Prosto je neverovatno da je God of War izašao već pre skoro četiri godine, a ja i dalje imam utisak kao da sam je tek igrao. Možda zbog toga što mi je od prvog dana bila igra koja se ne briše sa PS4, a sada ni sa PS5. U ovom magazinu sam više puta pomenuo da mi je God of War igra godine, kao i igra decenije i igra prošle generacije konzola. Sebe sam oduvek karakterisao prvo kao PC igrač pa onda konzolaš, ali ta linija se vremenom smanjila i sada sam samo gejmer i radujem se igrama na kojoj god platformi one bile. Zato mi je mnogo, mnogo drago što PC igrači sada imaju priliku da probaju poslednji God of War, jer svi gejmeri ovog sveta zaslužuju da igraju ovu igru. God of War je sjajan i na PC!
Za one koji žive ispod nekog kamena, God of War je četvrti zvanični nastavak posle trilogije koja je trajala od PS2 do PS3 generacije (sa jednim predivnim remasterom GOW3 na PS4). Jeste, imenovanje je pomalo konfuzno, ali poslednji nastavak God of War može da se igra i bez znanja o prethodnim delovima, samo je narativ upečatljiviji ako znate šta se mota po glavi Kratosa (glavnog junaka) u pojedinim momentima priče.
Sve igre pre ove poslednje su bile akcione avanture sa dinamičnom kamerom, mnogo zagonetki i mnogo krvi i nasilja sa neverovatno dobro ispričanom pozadinskom pričom o grčkim bogovima, njihovim lažima i putu jednog naivnog spartanca kroz njihove malverzacije. Kratos je bio izdan, ubiven, pa opet izdan pa opet ubiven dok se na kraju nije izvukao iz čeljusti Hada i osvetio se Zevsu i svim grčkim bogovima. Ovoga puta Kratos završava na samom severu, što dalje od Grčke, u nordijskom panteonu.
Igra počinje sa sahranom Kratosove supruge Feje, koju ranije nismo imali priliku da upoznamo, a ubrzo saznajemo i da je Kratos sa njom imao i sina, Atreusa. Njih dvojica su obećali Feji da će njen posmrtni pepeo posuti sa vrha najviše planine. S obzirom da Kratos nije bio prisutan tokom odrastanja Atreusa (postoji strip koji objašnjava gde je bio i šta je radio, ali ukratko, rešavao je svoje probleme sa gnevom), njihov odnos nije najbolji i ne poznaju se međusobno dovoljno dobro. Put od njihove kuće do najvišeg vrha će biti suština ove igre i pogled na odnos između oca i sina i obostranog sazrevanja. Naravno, imaće usputne prepreke jer je Kratos grčki bog u tuđem panteonu, pa će privući pažnju nordijskih božanstava. Da ne spoilujem (iako je prošlo dosta vremena), put neće biti nimalo lak i Kratos će morati da se suoči kako sa sobom, tako i sa svojom prošlošću.
God of War je izuzetno lepo napisana igra, da ne kažem savršeno. Ljudi su mi često govorili da su igre kao što je Life is Strange srceparajuće, ali jedan momenat u God of War (oni koji su igrali znaju tačno koji) mi je naterao suze na oči. Ovaj trenutak je ostavio ogroman utisak na mene, pogotovo što sam igrao sve prethodne igre.
Što se samog gejmpleja tiče, radikalno se razlikuje od prethodnika. God of War je do sada bio poznat po dinamičnoj kameri ali uglavnom izometričnoj poziciji, a sama igra se fokusirala na visceralne i krvave borbe sa dosta zagonetki. Dizajn nivoa je tada bio dosta interesantan, a igra se često organski vraćala na prethodne kada biste dobili novu sposobnost da otključate drugi put na relativno linearnoj stazi. U novom God of War situacija je slična, samo se segmenti mapa otvaraju mnogo prirodnije i igrači imaju veću slobodu kretanja i istraživanja nego u prethodnim delovima. Kamera je sada zaključana iza Kratosa i igra se kao akcija iz trećeg lica, ali i pored toga gejmplej je uspeo da zadrži brzinu, visceralnost i osećaj iz ranijih delova serijala, što mi je bilo prosto neverovatno.
