Rulet ideja bez realizacije: Vampire: The Masquerade Swansong recenzija

Stari Vampire the Masquerade Bloodlines od studija Troika je jedna od najboljih RPG igara koje sam igrao do sad. Nisam jedini u ovom mišljenju jer se nastavak željno očekuje iako je trenutno u razvojnom paklu (iskreno ne verujem ni da će iz njega ikada izaći). U međuvremenu smo imali dosta World of Darkness igara, za neke od kojih sam pisao i recenzije, ali nijedna nije uspela da uhvati taj šarm i to shvatanje celog WoD setting-a kao što je uspeo Bloodlines. Po najavi Swansong-a, imao sam visoka očekivanja jer su prvi trailer i prve najave bile obećavajuće, ali sad kada sam zapravo imao prilike da probam igru, i dalje mislim da niko nije ni blizu prezentovanju vampira kao što je bio Bloodlines.

Swansong je RPG avantura koja je pokušava da uklopi WoD pravila sa sve kockicama u sistem igranja koji to ne podržava baš najbolje. Priča počinje sa ekskluzivom žurkom visoke klase vampira koji pokušavaju da naprave pakt sa nižim vampirima kako se bi međusobno pobili. Naravno sve krene po zlu i nije baš najjasnije zašto. Igra ima izuzetno spor početak i dosta joj treba da dođe do poente zašto ste vi tu i šta treba zapravo da uradite. Napokon, vaša tri karaktera koje možete da menjate tokom igre, dobijaju zadatak od Princa vampira Bostona da saznaju šta se zapravo dogodilo.

Sa ova tri lika ulazi i RPG sistem koji podseća na Bloodlines ili Pen and Paper World of Darkness igru. Svaki karakter ima svoje statistike i poene za svaki skill (Retorika, Ubeđivanje, Dedukcija), koji utiču na fizičke, socijalne i mentalne atribute koje koristite tokom igre za razne probleme i razgovore sa drugim karakterima. Takođe, svaki lik ima i svoje discipline koje vam dodaju neke pasivne sposobnosti kao što je, na primer, pasivna percepcija.

Pošto je ovo socijalna igra, skoro svaki razgovor vodite kroz mini igre gde koristite mentalne sposobnosti i mentalni fokus likova naspram sagovornika, pogotovo ako pokušavate da izvučete neku informaciju. Ako recimo treba da savladate Retoriku 3 vašeg protivnika, trošenjem fokusa dobijate dodatne poene na ovaj stat i pokušavate da dovedete šansu uspeha na veći nivo nego protivnik. Ako je nerešeno, baca se kockica da se odredi ko je pobedio. Svaki NPC ima svoj pregled (character sheet) gde možete dobiti sve podatke o tom NPC i videti da li uopšte imate, na primer, šanse da ga ubedite u nešto. Što sam zalazio dalje, to sam imao bolje i detaljnije lokacije, ali jedini razlog zašto sam gurao da završim igru jeste jer sam spremao recenziju. Sam početak je izuzetno dosadan i prazan, tako da sam siguran da bi prosečan igrač odustao misleći da cela igra ima osećaj nedovršenosti.

Tokom igranja, posetićete razne lokacije gde su neke interesantne i pune detalja, dok su druge prazne i dosadne. Istraživanje ovih lokacija je tipično za avanturističke igre, ali dosta podseća na David Cage avanture (Detroit, Heavy Rain). U zavisnosti od vaših izabranih sposobnosti, sa nekim elementima lokacije ćete moči da manipulišete ili da pronalazite stvari koje se ne vide golim okom, ali i konverzacija sa karakterima na lokacijama će vam biti neophodna kako biste izvukli što više informacija.

Ono što je izdvajalo Bloodlines od svih drugih WoD igara su sjajno napisani likovi i fenomenalna prezentacija. Swansong je prepun različitih likova ali većina je zaboravna. Ono što ide dodatno na štetu igri je odvratna glasovna gluma. Svi su plastični, ravni i bezlični, a za jednu avanturu to je izuzetno veliki problem. Svi zvuče kao da čitaju scenario a ne da ga glume. Konverzacije između likova ne zvuče kao razgovor nego kao izgovaranje pisanog teksta. Lošoj glasovnoj glumi ne pomaže ni izuzetno čudan dizajn karaktera. Pored Nosferatu-a koji moraju da budu deformisani, ostali likovi koji bi trebalo da budu oličenje lepote i vampirske harizme izgledaju kao da ih je neko provukao kroz presu i izgledaju pljosnato sa mnogo oštrim ivicama.

Na kraju krajeva, bitno je da li je igra zabavna ili ne. To zavisi iz koje perspektive polazite. Ako tražite neku novu avanturu sličnu Life is Strange izvođenju, onda je Swansong za vas. Ako ste fan World of Darkness a pogotovo Vampira, onda ova igra može da zagolica par referenci i da vas podseti da i dalje čekate Bloodlines 2. Swansong je prosečna avantura sa mnogo mehanika koje se ne uklapaju u izvođenju i gde se na kraju sve svodi na sreću.

Autor: Igor Totić

Vampire: The Masquerade Swansong

50€