Iako je kao celina, Street Fighter jedan od najlegendarnijih i najboljih borilačkih serijala, ja sam se nekako uvek kačio za njegove parne brojeve. Prvi deo retko ko i da je igrao u vreme izlaska, ali zato sam uz dvojku proveo stotine sati oduševljen svim inovativnim stvarima koje je igra unela u svet borilačkih igara.
Treći deo iako sjajan, nekako me je zaobišao u najvećoj meri ne bih li se za četvorku zalepio toliko da sam sve propušteno uz nju nadoknadio. Hiljade sati takmičenja do te mere da me je jedan od najvećih prijatelja dovodio u predinfarktno stanje, duelima nepredvidivim do poslednje sekunde.
Petica me nije zaobišla koliko razočarala. Premalo sadržaja koji je presporo naknadno implementiran i mehanike koje nikako nisu uspele da „kliknu“ kako treba pod palčeve ovog starog zaljubljenika. I nakon svega toga, pre nekoliko dana imao sam priliku da kroz „beta“ izdanje zavirim u ono što će biti šesti (tehnički sedmi) nastavak „uličnog borca“. Ukratko? Oduševljen sam.
Beta verzija nudi samo jedan režim igranja. Nakon što vas u igračku arenu dočeka (poprilično liberalni) voditelj, imate slobodu da se kroz lokaciju krećete sa likom kog ste sami kreirali. I dok ceo nivo izgleda kao nešto što će služiti kao trodimenzionalni meni, u ovom slučaju prvenstveno predstavlja mesto za onlajn duele sa drugim igračima. Nakon što sednete za automat gde vas očekuje neko od igrača, izazivate ga i borba može da počne.
Na raspolaganju smo imali osam karaktera, što je bilo sasvim dovoljno za prvo iskustvo. A činjenica da će po izlasku igra odmah imati 18 igrivih karaktera, ne zvuči loše.
Nekolicina novih mehanika pružaju u potpunosti osveženo i iznova zabavno iskustvo, a najviše se vrte oko nove „drive“ skale koju koristite za izvođenje specijalnih poteza. Tako mehanika „drive impact“ menja čuveni „fokus“, udarajući kroz protivnički napad, pa čak i razbijajući blok ukoliko je suparnik previše blizu ivici ekrana. Ujedno, ovaj udarac je i lako kontrirati sopstvenim „drive impact“ napadom uz dobar tajming.
„Drive parry“ je takođe jedna od mehanika koja pruža mogućnost da podnesete udarac bez štete čime se puni „drive“ skala, ali i da iz ovog stanja brzo iskočite i otvorite mogućnost za protivnapad.
Nekadašnji „EX Special“ potezi, sada se zovu „overdrive“, i kao i ranije, ojačavaju osnovne poteze snažnijom varijantom istih. Uz to, tu su i po tri specijalna napada po liku, od kojih svi izgledaju očekivano sjajno.
Kad smo kod izgleda, igra izgleda odlično. Mnogo je evidentniji grafički pomak u ovom nastavku nego što je to bilo u prethodnom. Živopisni nivoi i besprekorno animirani ali i modelirani karakteri, meni već obećavaju povratak na stare staze. Mislim da ću i uz ovu igru provoditi mnogo vremena. Samo da to ne čuje i moj drug pa da konačno završim u bolnici od previše nadmetanja, kako dolikuje…
Željno iščekujem 2023. godinu i izlazak igre za koju se već vidi da će biti odlična. Ako ste fanovi borilačkih igara, verujte mom instinktu. Ova igra neće razočarati!
Autor: Milan Živković
Igru ustupio: CD Media
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.