Televizori su ponovo u opasnosti: Nintendo Switch Sports recenzija

Nekako kao da se doba osetljivijih TV ekrana, poklopilo sa vremenom popularizacije „motion“ kontrola. Ovom prilikom pozivam na minut ćutanja svim poginulim LCD televizorima, kojima je u žaru pomahnitale borbe, presudio zalutali, greškom bačeni gejmped.

I dok je ovaj „pokret“ (ha-ha?) imao svoje svetle momente kada se tek pojavio, pa i svoje mračnije nekoliko godina kasnije kada su sve igre imale fokus na njemu hteli mi to ili ne, sada kada je prošlo više od petnaest godina od prvog namenskog vitlanja kontrolerima, mislim da je idealno vreme da se osvrnemo na njegove najslavnije dane.

Nintendo Switch Sports se izgleda sa time slaže, i na Switch konzole donosi neke od najpopularnijih sportskih „motion“ igara iz ere Wii konzole. Ovaj put, na raspolaganju imamo 6 probranih sportskih disciplina, dok iščekujemo da se pojavi i sedma – golf, u ne tako dalekoj budućnosti.

Dok je ove igre naravno moguće igrati u solo režimu protiv kompjuterskih igrača, draž naslova je isključivo u multiplejeru odnosno situacijama gde sobu napunite društvom, pa zajedno uz haos i dobro raspoloženje kakvo samo kompetitivni, esports naslovi mogu da iniciraju, demolirate – pardon, zajedno uživate.

Od ovih šest igara, neke su lošije a neke bolje, pa bih s tim na umu krenuo od najslabije discipline ka vrhu. Naravno, redosled zavisi i od vaših ličnih preferencija. Ovo je samo mišljenje prekvalifikovanog, objektivnog, profesionalnog i bolno iskrenog recenzenta.

Šalu na stranu – fudbal! Zamislite dosta tromiju verziju igre Rocket League i sve će vam biti jasno. Maksimalan broj ljudskih igrača je dvoje istovremeno, a mečevi se vode između dva igrača ili četiri na četiri. Kako likovi nisu automobili već imaju samo dve noge, većinu vremena provodićete trčkarajući preko prostranog terena, što i nije tako zabavna stvar. Problem bi rešilo par raketnih patika, ali nažalost Nintendo me nije kontaktirao u potrazi za savetima, tako da za sada na raspolaganju imamo samo ovu verziju.

Nešto prijatnije iskustvo, bilo bi mačevanje. Dva igrača ukrštaju mačeve u nastojanju da probiju blok suparnika i zadaju udarac. Svaki udarac, navodi protivnika bliže ivici kako bi ga izbacio sa terena i doneo vam pobedu. Na raspolaganju imate nekoliko vrsta mačeva uključujući i mogućnost da vitlate sa dva istovremeno. Svaka opcija nosi svoj set prednosti i mana međutim, dok na kraju sve zavisi od vaših refleksa i pronalaska puta kroz suparničko blokiranje.

Odbojka sa druge strane, predstavlja daleko zabavniju disciplinu, kojoj najveća mana leži u uhodavanju. Sistem nije sasvim intuitivan i stvari mogu da postanu haotične kada vaša uloga na terenu počne da se žonglira između onoga ko prima, dodaje ili udara loptu. Ali nakon što pohvatate kako stvari funkcionišu, odbojka je bez sumnje jedna od kvalitetnijih disciplina u ovom paketu.

Tenis je upravo ono što biste mogli i da očekujete i pruža gotovo istovetan osećaj kao i njegova inicijalna verzija na Wii konzoli. Nažalost, na raspolaganju je jedino igranje dublova, ali kontrola nad udarcima „servira“ satisfakciju pri gotovo svakom od njih.

Kuglanje je možda i moj lični favorit, što mi ponovo oživljava davno rođenu sumnju da sam daleki potomak Freda Kremenka. I dok je moja atletska figura daleko veći povod za takvu sumnju, probajte da mi verujete na reč kada kažem da – ukoliko volite kuglanje uživo, nema šanse da u njemu nećete i ovde uživati. Možda kada pohvatate sve cake, postaje nemoguće da ne srušite sve kegle u jednom potezu, ali set dodatnih izazova ipak pomaže da se razbije i ta neizbežna monotonija. Još ukoliko se odlučite na igranje u četvoro istovremeno, nema šanse da će vam kuglanje ubrzo dosaditi.

Konačno i neočekivano, badminton predstavlja verovatno najkvalitetnije iskustvo. Simuliranje fizike udaraca daje mnogo prostora za detaljisanje i iskreno me podseća na davno zaboravljenu simulaciju stonog tenisa za Sonijev „move“ kontroler. Nažalost, broj igrača je ograničen na samo dva istovremeno, ali zato kompletan utisak koji ova disciplina ostavlja jeste apsolutno neprikosnoven – bar kada su igre ovog tipa u pitanju.

Zaključak je ovde isti kao i u uvodnom delu. Ukoliko imate raspoloženo društvo a potrebna vam je igra kojom biste podigli atmosferu u stanu na par sati, pod uslovom da imate tolerantne komšije, dugo nije bilo ovako dinamičnog paketa igara sa kontrolama pokretom. Ako imalo volite ovaj tip interaktivne zabave, posedujete Switch konzolu, nekoliko pari JoyCon kontrolera i odgovarajuće društvo, ne razmišljajte mnogo i nabavite Nintendo Switch Sports za malo nostalgije i puno dobrog provoda.

I da, obavezno vežite kontrolere za ruke! Televizori su sve veći, ali ništa manje otporni na zalutale džojstike.

Igru ustupio: CD Media

Nintendo Switch Sports