Ovoga puta Kratos koristi Levijatan sekiru koja ima sposobnosti zamrzavanja, što je baš velika razlika u odnosu na prethodne igre. Kasnije ćete otključavati nove sposobnosti za sekiru (a i još nešto novo), što otvara veliku dinamiku tokom igre i dozvoljava razne komboe. Pored sekire, Kratos može da se bije i golim rukama, a tu je i Atreus koji se služi lukom i strelom i koji će vam pomagati u borbi.
Igra podržava neki bazični RPG momenat gde ćete često menjati opremu i unapređivati je u zavisnosti od stila igre koji želite da igrate. Ako više želite da mlatite sekirom, skupljaćete Strength opremu, a ako želite više i češće da koristite magije, onda ćete skupljati Runic opremu. Svaki deo opreme može da se unapredi I soketuje, što u ograničenoj meri važi i za Atreusa. Neverovatno je koliko se igra odvaja od prethodnika gde ste oružja uglavnom unapređivali samo u službi novih kombo udaraca.
Pored glavnog questa, imaćete izbor raznih sporednih koje ćete raditi za likove koje upoznajete tokom igre. Svaki quest nudi ozbiljne nagrade a pride nijedan nije tipa „idi i ubij 10 vukova“, nego se svi svode na kratke priče izvučene iz opskurnijih kutaka nordijske mitologije. Mislim da je svima jasno do sada da mi se God of War mnogo dopada.
Što se PC verzije tiče, nisam uspeo da pronađem mnogo mana i mogu da kažem da je vrlo kompetentan port, čak i pre-release build koji sam igrao. Kada je reč o performansama, igra je bila vrlo stabilna na high detaljima (na ultra nisam mogao da imam stabilan frejmrejt na 1440p rezoluciji sa 2070S) i to u kombinaciji sa Nvidia DLSS (Balanced) i Nvidia Reflex opcijama uključenim. Opadanje frejmova sa 80 na 20 sam primetio kada se učitava sledeća zona, pri otvaranju vrata, ali onda je izašao mali patch u međuvremenu (bez detalja istog) i ovo mi se više nije dešavalo. Senke su oštrije nego na konzolama i refleksije sa svetlucavim površinama su bolje, ali to su sve male promene, jer da su izbacili igru bez ikakvih unapređenja za PC, i dalje bi izgledala prelepo. Zbog već pomenutog DLSS i ostalih podešavanja, igra se može pogurati i na slabijim mašinama a da i dalje izgleda fenomenalno, i da je povrh svega igriva.
Na PC može da se igra sa kontrolerom, ali ja sam izabrao da igram sa tastaturom i mišem i nisam bio razočaran. Kontrole su malo čudne, ali mogu da se promene. Nišanjenje tokom bacanja sekire je mnogo prostije na mišu nego na kontroleru, što mnogo olakšava otključavanje posebnih kovčega tokom igre (da ne kažem, sada je trivijalno lakše). Međutim, igra je dizajnirana da se igra na kontroleru i osećaj udarca sa vibracijama i povratnim informacijama je mnogo bolji nego na tastaturi.
Ruku na srce, imao sam jedan hard crash u igri, ali mislim i da znam zašto. U jednoj zoni rešio sam da ne ubijem jednog protivnika, a isti me je napao u momentu kada sam aktivirao animaciju ulaska u čamac. Pošto igra nije mogla da registruje štetu koju je Kratos trebalo da primi, dogodio se crash. Mimo toga, nisam imao nikakvih problema.
God of War je oduvek bio serijal koji sam svima preporučivao, a pogotovo ovaj poslednji deo, i jako mi je drago što je izašao i za PC. Ova igra je remek delo, od gejmpleja, preko grafike do priče, glasovne glume i muzike, ali, kao što rekoh, prvobitno je dizajnirana za konzole i velike ekrane ili televizore. Iako samo iskustvo neće biti promenjeno ako igrate na PC, moja topla preporuka je, ako možete, da se zavalite u kauč ispred velikog TV-a sa dobrim ozvučenjem, DualSense kontroler u ruke i da igrate najbolju igru prošle generacije. Ako nemate tu mogućnost, nećete se pokajati ako je budete igrali ni na PC. Nećete se pokajati ako je budete strimovali na telefon. Nećete se pokajati ako budete odigrali God of War.
Autor: Igor Totić
Igru ustupio: PlayStation
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.