Shadow Warrior franšiza je imala jako finu evoluciju. Od Doom klona iz 1997, do remake-a iz 2013, pa odličnog nastavka iz 2016, Shadow Warrior je bio poznat u FPS krugovima kao opičena pucačina puna humora, demona i katana. Mnogo sam zbog toga očekivao od trećeg nastavka, ali sam na kraju ostao razočaran. Možda je „razočaran“ teška reč, više bih opisao igru kao – meh.
Shadow Warrior 3 je izuzetno linearni FPS koji dosta pozajmljuje od novijih modernih šutera kao što su Doom Eternal pa čak i Serious Sam, ali jako malo originalnosti (koju franšiza ima) doprinosi u ovom nastavku. Većinu elemenata i mehanika kroz igru ste već videli do sad, i Shadow Warrior se ne trudi da sakrije tu činjenicu.
Priča prati već poznatog protagonistu dugačkog jezika bez dlaka, Lo Wanga, koji ovoga puta izgleda malo drugačije. Pošto u prošlom delu nije uspeo da spasi svet od demona, ali je isto tako pustio velikog zmaja da uništi sve što postoji, naš glavni lik pada u depresiju jer shvata da nije jači od ogromnog zmaja. Njegov glavni neprijatelj Zilla tada dolazi da ga ponovo motiviše i natera da pronađu vešticu koja iz Hojieve (NPC iz prethodnih delova) maske može da izvuče moć da pobedi zmaja. Ništa ne polazi po planu i sledećih 5,6 sati odigrava se ludnica zvana Shadow Warrior 3.
Igra je po definiciji duhovita, ali neće svima biti smešna. Lo Wang se trudi da dobacuje moderne poštapalice, da se poziva na pop kulturu pa čak i da peva popularne pesme. Ovaj humor nekada uspe da me nasmeje, ali često ne jer ovoga puta izgleda više isforsirano nego prirodno, kao što je i bilo u prethodnim igrama. Jačina humora me podseća na Bulletstorm koji takođe nije bio za svakoga. Prateći likovi su opšta suprotnost Lo Wangu i tolerišu njegove gluposti jer znaju da im je on poslednja nada za spašavanje sveta.
Primetite da sam rekao 5,6 sati jer toliko i traje kampanja koja je vrlo, vrlo linearna. Sve mape su podeljene na kratke i brze parkur sekvence slične Ghostrunner stilu i onda presečene malim arenama punim neprijatelja u Doom Eternal stilu. Ono što boli u celoj igri je izuzetno mali arsenal kojim Lo Wang raspolaže. Većinu oružja ćete otključati na početku kao i sposobnosti vaše katane i to ćete vrteti do kraja igre sa minimalnim unapređenjima istih. Ali hajde da krenemo redom.
Oružja su izuzetno neoriginalna, jer em ih ima malo, em su vrlo slična oružju iz drugih igara. Pored poboljšanog revolvera, šotke i dual SMG-a, imaćete Basilisk koji je railgun, šuriken samostrel i bacač granata. Poenta je da se vrti oružje kao u Doom Eternal kako biste izvukli maksimalnu štetu iz njih jer svaki neprijatelj ima neki vid slabe tačke i svako oružje je korisno u nekom momentu tokom borbe.
Pored vatrenog oružja, Lo Wang koristi i svoju čuvenu katanu koja em secka, em ima i specijalne sposobnosti. U zavisnosti od svog trenutnog kretanja, katana može da generiše različite magije. Na primer ako se krećete unapred, katana baca vatrenu kuglu, ako se krećete unazad onda baca ledenu oštricu koja leti ka neprijateljima i kida im glave, a ako se krećete u stranu, onda radite AOE efekat sa strujom koja bije sve oko vas. Kombinacijom svih ovih sposobnosti katane i oružja dobijate Shadow Warrior 3 gejmplej.
Od Doom Eternala igra takođe pozajmljuje „Glory Kill“ sistem, samo što se ovde izvodi dosta komplikovanije. U Doom, ako učinite dovoljno štete protivnicima, oni upadaju u „stagger“ efekat i možete da ih ubijete na brutalne načine. U SW3, morate da skupljate poseban resurs kroz bitke kako bi vam se punila instant kill sposobnost i to ume da potraje. Ono što je bolje nego u Doom je to što kada ubijete nekog neprijatelja sa ovim napadom, uglavnom dobijete nešto što koristi taj neprijatelj. To može da bude ledena glava koja zaledi sve neprijatelje, podzemna bušilica koja kosi sve pred sobom ili jezgro ronin šlema, koji je dron i koje ispaljuje instant kill lasere na protivnike. Ovi momenti su izuzetno zanimljivi, ali veoma retki i situacioni. Više puta mi se dešavalo da uspem da sakupim dovoljno za instant kill ali se ispred jačeg protivnika u poslednjoj sekundi pojavi slabiji. Tada dobijam beskorisnu sposobnost od običnog trash moba umesto moć od ogromnog samuraja sa katanom većom od mene.
Pored ovoga, naravno da imate kuku za privlačenje kako sebe tako i neprijatelja, jer i sam Lo Wang u igri kaže da je svi moraju imati do sada. Međutim arene su toliko male i ograničene da ova kuka često nema poentu sem brzog repozicioniranja. Lo Wang takođe ima sposobnost da magično odbije protivnike, što se uglavnom koristi da ih ili gurnete sa litica ili nabodete na šiljke, što je očigledno Bulletstorm referenca. Tokom igre ćete sakupljati i poene za unapređivanje kako Lo Wanga, tako i oružja. Nažalost, ta unapređenja su izuzetno bazična, pasivna i dosadna.
Što se neprijatelja tiče, kao i obično izuzetno su čudni i inovativni, samo imaju previše boja. Svaka bitka izgleda kao da se neka duga naljutila na mene i pokušava na sve načine da mi se osveti. Često sam se izgubio u ogromnoj kombinaciji RGB boja da sam morao da pravim pauze tokom igranja. Međutim sami neprijatelji, to jest demoni su interesantno dizajnirani, ali nisu toliko unikatni kao u nekim drugim igrama. Štaviše, jedni neprijatelji su samoubice koje trče ka vama i deru se kao u Serious Sam igrama. Ovo je očigledan omaž, a ima ih dosta.
Okruženja u kojima se igrate su apsolutno prelepa i uživao sam u svakoj visti. Iako se sve oko vas raspada, u toj apokalipsi se mogu naći prelepe lokacije kao što je džinovska brana ili oštre litice, pa čak i leđa zmaja u jednom momentu. Iako vas igra tera da budete brzi nindža, neretko sam zaustavljao momentum kako bih uživao u okolini.
Shadow Warrior 3 je izuzetno kratak FPS koji ne opravdava svoju cenu, pozajmljuje previše od drugih igara i ne doprinosi mnogo svojih ideja. Zabave ima da se nađe, ali je sve već viđeno do sada. Ono što bih vam ja preporučio jeste da sačekate neki dobar popust i odvojite jedno popodne, ali za jednu ovakvu franšizu, Shadow Warrior 3 je razočarenje.
Autor: Igor Totić
Igru ustupio: Devolver Digital
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.