Nintendo Switch

Suze mi daju moć: Crystar recenzija

Mislim da bi do sada već trebalo da postoji žanr pod nazivom depresivne igre. Ova etiketa bi pomogla ljudima kada biraju igre koje su naizgled veoma prijatne i lepe, ali su zapravo potpuno suprotne. Ovakve igre kreću da skaču po srcu i emocijama od prvog momenta kada ih uključite, ili ne daj bože tek na pola kada ste se već investirali u likove i svet. U Crystar na svu sreću odmah znate na čemu ste.

Naime igraćete kao mlada Rei koja će morati da se probije kroz Čistilište kako bi pronašla i spasila svoju sestru. No ovako kliše početak nije toliko prost kada zagrebemo malo dublje. Spletom određenih okolnosti Rei napada i ubija svoju sestru, i jedini način da je spase jeste da se oduži dvojici demona.

Kao i u svakom JRPG naslovu, i u Crystar ćete naći pregršt standardnih gejmplej tropa i opcija, od kojih će neke biti prikrivene konfuznim imenima. Kada je reč o sistemu borbe, odmah možemo reći da je veoma trom i spor. Kako se budete kretali po mapi i ulazili u borbene arene, progresivno ćete nailaziti na sve veće i komplikovanije neprijatelje. Ono što doduše nećete očekivati jeste to da, ne samo da su vaši napadi relativno spori (ali ipak brži od protivničkih u dalekoj meri), nego će neprijatelji imati veoma dug period pripreme za napad pre nego što vas zapravo udare. Sve ovo će vas naterati da se drastično sporije sinhronizujete sa tempom borbe, pogotovu ako redovno igrate brze akcione igre ovog tipa. Jedini benefit bi se mogao vezati za to da će novim igračima biti lakše da se naviknu na ovaj tip igara. Drugi benefit je brzi dash ili dodge sistem pomoću koga lako možete pobeći iz gomile protivnika, kako bi se orijentisali za sledeći talas napada ili kako biste zamenili aktivnog lika. Tako je, tokom igre ćete sresti još likova koje možete regrutovati. 

Jedan od glavnih i najbitnijih sistema igre će se vrteti oko plakanja i emocija. Ne, ne šalim se. Kako budete pobeđivali određene specijalne protivnike, po njihovom padu glavni lik će sakupiti njihova osećanja, strepnje, strahove i nesigurnosti. Što ih više sakupite to će lošije uticati na vas. Kako biste se otarasili ovih emocija i prebacili ih u pozitivne, ili prosto iskoristili za unapređivanje oružja i oklopa, moraćete prvo dobro da se isplačete. Glavni predmet koji će Rei sakupljati su njene moćne suze koje će praviti u najstrašnijim momentima. Ukratko, ovaj sistem je komplikovanija verzija najbazičnijih crafting mehanika koje možete naći u svakom JRPG naslovu. 

Što se tiče samog sveta, najviše vremena ćete provesti u linearnim tamnicama, što je i tipično za ovaj žanr. Prikazane su kao zadaci od demona i generalno predstavljaju samo proste linearne ekskurzije. Ali hej, bar ćete moći da pomazite kucu. Plus imaćete nekolicinu zanimljivih hub zoni između svakog nivoa gde ćete između ostalog raditi sva podešavanja likova ili jednostavno slušati muziku iz igre.

Vizuelni prikaz igre, likova i samih krajolika će biti jedno od možda najzanimljivijih iskustava u ovom naslovu. Kao prvo, svi likovi imaju izrazit anime/manga stil, ali to je dodatno pokriveno modom i paletom boja koju svaki od njih prikazuje. Njihov izgled je pretežno baziran na Gothic Lolita stilu, i to ne samo klasičnom mračnom gotičarskom nego kroz sve moguće pod stilove i varijacije. Sami nivoi su veoma haotično dizajnirani i prikazani, što je i relativno logično za čistilište, limbo iliti purgatory. No čak i sa takvim dizajnom nivoi mogu postati previše repetativni i da odaju utisak kao da ih je neko pijan sastavljao.

Muzika je melodična i orkestralna taman dovoljno da bi dočarala atmosfera igre. Glasovna gluma je takođe fino odrađena, uz engleske i originalne japanske glasove. Međutim pošto je igra bazirana na emocijama, očekujte malo preterane i veoma promenljive reakcije likova.

Za naslov koji se klasifikuje kao akcioni JRPG mnoge stvari su poprilično spore, pogotovu kad je u pitanju borba. Ako u sve to ubacite i repetativan dizajn nivoa, Crystar može vrlo brzo da dosadi.

Ukoliko ste fan JRPG tipa igara ili vam se pak sviđaju sve igre bazirane na anime/manga stilu, ali želite neku drugu tematiku ili priču osim klasičnog spasavanja sveta od nekog poludelog boga, onda je ovo tačno naslov koji vam treba. Sa veoma intimnom pričom i depresivnom tematikom, Crystar se definitivno ističe u moru sličnih igara. Ukoliko pak želite malo više zabave i sreće, onda bolje zaobiđite ovaj naslov.

Autor: Stefan Mitov Radojičić

Igru ustupio: NIS America

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Crystar

49,99€
7

7

7.0/10

Za:

  • Interesantna tema priče
  • Zanimljiv svet

Protiv:

  • Spor sistem borbe
  • Repetativan gejmplej dizajn
Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top