Kolumne

Cyberpunk 2077: Godinu dana kasnije

Kao što svi znamo, Cyberpunk 2077 nije izašao u baš najboljem izdanju. Najblaže rečeno. Međutim, od tada je prošlo godinu dana pa se postavlja pitanje – da li je igra u boljem stanju i da li zapravo vredi novca koji traži od svojih mušterija? Na ovo je malo teže odgovoriti, s obzirom da je celokupni inicijalni roadmap doživeo drastičnu promenu, te se veći deo prethodne godine razvoja ove igre sveo na popravljanje zjapećih rupa u performansu i bagovima koji krase igru u enormnoj količini.

CD Projekt Red je neumoljivo ogromna kompanija, koja je solidan deo svojih resursa ipak uložila u popravljanje očajnog stanja igre na prethodnim i novim generacijama konzola, pa je fokus ovog teksta kako se igra ponaša na tim platformama. Igru sam imao prilike da testiram na čak tri različite platforme, PC-u, PS4 Pro i PS5, pa shodno tome imam i neki uvid u to koliko je iskustvo bolje, ali da li je to što je CDPR činio prethodnih 12 meseci dovoljno?

Kada govorimo o PC-u, Cp2077 zahteva znatno manje petljanja po grafičkim opcijama, dok je frejmrejt doživeo sasvim solidan skok, kako bi igra koliko toliko pružala solidno iskustvo i na konfiguracijama koje nisu astronomskih cena. Ako ste jedan od mnogih koji nemaju privilegiju da pokreću igru na RTX kartici (s obzirom na trenutno stanje tržišta sa grafičkim karticama), performanse su sasvim solidne, dok su brojni grafički bagovi i problemi ispravljeni. Iscrtavanje tekstura je znatno bolje i nema više toliko iznenadnog „pop-in“ efekta, dok je antialiasing znatno funkcionalniji i zamućenje slike je ovde drastično manje nego na izlasku igre. DLSS podrška je takođe znatno bolja, ako ne i najbolja, s obzirom da je razlika u kvalitetu slike pri korišćenju DLSS-a gotovo neprimetna, a taj skok od petnaestak FPS-a (neretko i više) je definitivno neophodan ako želite da uživate u svetu Cp2077 u punom sjaju.

Ono što važi za PC važi i za PS5. Onih bagova koji izazivaju izbacivanja i drastične probleme prilikom prelaska glavnih misija gotovo i da nema, mada grafičke probleme ćete i dalje verovatno uspevati da pronađete, iako u solidno manjoj meri. Prolazak kroz teksture i takozvano „clippovanje“ i dalje su solidno primetni u nekim momentima, mada ovde će to ipak biti dosta ređe, te je imerzivnost, na kojoj se najviše gubilo, dobrim delom nedodirnuta.

PS5 verzija i dalje nažalost zapravo ne postoji u stvarnosti, već ćete igrati PS4 verziju, ali performans u istoj je više nego solidan i iskustvo je poprilično glatko, sa dosta manjim grafičkim problemima koje biste imali na PS4 verziji. Uskoro bi trebalo i da doleti dugo najavljivani next-gen update koji je zacrtan za prvi kvartal 2022. godine, pa je moja lična preporuka da ga ipak sačekate, kako biste dobili i punije vizuelno iskustvo, veću gustinu NPC-eva i ray-tracing podršku. Nažalost, teško je bilo kome preporučiti da igra igru na konzolama prethodne generacije, s obzirom da ova verzija igre i dalje ima solidne probleme sa seckanjem i padom FPS-a u pojedinim momentima, dok izgleda veoma mutno i za par klasa lošije od PC verzije. To sa sobom povlači i dodatne bagove u vidu grafike, a najveći adut koji Cp2077 nudi, odličan atmosferični sajberpank svet, je ovde veoma sputavan i potisnut starošću hardvera koji PS4 u sebi nosi.

Što se tiče dodatnog sadržaja, obećane ekspanzije su pomerene za 2022. godinu, s obzirom da je CDPR sav razvoj igre prefokusirao na popravljanje bagova i performansa. Ipak, quality of life poboljšanja jesu svakako prisutna, te je baratanje sa mapom i iscrtavanje putanja dosta bolje. Problemi sa policijom i suludom spawn logikom su za nijansu bolji, ali i dalje su na jako razočaravajućem nivou. Nakon par većih zakrpa, trgovci prodaju legendarne oklope u svojim prodavnicama, a i dodata je i nova augmentacija u vidu kamuflaže koja čini korisnika nevidljivim na 60 sekundi.

Nažalost, pored par novih jakni, dodatnog automobila i izgleda za Džonija Silverhenda, igra nije dobila ništa više od toga u smislu konkretnog sadržaja. Pojedine stvari su bolje izbalansirane, Cp2077 je svakako znatno bolje iskustvo nakon godinu dana što se tiče performansa, ali za one koji su tražili više po pitanju sadržaja, na to ćemo izgleda morati da čekamo narednu godinu, verovatno i presudnu za sudbinu ove igre. Cp2077 i dalje poseduje dosta potcenjenu priču, odličan svet i dovoljno pristojan gejmplej da pruži zabavu solidnom broju igrača, mada će oni koji traže nešto veoma specijalno po pitanju gejmpleja i inovativnih RPG mehanika i dalje ultimativno potražiti zabavu u nečemu drugom. Trenutno, ako možete nabaviti Cp2077 na nekoj rasprodaji, nećete zažaliti, u suprotnom preporučujem da sačekate još neko vreme, ako ste čekali već ovoliko dugo.

Autor: Nikola Aksentijević

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top