Romantizovana selendra: Dorfromantik recenzija

Dorfromantik je simpatičan mali naslov koji donosi neobičan umirujući efekat i predstavlja jedno veoma specifično iskustvo. „Dorf“ na nemačkom znači selo, što ćete upravo i graditi ovde. Nakon dužeg Early Access perioda, ova igra je konačno dočekala 1.0 verziju, mada treba biti oprezan jer iako je u pitanju jedno odlično iskustvo, za neke će ovo biti mač sa dve oštrice, a evo objašnjenja i zašto.

Dorfromantik je igra postavljanja heksagonalnih pločica okićenih segmentima pejzaža koji ćete upravo vi dizajnirati i sklapati. Ova seoska sredina sastavljena od šestouglova sadrži par različitih tipova, takozvanih „bioma“, u vidu šuma, kuća, livada, žitnih polja, kao i vodenih površina. Na vama je da sa ograničenim brojem tih polja dostignete što veći broj poena, vezujući raznorazne kombinacije i usput kreirajući opuštajući krajolik koji stvarno ume biti raj za oči. Naravno, ove kombinacije podrazumevaju spajanje istih podloga na krajevima šestougaonih polja, dobijajući em estetski lepši pejzaž, uz dodatne poene.

Na sve ovo se dodaju i zadaci koje će vam igra zadavati u vidu povezivanja određenog broja drveća, kuća i polja, sa varijacijama u vidu tačno određenog broja, pa sve do minimalnog broja istog bioma koji treba prebaciti. Ovo unosi određenu varijaciju u raznorazne prelaze koje ćete igrati, jureći taj viši skor, međutim kroz prelaze ćete otključavati i nove skinove za već postojeća polja, dobijajući na raznoraznosti i varijacijama vašeg seoskog kraja. Nažalost, otključavajući ova polja ne menja ni u kakvom smislu gejmplej u vidu novih tipova bioma i slično, već služi samo kao motivator za više raznovrsnosti.

Pored klasičnog, Dorfromantik poseduje i nekoliko različitih modova igre, u vidu hard moda, koji će vam davati manje zadataka i zahtevajući bolje planiranje, brzi mod za kraću igru, kao i kreativni gde možete menjati trenutno polje koje vam je zadato za bilo koje drugo. Ovde se sastoji i ono što sam pomenuo na početku teksta, jer je Dorfromantik upravo ono što očekujete od njega i ni mrvu više od toga, pa ako niste jedan od onih igrača koji voli da juri najveći skor ili neke od dužih izazova u vidu achievement-a, nećete biti oduševljeni ovom igrom na duže staze.

Ipak, relaksirajuća atmosfera Dorfromantika se sastoji u njegovom audio-vizuelnom dizajnu. Kroz pastelna okruženja sa opuštajućom muzikom, ova igra predstavlja pravi odmor za sva čula, ne zahtevajući previše od igrača u vidu strategije, ali savršeno pogađajući taj balans gde je dovoljno interaktivna da bude zanimljiva. Raznovrsnost polja se povećava novim skinovima kako budete igrali, i stvarno treba pohvaliti dizajnerski tim za živahnost istih, gde na svakom ima dovoljno pokreta da vaš seoski kraj izgleda kao mesto u kojem postoji život. Animacije svih polja su veoma satisfaktorne, dok su zvučni efekti puckanja i prirode tu ponovo da obraduju čulo sluha na neobično umirujući način.

Što se tiče bagova i optimizacije, grafičkih gličeva gotovo i da nema, dok su oni retki koji se umeju javiti u veoma specifičnim scenarijima gotovo i neprimetni. S obzirom na tip igre i njen specifičan vizuelni dizajn, Dorfromantik će veoma lako raditi i na dosta starijim konfiguracijama.

Sa svime time na „talonu“, Toukana Interactive je stvarno uspeo nešto neverovatno, uprkos prostoj jednostavnosti celokupnog koncepta. Iako vam Dorfromantik možda neće oduzeti neki veliki broj sati ako niste pasionirani jurišnik najvišeg skora, u ovom vremenu nakon iscrpljujućeg dana na poslu ili u školi, potrebno je ponekad pustiti mozak na ispašu po vašem malom nemačkom seocetu.

Igru ustupio: Toukana Interactive

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Dorfromantik