Beyond a Steel Sky review

Beyond a Steel Sky je nastavak jedne simpatične point ’n’ click avanture po imenu Beneath a Steel Sky. S obzirom da je razmak između ova dva dela skoro 20 godina, na meni je da vam raskrinkam sumnje da ćete morati da igrate antičku avanturu kako biste razumeli ovo novo čeljade Revolution Software-a. Očigledan stripski stil je prvo što će vam privući pažnju kada upalite igru, pa se Beyond a Steel Sky može okarakterisati kao old-school avantura sa nešto modernijim elementima kakve možete videti u Telltale igrama.

Počevši od narativa, bitno je napomenuti da je jedan od glavnih dizajnera upravo Dejv Gibons, ko-kreator kultnog stripa Watchmen, kao i Dejv Kamins, koji je u point ’n’ click žanru poznat kao pisac Broken Sword serijala. Ovo se svakako vidi i na delu, s obzirom da je priča u Beyond a Steel Sky ubedljivo njen najjači aspekat. Pored odlično napisanih dijaloga, kojih stvarno ima nenormalno mnogo, kroz njih se još bolje gradi i zanimljivi cyberpunk svet u kojem se nalazite. Robert Foster, glavni lik, dolazi sa prerije pustoši u Union City, jedan od preostalih megalopolisa u svetu, kako bi otkrio ko je kidnapovao dečaka iz njegovog sela i spasio ga.

Prilično jednostavan zaplet koji se poboljšava svakim korakom kroz priču i njene likove, s obzirom na stvarno fascinantan kvalitet pisanja i nivo karakterizacije koje ovi, maltene „pravi“ ljudi i roboti, dobijaju. Ipak, odatle se i razvija jedan problem, iako priča zaista diže očekivanja. Nemojte pogrešno da me shvatite, na kraju ćete svakako biti veoma zadovoljni ako ste ovde zbog narativnog aspekta, ali ne očekujte neku nelinearnost i granajuće krajeve, jer je ovo u potpunosti linearno iskustvo od početka do kraja.

Kao i kod svake avanture, ovde ne trebate očekivati neki borbeni aspekat, s obzirom da je, kao što već pomenuh, fokus na narativu. Iz trećeg lica tumaraćete po Union City-ju, uglavnom nervirajući se koliko Robert sporo trči, pa će svaki backtrack segment biti toliko mučniji. Gejmplej se svodi na slušanje likova i rešavanje logičkih zagonetki tipičnim za ovaj žanr. Kroz razgovore dobijaćete određene poene koji će okvalifikovati tip čoveka kakav je Robert po standardima ovog megalopolisa. Pored toga, zagonetke na koje ćete naletati jesu preko uređaja za hakovanje koji će vam dopustiti da zamenite ponašanje robota i njihovih funkcionalnosti među sobom.

Ovo zvuči zanimljivo u početku i svakako će vam pružiti neke zabavne kombinacije, međutim pri kasnijim segmentima, linearnost igre može dosta sputavati intuitvno razmišljanje, pa će se neke od ovih zagonetki svoditi na isprobavanje svih mogućih kombinacija dok igra ne bude bila zadovoljna da progresira priču dalje. Ovo je velika šteta, s obzirom da osnove postavljene za ovaj tip zagonetki otvaraju dosta prostora za nelinearnost i slobodu izbora igrača, ali nažalost nisu nimalo iskorišćene.

Beyond a Steel Sky odiše jako lepim stripovskim dizajnom, verno prenoseći taj stil u svaki aspekat svog predivnog sveta. Okruženja su zanimljiva, vrlo autentična i odišu originalnošću, dok potpuno ispunjavaju i prenose tu cyberpunk estetiku, pa ako ste fan iste, definitivno ćete se osećati kao kod kuće. Na stranu to, grafička podloga ima svoje gličeve i probleme, pa ćete često videti klipovanje tekstura jedne kroz drugu, kao i to da pojedini likovi imaju jako čudne bagovite modele.

Muzička podloga takođe ne briljira – dosta je pasivna u odnosu na okruženje i svakako bi doprinela više da se čuju neke manje ambijentalne numere koje se uklapaju u okolinu i trenutnu atmosferu. Kamera takođe ume da napravi problem, pa se prilikom razgovora često može pozicionirati iza neke podloge, te nećete moći da vidite trenutnog aktera kako govori, što u početku ume biti smešno. Ukombinovano sa povremenim grafičkim bagovima, igra ume da izgubi na imerzivnosti, što je velika šteta s obzirom na to koliko je svet dobro dizajniran.

Sve u svemu, Beyond a Steel Sky je poprilično skupa igra za ono što nudi, međutim, ako vam ne smeta čvrsta linearnost ove priče i fan ste cyberpunka, možete očekivati jednu kvalitetno napisanu avanturu, sputavanu povremenim tehničkim problemima i sopstvenim ograničenjima u dizajnu.

Beyond a Steel Sky

€29,99
7