Opisi igara
Spajdi jaše i na PC-u: Marvel’s Spider-Man Remastered PC recenzija
Spajdi je dugo čekao na PC port, preciznije još od 2018. godine kada je Insomniac oduševio PS publiku potencijalno jednom od najboljih superherojskih igara, još od Batman Arkham serijala. Ako niste živeli pod kamenom poslednje četiri godine, sigurno ste se već nagledali klipova ili iskusili ovo fantastično ostvarenje na konzolama. Sve u svemu, Piter Parker se vraća sa solidno napisanom pričom koja razvija njegovu fakultetsku personu i duboko prijateljstvo sa doktorom Otom Oktavijusom, koji je kasnije poznat kao Dr. Oktopus. Tragičnost ovog odnosa, kao i odnosa sa novim zlikovcem koji Piter ima, jesu okosnice ove video igre koja prosto izliva očiglednom pasijom i kvalitetom na svakom koraku.
Naime, pošto ovde govorim konkretno o PC verziji, napomenuo bih i promene koje ona donosi sa sobom u odnosu na konzolne, i da li Sonijev marketing zapravo opravdava punu cenu ove više godina stare igre. Borbeni sistem je ostao isti, kao i činjenica da je u pitanju istovetna igra na polju gejmpleja, osim što ovde imate uračunate i relativno zabavne DLC-eve koji donose solidnih osam časova igre na već postojećih petnaestak. Progresija se svodi na relativno jednostavan sistem tri iskustvena drveta, koja ćete moći većinski da popunite kako se budete bližili kraju igre, gde njihova jednostavnost i prisustvo više služi da doprinese raznovrsnosti borbe, umesto određenom RP aspektu. Ipak, Spajdi vuče i boljke iz originalne verzije, prvenstveno ogledane u nekim relativno dosadnim šunjalačkim sekvencama i pojedinim sporednim aktivnostima koje se mogu učiniti repetitivnim, mada sistem kretanja je dovoljno kvalitetan da apsolutno oduva sve te probleme u stratosferu. Ipak, PC verzija se ogleda u poboljšanjima uglavnom na tehničkom planu, tako da ako ste očekivali neki dodatan sadržaj u odnosu na original ili nove osobenosti, nažalost to ovde nije slučaj.
Međutim, sa audio-vizuelne perspektive, Spajdi je doživeo solidna poboljšanja i par začkoljica koje mogu krasiti generalno igre na PC-u koje inače kubure sa Nvidia i AMD drajverima. Senke su znatno poboljšane u odnosu na original, odajući veću oštrinu i na većim distancama održavajući detalje i preciznost. Takođe, ray-tracovane refleksije su ovde već ekskluzivne za PC, međutim kao i sa senkama ovde se javljaju problemi na više polja, konkretno u vidu performansa i blažih bagova sa ponekad nerealističnim plasiranjem senki i refleksija. Insomniac je srećom velikom brzinom reagovao na brojne prijave pre i nakon izlaska igre, te je već do izlaska izašlo par zakrpa koje su ove probleme u velikoj meri ispravile, kao i sam problem sa performansom koji i dalje postepeno zjapi. Iako Spajdi generalno nije previše zahtevan na PC-u, RT to drastično menja, čak i pri upotrebi DLSS-a ili FR-a. Kako je ova igra testirana na maltene krajnje jakoj konfiguraciji, ako želite da iskusite neke rezolucije kao što su 1440p ili 4K, morate biti spremni da otključani frejmrejt neće ovde igrati preveliku ulogu, s obzirom da će se igra povremeno mučiti da održi i konstantnih 60FPS-a, uz periodične skokove iznad toga.
Ipak, iako ovo sve deluje deprimirajuće, razloga za brigu definitivno nema, jer Spajdermen na PC-u izgleda ubedljivo najbolje, čak i pri nešto nižim detaljima. Trodimenzionalni zvuk i njegov dizajn se ovde još više ističu, dok dodatne opcije na vizuelnom planu kao što je modifikacija polja preglednosti (to jest FOV-a), može dosta uticati na vaše iskustvo. Ne treba zaboraviti da je Spajdi prezabavan u svakom pogledu, ponajviše sa verovatno najboljim sistemom kretanja u nekoj superherojskoj video igri, gde čak i podrška za DualSense definitivno doprinosi iskustvu, iako se Insomniac u velikoj meri potrudio da više nego solidno adaptira kontrolnu šemu i za tastaturu i miš.
Zabavne sporedne misije, dinamična borba, solidna priča i generalno zabavno iskustvo koje vas stvarno stavlja u ulogu Spajdija je apsolutno vredno svakog vašeg dinara, dok PC potencijalno predstavlja najbolji etar u kojem možete doživeti avanture paukolikog čoveka.
Autor: Nikola Aksentijević
Igru ustupio: PlayStation
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.