Domaća Scena

Play! reportaža: Gamescom 2022

Prvi Gamescom nakon dvogodišnje pauze usled korone, bio je idealna prilika za mene da ga posetim po prvi put u životu. Nažalost, ove godine sam mogao da prisustvujem samo za vikend kada je održavan događaj „Gamescom awards“, ali i toliko je bilo poučno iskustvo kako celom sajmu pristupiti narednom prilikom. Iskustvo koje bih rado podelio i sa vama kojima to u budućnosti može biti od koristi.

gamescom-2022-playzine1

Na osnovu dosadašnjih informacija o Gamescom-u, imao sam dosta očekivanja, ali dve stvari nikako nisam mogao da pretpostavim dok ih nisam lično iskusio.

Kao prvo, ceo sajam bi se mogao zvati i Animecom – ne bi bilo neke značajne razlike. Sadržaju po pitanju video igara, bez muke parira sve ono posvećeno ljubiteljima japanske animacije i stripa. Stotine ljudi obučenih kao njihovi omiljeni anime karakteri, rekao bih nadvladavali su one maskirane u likove iz video igara.

I ne samo to, već ceo prostor posvećen razmeni i kupovini stvarčica, prosto je odisao anime tematikom. Plišane igračke, jastuci, sitnice i figurice, u par sala gotovo da su dosezale do plafona. Osim što sam ovom prilikom na jednom mestu mogao da vidim više ljudi nego bilo na kom drugom skupu (izuzev demonstracija i protesta), ovoliku količinu figura takođe nigde pa ni u približnom broju nisam u životu video.

Kao drugo, bio sam neprijatno iznenađen poteškoćama pri orijentisanju. Iako su na svakom koraku izložene mape sa planom i rasporedom sala, na njima opet nije u dovoljno dobroj meri opisano šta se konkretno gde nalazi. Iz tog razloga sam propustio i Gamescom awards o čijoj lokaciji onlajn nije mogla da se pronađe baš nikakva informacija.

Uz to, čak i da znate tačno u kojoj sali se šta odvija, doći do tog mesta takođe može biti veoma izazovno. Sajmom teku reke ljudi i jedini način da se kroz njega krećete, jeste u jednosmernom toku rulje. Veoma dobro isplanirajte kuda ćete i kako ćete, ako ne nameravate da se kao ja potpuno pogubite, dok vam utisci nadvladavaju sposobnost razmišljanja.

Kada se ovako sagleda, Gamescom deluje kao užasna stvar za doživeti uživo, ali zar je bilo šta lako nakon četiri avionska leta u dva dana? Gamescom je zapravo apsolutno fantastičan. Samo ga umoran, u dva dana obići – nije najpametnija ideja. Ali ne i neizvodljivo!

Naredna poseta, biće daleko bolje isplanirana. Izvidnica analizirana, satnica naštelovana a količina energije u organizmu – preventivno napunjena do maksimuma.

Ako vas i polovina sajma zanima, dobro osmisliti i obići upravo toliko, može biti idealno iskustvo. Ja ću se definitivno vratiti da popravim utiske, koje ovogodišnjem Gamescom-u mogu simbolično da sumiram ocenom 7.6/10. I dalje bolje iskustvo od Super Mario Odyssey.

Da, nikad neću prestati da se šalim na račun te igre!

Autor: Milan Živković

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top