REVIEW: Yu-Gi-Oh! Master Duel

Sećate se vremena kada ste bili presrećni što se žrtvovali dve karte kako biste odigrali Mračnog Čarobnjaka, ili pak možda još boljeg Summoned Skull-a. Vidite, ta vremena su baš davno prošla, a Yugioh je sada gotovo kompletno nova kartična igra! Jednostavna pravila, simpatična čudovišta i moćne magične karte su zamenjene dugačkim tekstovima, dosadnim efektima, ali i pored toga mogu reći da je Yugioh Master Duel nešto što nam je davno nedostajalo na gejming sceni!

Možda sam živeo ispod kamena, što bi rekli naša braća Englezi, ali ne mogu reći da sam znao da Konami pravi novu besplatnu Yugioh igru. Za nju sam saznao tek kada sam pročitao vest da je za manje od 24 sata od izlaska sakupila preko 200,000 igrača i da se nalazi u samom vrhu Steam-a. Odmah sam znao da je ovo nešto što moram da isprobam.

Yugioh je uvek imao potencijala da postane popularna igra u žanru kartičnih igara, ali imam utisak da nikada do sada nismo dobili dovoljno dobru adaptaciju, koja bi nam omogućila da iskoristimo sve što već postoji u ovom univerzumu. Mislim da je KONAMI to konačno uspeo. Oduševio sam se kada sam video broj karata koji postoji u igri, ali istovremeno i zastrašio, jer ne mogu dovoljno da vam objasnim koliko različitih mogućnosti postoji. Sa jedne strane, ovo je odlična vest za igrače koji vole da eksperimentišu, ali je istovremeno i sistem koji je neverovatno težak za nove igrače, koji će morati dobrano da se namuče na početku.

Kao neko ko se godinama borio protiv Jugija i Džojia u čuvenoj Power of Chaos igri, nije mi bio problem da odmah pohvatam sve što vas nauči tutorijal. Ipak, već nakon prvog meča shvatite da vas taj isti tutorijal ničemu nije naučio, jer postoji toliko novih efekata i načina igre da nisam znao šta se dešava. Svako novo čudovište ima po nekoliko pasusa teksta, zbog čega su dugački potezi česta pojava. Pokušaću da vam dam primer iz ličnog iskustva. Radi su o meču koji sam igrao protiv drugara, kojem isto kao ni meni nije bilo jasno šta se dešava.

Igrao je neki standardni špil koji se dobija na početku, ispunjen relativno jednostavnim kartama. Ja sam sa druge strane izabrao Pendulum špil. Pendulum su monster karte koje možete normalno da odigrate, ali možete da ih stavite i na pendulum polje bez žrtve. Pendulum polja se nalazi tamo gde stavljamo Trap i Spell karte, a svaka od njih ima i dodatnu vrednost od 1-8. Kada ih imate dve na tabli, besplatno možete da sazovete jednu kartu iz ruke, kao i kartu iz extra špila ukoliko njen level odgovara razlici vrednosti vaših pendulum karata.

Dok čitam ovo što sam napisao, verujte da ni meni nije sve najjasnije, ali rekao bih da sam preneo ovo najbolje što sam mogao. U svakom slučaju, poenta priče je da sada možete odigrati 3-4 karte u jednom potezu i to uopšte nije retkost, već nešto što se dešava u svakom meču. Dok je drugar sa običnim špilom igrao jednu kartu po potezu, ja sam tablu punio sa tri moćna čudovišta. Ne deluje fer baš, zar ne?

Mečevi mogu da traju nekoliko minuta, ali i po pola sata, a da ne odigrate više od 2-3 poteza. Baš sinoć mi se dva puta desilo da me lik završi u svom prvom potezu tako što odigra četiri rogobatna robota, koja su istovremeno neuništiva, a pritom rade i 8 hiljada štete. Siguran sam da postoji način da se igra protiv toga, ali bi mi bilo potrebno nekoliko nedelja to da naučim. Ovo nije nešto što deluje zabavno novim igračima, kada meč u trenutku može biti gotov.

Što se tiče same ekonomije, mislim da nisam dovoljno igrao da bi mogao da ostavim konačno mišljenje. Ne deluje mi kao da je komplikovano doći do gemova pomoću kojih kupujete packove, ali je to možda zato što sam nov igrač, pa dobijam veće nagrade. Što se tiče prodaje i kupovine karata, sistem je gotovo isti kao i kod Hearthstone-a, osim što ovde već u početku možete napraviti 2-3 špila po vašoj želji.

Kao neko ko je nekada obožavao Yugioh karte, prezadovoljan sam što danas postoji ovakva igra, ali istovremeno ne mogu da kažem da sam oduševljen pravcem u kojem ona ide. Neke stare mehanike kao što su žrtvovanje sada izgledaju potpuno nebitno, a neki simpatični junaci izgledaju kao kompletno smeće. Sve se zasniva na kombinacijama, koje često možete odigrati iz jednog poteza, što ubija bilo kakvu neizvesnost. Možda se moj ukus razlikuje od mnogih igrača, ali moram da napomenem da su nove karte takođe baš gadne. Gotovo da su svi neki roboti zmajevi sa rogovima i krilima anđelima, dok su im imena random generisana sa gugla. Takav pristup se meni ne dopada, posebno što mislim da se ne uklapaju u univerzum kakav bi ”trebao” da bude. Doduše, moram da prihvatim da nešto nije nužno loše ako se meni ne dopada!

Sve u svemu, Yugioh Master Duel je igra koju bi morao da isproba svaki ljubitelj ovih karata. Smatram da bi balansiranje odlično došlo ovakvoj igri, ali nisam siguran koliko je to izvodljivo, jer se radi o kartama koje se koriste i u pravom životu. U svakom slučaju, ako imate dovoljno vremena da izdvojite za učenje, verujem da biste mogli da uživate u svemu što igra može da pruži. Ipak, ako želite iz nostalgije ponovo da zaigrate Yugioh karte, nisam siguran da je ovo najbolji izbor za vas!

Autor: Predrag Ciganović

Yu-Gi-Oh! Master Duel

Besplatno