Na GTC 2022, NVIDIA je prikazala path-tracing u realnom vremenu. Zeleni tim je koristio razne demonstracije koje su radile na NVIDIA GeForce RTX3090 u 1080p. Aaron Lefon, potpredsednik grafičkog istraživanja u kompaniji NVIDIA, podelio je nekoliko kratkih video snimaka.
Ulazeći u više detalja, prvi demo prikazuje operu u Parizu. Ovaj demo ima više od 160 miliona instanci trouglova. NVIDIA je pratila scenu sa do 3 odbijanja indirektnog osvetljenja. NVIDIA je takođe koristila 500.000 emisionih trouglova za glavno osvetljenje i dodala 30 dinamičkih reflektora. Ova scena je radila sa 30 fps na NVIDIA GeForce RTX3090.
Druga scena prikazuje tigra u džungli. Džungla ima 3 milijarde trouglova, a tigar ima ukupno 3,5 miliona segmenata kose. Prenos svetlosti se simulira sa do 30 odbijanja praćenja putanje, a zatim se uklanja šum. Slično kao i prethodni demo, ovaj je takođe radio sa 30 FPS u 1080p na RTX 3090.
Šta je zapravo path-tracing? Ovo zapravo predstavlja dopunu na ray-tracing koncept u smislu da podiže fotorealizam na viši nivo. Radi se o algoritmu koji ray-tracing zrak(pojedinačno) šalje od kamere do površine pa do izvora svetlosti. Serija tih zraka koji se kreću od kamere do izvora svetlosti predstavlja putanju(path).
Proćiće neko vreme dok ne dobijemo path-tracing u realnom vremenu u modernim igrama. Do sada smo videli ovo u realnom vremenu u zaista starim igrama, kao što su Quake 2 i Serious Sam. A tu je i Minecraft RTX. Ipak, ovi demoi izgledaju neverovatno pa ih obavezno pogledajte.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.