Domaća Scena

Munzesky Games Studio: Sol Invictus ove godine finansijski mora stati na noge!

Munzesky Games Studio je domaći tim developera koji radi na futurističkoj point and click avanturi Sol Invictus. Sa pobednicima prvog PlayCon Indie takmičenja danas smo popričali o finansijskoj situaciji tima, njihovoj potrazi za investitorima i izdavačima, ali i samom napretku Sol Invictus projekta.

PlayZine: Pozdrav! Evo polako uđosmo i u 2022. Koji su vam planovi za ovu godinu?

MGS: Veliki pozdrav za ekipu iz PlayZine-a, nadam se da ste uspeli da se malo odmorite za praznike. Planovi za 2022. su da se obogatimo sa NFT malverzacijama i da ne moramo više da pravimo igru… Šalimo se naravno.

Krajem prošle godine smo napokon registrovali firmu kao pravni entitet i sada nam je jedan od glavnih zadataka da održimo taj status. Razlog zbog koga smo se odlučili na taj korak je konkurisanje za razne državne startap fondove. Tako da nam je plan da do kraja godine rešimo deo finansiranja projekta, koji bi nam omogućio da “spakujemo” jedan pristojan demo igre, koji bi služio kao zdrava osnova za pitch investitorima i izdavačima. Naravno idealno bi bilo da ulovimo ozbiljnije finansije koje bi nam omogućile da za 18 meseci (koliko nam je predviđeni dev-time) završimo celu igru.

PlayZine: Na razvoj kog dela igre ste trenutno fokusirani?

MGS: Trenutno smo u čudnoj situaciji. Više vremena nam odlazi na birokratiju, planiranje i oblikovanje prezentacija (pitcheva) za investitore, nego na rad na samom proizvodu, dok je sa druge strane praktično 90% aseta vezanih za dotični demo gotovo. Sada “peglamo” neke periferne detalje, a pošto i dalje nemamo programera, nema ko da nam ih implementira u igru zajedno sa još nekim sistemima koji nedostaju (povezanost inventory, action i dijalog sistema u zajedničku celinu). Tako da smo tehnički u situaciji gde imamo sve delove automobila, samo nemamo inženjera koji bi znao da ga sklopi.

PlayZine: Kako vam napreduje prikupljanje dodatnih sredstava za dalji razvoj igre?

MGS: Za sada ne napreduje, odnosno tek smo prvi put odbijeni…. Pa ćemo videti dalje kako ce ići. Konkurisali smo na program “Katapult” Inovacionog Fonda i nismo prošli u užu selekciju. Iako smo se nadali da ćemo uspeti da dobijemo finansije, znali smo da nam je to tek prva prijava i da daljim, kvalitetnijim i detaljnijim iteracijama pitcha, povećavamo verovatnoću uspeha.

PlayZine: Da li je proces konkurisanja zahtevan? Kakva je konkurencija?

MGS: Sam proces konkurisanja nije previše zahtevan koliko nama možda deluje komplikovan, jer te stvari tek počinjemo da radimo, pa nismo na svom terenu. Obzirom da ne postoji lista prijavljenih, ne znamo koji su projekti bili kandidati za fond u ovom roku, ali pretpostavljamo da je konkurencija velika. Sticanje finansija ne zavisi samo od potencijala samog projekta, već i od same prezentacije istog, kompetentnosti tima (ili makar kako to spolja izgleda), potencijala za samu zaradu, originalnosti ideje u tehnološkom smislu, i slično. Znamo samo da je prijavljeno 148 projekata iz svih sfera industrije i da nisu ograničeni samo na IT i gejming.

PlayZine: Ako nije tajna, koja suma je bila u pitanju?

MGS: Nije naravno, to je javna informacija koja stoji na sajtu Fonda – 20 000 evra je bila svota za koju smo konkurisali. To bi nam omogućilo da 3 meseca plaćamo tim i završimo MVP. Sam “Katapult” program je koncipiran kao co-funding fond, što znaci da bi posle inicijalna 3 meseca, ako u sledećih godinu dana kandidat nađe investitora, oni ‘mirrorovali” količinu novca koju je investitor dao u iznosu do 300k, što bi nama potpuno završilo posao.

PlayZine: Baš nam je krivo što niste uspeli proći za fond, ali dalje se ići mora. Koja iskustva ste stekli u tom procesu?

MGS: Obzirom da imamo podršku cele gejming zajednice i same SGA, dosta smo naučili kako pripremiti pitch, kako osmisliti biznis model, razraditi gantt chart, timeline, raščlaniti troškove, kako sa porezom i poreskom upravom, i slično. Tako da se nadamo da ce sledeća prijava biti mnogo kvalitetnija i detaljnija. Konkurisaćemo u februaru za jedan fond, pa u martu za sledeći, i tako dalje, dok paralelno tražimo čoveka koji bi se pridružio timu kao CTO. Tako da zaokružim odgovor na prvo pitanje, 2022. je godina kada projekat finansijski mora stati na noge. Držite nam “fige”!

PlayZine: Nego šta! Želimo vam puno sreće u narednom periodu!

Za još intervjua sa domaće scene posetite ovaj link.

Autor: Milan Janković

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top