Suton sudbonosnog sukoba: Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarok recenzija

Dawn of Ragnarok je treća i poslednja ekspanzija za AC Valhalu, izašla čitavih godinu i po dana od premijere originalne igre. Ovo je ubedljivo najveće proširenje za video igru koje je Ubisoft ikada napravio, s obzirom da Dawn of Ragnarok, uprkos svojoj nezanemarljivo visokoj ceni, zapravo nudi više nego solidnu količinu sadržaja. Ipak, ovde treba upozoriti da će vas sačekati još jedan Ubisoft naslov, a kada kažem Ubisoft naslov, mislim na ustaljenu formulu za igre ovakvog tipa koja traje već godinama.

Što se tiče narativa, ovde vodite Odina, kao što ste mogli i u osnovnoj igri da ga vodite kroz Eivora. U potrazi ste za Baldurom, Odinovim sinom koji je misteriozno nestao. Na vašem putu susrešćete se sa mnogim kreaturama iz nordijske mitologije, kao što su Odinovi zakleti neprijatelji, ledeni i vatreni džinovi. Međutim, ono što se svakako mora pohvaliti jeste prizemljenost koju Ubisoft drži pri pristupu ovoj fantazijskoj priči, s obzirom da Odin ovde definitivno nije omnipotentan, i da bez solidne vojske ne može suzbiti sile koje najavljuju Ragnarok. Ovo doduše važi i za njegove protivnike, koji su takođe nešto više ‘’humanizovanija’’ izdanja svojih originala. Ipak, ne očekujte neko radikalno dobro iskustvo, jer ćete pronaći dosta nepotrebnog razvlačenja i prekomerne ekspozicije, mada je tempo narativa znatno bolji. Dawn of Ragnarok će trajati od 25 do 30 časova i izložiti svoju bolje napisanu priču za mnogo manje vremena, mnogo detaljnije i zrelije nego što je to činila osnovna igra.

Što se tiče gejmpleja, nažalost ovde se ne može očekivati previše u smislu ispravke nekih zjapećih rupa prilikom borbe i samog putovanja kroz svet. Ovo je i dalje u svojoj srži AC Valhalla, ali svakako ne treba zanemariti da je Ubisoft dodao veoma veliku količinu sadržaja, koja pored novih oružja i oklopa, uključuje i nove sposobnosti i poteze, kao i mogućnost da ukradete specijalni potez svojih protivnika. Ovako ćete dobijati neke znatno više mitske sposobnosti, u vidu kratkog teleporta, zaleđivanja svojih neprijatelja i slično. Ovde se to i uklapa u narativ, s obzirom da pratite Sveoca, dok su nove moći pretežno veoma zabavne za korišćenje i mogu sklopiti neke poprilično filmske kombo serije udaraca.

Ovde ćete po ogromnom Svartalfheimu, takođe znanom i kao Mirkalfar, lutati u potrazi za Baldurom, dok će vas kao zamena za prethodne baze po Engleskoj dočekati patuljački rudnici. Ovde se ponovo uključuje ta formula zauzimanja regiona, koja je ovde malo manje primetna zbog načina na koji je priča ispričana i zapravo poseduje manje dodatnog i nepotrebnog sadržaja. Borbu i dalje ne blista, s obzirom da je i dalje u pitanju dosta nezgrapan i slabo responzivan sistem. Animacije će i dalje praviti probleme i gličovati kroz neprijatelje, dok će pojedine borbe odudarati nedostatkom zadovoljavajućeg osećaja pri udarcima. Ipak, treba malo pohvaliti da se ovde pojavljuje solidan broj novih tipova neprijatelja koji stvarno ume da osveži igru i dosadno tabanje istih sumanutih Engleza.

Iako svet izgleda maestralno, ovo svakako nije najimpresivnije delo koje je Ubisoft napravio u vidu veličine, ali u vidu dizajna svakako briljira na nekoliko polja. Istraživanje je znatno interesantnije, uprkos nešto ravnijem reljefu sveta. Ovde je definitivno igrala ulogu i ekipa koja je radila na Immortals: Fenyx Rising, s obzirom da su zanimljivije zagonetke i pristup istraživanju ovde zauzeli primat u poređenju sa originalnom igrom.

Što se tiče zvuka, miks i glasovna gluma su ostali standardno veoma dobri, gde su čak i pojedini tehnički problemi ovde izbegnuti. Muzika prosto briljira i sadrži nekoliko novih numera koje se savršeno uklapaju sa starim i okidaju u idealnim momentima, svakako poboljšavajući iskustvo. Sa same tehničke strane, Valhalla i njen endžin ni ovde nisu odradili najbriljantniji posao, s obzirom da se iskakanje tekstura na konzolama svakako može primetiti, dok je na PC-u ovo nešto manji problem. Uz to treba napomenuti i razočaravajući performans u određenim momentima, s obzirom da je Valhalla i dalje jedna od resursno najzahtevnijih igara.

Teško je bilo kome preporučiti ovu igru ako vas Valhalla prethodno nije oduševila. Iako Dawn of Ragnarok predstavlja jedno dosta bolje iskustvo u vidu sadržaja, kvalitetnijeg dizajna sveta i zagonetki, kao i samog narativa, ponovo sa sobom vuče probleme koji se ne mogu istrebiti tako lako. Ako Ubisoft konačno uspe da odluta sledećom igrom od svoje generične formule koju godinama koristi, dizajneri i pisci nikako nisu za zanemariti ako se uklope sa gejmplejom. Do tada (ako ikada toga bude), Dawn of Ragnarok jeste ipak jedno od najboljih modernih AC iskustava.

Igru ustupio: Ubisoft

Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarok

€39,99