i u negativnom smislu. Idemo punom parom napred u što bolju i gejmerskiju 2022. godinu!
Autor: Milan Janković
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.