Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction review

Ubisoft već godinama važi za kompaniju koja jedino što ume da napravi, to su prosečne igre. Naslovi koji se ni po čemu ne izdvajaju iz mase, kratkoročnim vekom trajanja i igre koje su prepune copy/paste momenata da je to neverovatno. Da, na papiru, to uvek zvuči odlično, ali kad dođe na praktičnu proveru, završava se davljenjem u Mediokritetnom moru.

Međutim, ako ih zbog nečega treba pohvaliti, to je njihova istrajnost i odlučnost da održavaju te iste igre i naprave nešto od njih. S jedne strane, to je pohvala, ali sa druge strane može se izneti i kritika jer ako igračima prodajete naslove po punoj ceni, ne bi bilo loše da bi te igre mogle biti takve od prvog dana, a ne nakon godinu dana ili duže… Takva je bila i sudbina R6: Siege.

Siege je, po izlasku, bio tek prosečna igra. Interesantno osmišljena, sa dobrom osnovom, ali sa dosta prostora za napredak. Samo iz dva razloga Siege je još uvek aktuelna igra i posle ovoliko godina. Igrači su prepoznali kvalitet, a Ubisoft nije odustao od igre. Gomila zakrpa, update-ova, face-lift same igre od Siege-a je napravio jedan od najigranijih MP FPS naslova u poslednjih 7 godina.

Sa rastućom popularnošću Siege je 2018. godine imao vremenski ograničen event Outbreak. Premisa ovog moda bila je infekcija vanzemaljskim virusom koji ljude pretvara u neku vrstu čudovišta (Archeans) i na vama i odabranim operatorima je da uspešno uništite izvor mutacija i spasete svet. Sve to je bilo veoma zanimljivo i kvalitetno odrađeno i eto, nekoliko godina kasnije pred nama je Extraction. Tako je, Extraction je praktično spinoff R6: Siege. Coop FPS koji koristi sve assete koje je nasledio od izvorne igre i njenog Outbreak moda. Napucavanje, oružje, operatori, destrukcija zidova, svi gedžeti su tu, specijalne sposobnosti su prisutne. Ukratko, svako ko je igrao Siege, ovde je na poznatom terenu.

Kao što rekosmo, Extraction se nadovezuje i nadograđuje na priču iz Outbreak-a. Vanzemaljski virus hara Zemljom, zaraženi ljudi mutiraju, pretvaraju se u neku vrstu zombija ili tako nečega. Usled takvog razvoja događaja međunarodna organizacija koja se bavi zaštitom naše planete pod imenom React angažovala je najsposobnije ljude koji su trenutno dostupni, uspela da izoluje virus na nekoliko lokacija širom Zemlje i poslala ih (pa dobro vas) da se pozabavite gorućim problemom.

Na raspolaganju imate 18 (9 dostupno na startu, ostale otključavate igranjem) operativaca (sve su to dobro poznate face iz Siege-a) i ako vas to brine, nema razloga jer mehanika igre je takva da je ova cifra sasvim dovoljna, jer ćete imati dovoljno posla oko levelovanja istih.

Dakle, svakog operativca možete spasiti (čitaj ekstraktovati) I potom levelovati igranjem sa njim/njom. U slučaju da poginete tokom misije, a vaši saigrači vas ne spasu ili napreduju ka sledećoj zoni, vaš operativac se vodi kao nestao u akciji. Možete ga izvući u akciji spasavanja, ali ako misija ne bude uspešno okončana, sav napredak se resetuje i krećete ispočetka sa tim karakterom. Šta znam, nisam ljubitelj ovakvih mehanika, razumem koja je njihova poenta, ali koliko su od koristi za samu igru i da li doprinose osećaju napetosti i tenzije… pa ne znam baš. Ovakve stvari deluju kontraproduktivno i predstavljaju neku vrstu dodatnog grinda i zapravo su jedno veliko zamaranje jer forsiraju neki rince and repeat sistem koji nema preteranog smisla.

U suštini, Extraction je potpuno haotičan, sve deluje nabacano, sa primesama opšte papazjanije. Da, napucavanje u Siege-u je vrhunsko, to vas čeka i ovde, ali sama igra je…mnjah. Lokacije su manje-više slične, da ne kažem preslikane. Misije su izuzetno monotone jer konstantno radite iste stvari na istim lokacijama, obrtanjem “tejednoteisto” sadržaja.

Da napomenem da igra nije laka, i te kako je teška i izazovna. I sada, ako imate društvo s kojim ćete igrati, problem ne postoji, ali igrati sa nasumičnim ljudima, to je iskustvo koje doslovce varira od sjaja do očaja (s tim što je ovo drugo češće), ali jako je teško igrati taktički, stealth i uspešno završavati misije ukoliko ne postoji dobra saradnja i komunikacija.

Napredak kroz igru je maksimalno usporen, dosadno rešen i daje osećaj da je grind tu tek radi grinda i da igra ima dosta busy work momenata, koji nemaju neku konkretnu smislenu svrhu.

Extraction je solidna ideja, dobra osnova, ali trenutno, za novac koji traži, nije baš isplativa. Sadržaja, iako deluje da nije tako, nema baš mnogo, misije su repetativne i neoriginalne, nedostatak varijacija je osetan. Tipično osrednji Ubisoft naslov na koje smo navikli u poslednje vreme. Nit’ smrdi, nit’ miriše…

Autor: Dejan Stojilović

Igru ustupio: CD Media

Tom Clancy's Rainbow Six Extraction