Microsoftova nova DirectStorage funkcija za Windovs platforme ima za cilj da uvede novu eru brzog učitavanja za PC igre. Kompanija tvrdi da će DirectStorage omogućiti programerima da učitaju čitav svet igara u roku od nekoliko sekundi – nešto što je PS5 već sposoban da uradi zahvaljujući svom prilagođenom SSD cevovodu. Međutim, igranje igara na računaru je često ograničeno zbog načina na koji se NVMe podaci prenose na i sa vašeg GPU-a.
To će se uskoro promeniti sa DirectStorage-om koji ima za cilj da pošalje dekompresovane datoteke igre, koje CPU prvo dekompresuje, na vaš GPU pre svega eliminišući potrebu da GPU dekompresuje ove datoteke što zauzvrat uzrokuje duže vreme učitavanja. Nažalost, DirectStorage nije funkcija koju Microsft može da omogući i primeni na svaku igru. Umesto toga, programeri moraju da primene ovu Windovs alatku na svoju igru tokom razvoja ili da je zakrpe.
Jedan od prvih studija koji je radio sa DirectStorage je Forspoken developer Luminous Productions. Govoreći tokom GDC 2022 prezentacije, direktor igre Teppei Ono kaže da Square Enix implementira DirectStorage u Forspoken. Ova funkcija će videti učitavanje sveta igre u roku od nekoliko sekundi. Naravno, ovo će se takođe oslanjati na to da vaš računar ispunjava sistemske zahteve. Jedan od njih je SSD koji može da čita preko 5.000 MB/s.
Ovo novo vreme učitavanja od jedne sekunde (koje zapravo nije jedna sekunda) učitava Forskpoken za 1,9, 1,8 i 2,2 sekunde u zavisnosti od scene. Ovo je zahvaljujući DirectStorage API-ju koji prebacuje datoteke za grafička sredstva sa CPU-a na GPU. Kao rezultat toga, datoteke igre se učitavaju mnogo brže nego korišćenjem drugih alata i, naravno, drugih rešenja za skladištenje.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.