Praskozorje duge pustolovine: Monster Hunter Rise: Sunbreak recenzija

Monster-Hunter-Rise_Sunbreak_Key (1)

Poprilično je nezahvalno pisati na temu ekspanzije za igru kao što je Monster Hunter. Razlog ovome je činjenica da sav sadržaj koji ekspanzija donosi, jeste dostupan isključivo onima koji su igru detaljno isprelazili. Time nam preostaju samo dve potencijalne grupe čitalaca ove recenzije – oni koji nisu prešli original pa im o samoj ekspanziji ne možete reći mnogo i oni koji su prešli osnovnu igru a ekspanziju zasigurno žele sami da dožive a ne da im je neko prepričava.

S tim na umu, govoriću uopšteno. Bez „spojlera“ i bez previše tehničkih detalja koji novajlijama neće značiti baš ništa.

Kao što rekoh, da bi se pristupilo sadržaju koji ekspanzija donosi, morate preći osnovnu igru poprilično detaljno. Tek nakon toga, otvara se novi segment priče gde iz udaljene zemlje dobijate poziv da rešite problem vezan za čudovišta koja se otimaju kontroli.

U pogledu priče, ovde dobijamo baš ono što se i može očekivati od jednog Monster Hunter naslova – lagani narativ koji daje nekog osnovnog povoda celom avanturisanju. Ništa spektakularno, ali tako nešto po pitanju priče nemojte nikada ni da očekujete od ovog serijala.

Ono što jeste značajno i odmah evidentno po pitanju novog sadržaja, jesu dve nove lokacije smeštene u zemlji ka kojoj put vodi. Za razliku od orijentalno inspirisanog grada iz osnovne igre, ovde se susrećemo sa nečim više nalik evropskom srednjovekovnom okruženju i moram da priznam da je baš osvežavajuće.

Ne samo to, već nove lokacije za lov pružaju toliku količinu varijacija da sam uživao istražujući ih kako skoro nisam u jednom Monster Hunter naslovu. Prašume i lokacije ruševina zamka, izgledale su poprilično živopisno i interesantno. A sve ovo bilo je izneto na ramenima grafike koja iz snage Switch konzole sigurno izvlači maksimum. Bar kada je ovakav vizuelni stil u pitanju…

Ono što će biti još interesantnije tvrdokornim igračima, jeste nagli skok težine igre. Sav napredak koji ste do tačke ekspanzije ostvarili, ovde gotovo da postaje nebitan jer morate krenuti u potragu za opremom koja je za celu jednu klasu iznad svega što ste do tada iskusili. Ovo je svakako nešto zbog čega se niko neće žaliti, jer ulazak na novu teritoriju bio bi besmislen da sve ide kao po loju. Međutim, nekima od iskusnijih igrača bi i ovaj skok u težini mogao biti prelak. Ali ne i meni. Meni je ovaj nivo težine bio baš taman.

Naravno, suočićete se sa gomilom novih čudovišta ali i sa mnogim već poznatim. Na svu sreću, te borbe neće biti reciklirani i dosadni okršaji sa predvidivim stvorenjima koja su samo doživela ojačanja u pogledu statistika. Praktično svako čudovište dobilo je i nov set napada koji će vas nesumnjivo iznenaditi ukoliko očekujete da se ponašaju onako kako ste do tada navikli.

Osim mnoštva opreme sa par novih funkcija, naročito su interesantne nove misije u koje sa sobom vodite i jednog kompjuterski kontrolisanog saputnika. Dok se nekima kosa na glavi diže od pomisli da moraju da „bebisituju“ kompjuterskog kompanjona, verujte mi na reč da je u pitanju jedna od najlepše programiranih veštačkih inteligencija koje sam video, kada su u pitanju računarski saputnici. Ne samo da s lakoćom idu u korak s vama i pronalaze put i preko najnezgodnijih terena, već u odsudnim momentima borbi mogu i te kako da vam spasu glavu.

Igra krije još nekolicinu neočekivanih obrta o kojima neću uopšte govoriti sem da naglasim da su prisutni i da će vas sigurno obradovati. A mene je naročito obradovala i osvežena muzička podloga u kojoj sam uživao koliko i pri igranju osnovne igre.

Kada se sve karte stave na sto, zaključak je veoma jasan. Ovo nije nova igra niti kakav dodatak koji će u suštini promeniti dosadašnje iskustvo. Ukoliko volite Monster Hunter Rise, ovo je samo direktan i izuzetno dobrodošao način da se to celo iskustvo nesmetano nastavi. Ako niste igrali ni original, igru možete kupiti u kompletu. A ako jeste i samo želite da dodate ovu ekspanziju u paket, moram da priznam da me njena cena nije baš obradovala.

Ja sam imao tu sreću da na testiranje dobijem besplatnu kopiju od izdavača, ali novac koji se traži za proširenje osnovne igre, po mom mišljenju je ipak nešto više nego što bi to trebalo da bude. Naravno, to neće zaustaviti ni jednog pravog Monster Hunter obožavaoca, tako da ni ova cena kada se sve stvari sagledaju, ne predstavlja naročito velik problem.

Ukoliko ste uzduž i popreko isprelazili Monster Hunter Rise i polovili sve što mrda, nema sumnje da će vam ova ekspanzija doneti još više desetina sati sjajnog avanturisanja. Sa druge strane, ukoliko tek planirate da uplovite u taj svet, preporučujem vam da nabavite samo osnovnu igru. Dok je isprelazite i dok se svi utisci slegnu, ekspanzija će nesumnjivo doživeti i neki popust koji ruku na srce, ipak zaslužuje.

Igru ustupio: CD Media

Monster Hunter Rise: Sunbreak

39,99€