Viteštvo na Betmenov način: Gotham Knights recenzija

Gotham Knights nije povezan sa Arkham serijalom igara, iako bi prosečan konzumer na prvu loptu tako nešto pomislio. Ne, ovo nam stiže od ekipe koja nas je častila sa Shadow of Mordor i Shadow of War igrama, koje su imale veoma specifične i originalne sisteme. Gotham Knights startuje još jedan od paralelnih Betmen univerzuma, koji se može tehnički navesti kao nadovezivanje na onu situaciju koju vidimo na kraju Arkham Knighta, ali ovde narativ ne briljira ni izbliza kao u Rocksteadyjevoj trilogiji.

Naime, Betmen je mrtav, to jest umire u uvodnoj sekvenci, i sada je na četiri „viteza Gotama“ da preuzmu Brusovo nasleđe i reše poslednji slučaj na kojem je radio. Naravno, ta četiri viteza se sastoje iz Nightwinga, Batgirl, Robina i Red Hooda (ovoga puta već rehabilitovanog). Iako je teško popuniti Brusove čizme, narativ je polupredvidljivog karaktera, gde se već neki dalji događaji prilično prerano nagoveštavaju, bez neke veće suptilnosti, pa ti momenti mogu malo ubiti neizvesnost koju očekujete od inače vrhunski razvijenih zločinaca Gotama. Kroz paradu istraživanja, priča ostaje zanimljiva do samog kraja, ne ostavljajući neki preterano veliki utisak. Svakako, ako ste iole fan Betmenove porodice, onda ćete naći dovoljan užitak na tom planu.

Zlikovaca i nema previše, mada je raznolikost solidna zahvaljujući pristojnom tempiranju priče koja obuhvata par organizacija. Nažalost, dosta ovih momenata ne daje dovoljno vremena pojedinim figurama da izgrade karaktere, bilo na dobroj, bilo na lošoj strani. Ipak, problem sa GK nisu ni priča, ni zlikovci, već zapravo skoro sve ostalo. Kada govorimo o borbi, da nemate opciju da menjate između četiri različita lika pri svakoj noćnoj patroli, repetitivnost i površnost ionako nezgrapnog sistema bi dolazili još više do izražaja. Svaki udarac ima neko neprijatno kašnjenje, čineći celo iskustvo jako neresponzivnim. Sistem je zasnovan na relativno jednostavnoj loot opremi, koju možete menjati ako vam se ne dopada njen izgled, uz rudimentarni crafting i na sve to dodat prilično direktan sistem iskustvenih poena i aktivnih sposobnosti. Uz to što je borba generalno neresponzivna, tu su i sposobnosti specifične za svakog lika koje mogu malo osvežiti borbu, ali s obzirom na to koliko ćete morati škrto da ih koristite i koliko je udaranje kocke između tih momenata naporno, jedino što pomaže celoj situaciji jeste to što možete menjati između više različitih likova. Da ne postoji opcija da promenite lika u vašoj bazi, borbeni sistem bi vas još intenzivnije umarao, s obzirom da je sve što imate par jednostavnih komboa u paru sa vašim specijalnim potezima.

Nažalost, likove ne možete menjati usputno dok jurcate krimose ulicama Gotama, već se morate vratiti u bazu te tamo promeniti trenutnog aktivnog lika. Ono što je pozitivno jeste to da likovi dele zajednički iskustveni nivo, te se ne morate fokusirati na određenog lika, već možete igrati onog koji vam se trenutno čini najzabavnijim. Princip jeste da različiti likovi imaju različit pristup borbi, kao što Red Hood ima hibridni pristup između borbe iz daljine i izbliza, i kao što Batgirl može naneti ogromnu štetu jednom protivniku. Međutim, to brzo ispari kada shvatite da je svaki okršaj gotovo isti. Gotham Knights nažalost pati od male raznovrsnosti vaših protivnika, koji će se uglavnom svoditi na nasumične gangstere, pa iako postoje određeni tipovi koji će zahtevati nešto drugačiji pristup borbi i poteza koje koristite, i ti okršaji će brzo postati previše repetitivni.

GK ima dosta zanimljiv pristup gde šaljete svoje heroje na patrolu noću, dok preko dana raščlanjujete dokaze koje ste našli prethodne noći, što od ispitivanja prolaznih kriminalaca, što od glavne priče. Nažalost, ovaj sistem pokazuje potencijal kao jedna dobra ideja, međutim vaše aktivnosti će se svoditi na sprečavanje par različitih tipova zločina koje bande mogu počiniti, uzimati sitne XP nagrade od istih, te se prebaciti na glavnu priču, gde ćete raditi standardno šunjanje i tabanje negativaca u nešto kontrolisanijem okruženju. Iako je Gotam kreiran na odista ogromnoj skali i izgleda zaista maestralno, sa relativno živahnim prolaznicima koji će pričati među sobom ili vam davati opaske, celokupni grad deluje odista mrtvo. Iako ste u Gotamu uglavnom u gluvo doba noći, nedostatak interakcija sa okolinom više oduzima na iskustvu, jer igra nikako ne uspeva da vas poveže sa gradom koji štitite.

Gotam je svakako dizajniran na vrhunskom nivou, pa će mnogi prepoznati lokacije iz stripova, filmova i igara na svakom koraku. Na raspolaganju imate i nekoliko različitih načina za putovanje, od kojih je glavno prevozno sredstvo upravo motor, uz par zanimljivih oruđa koje svaki lik poseduje, bilo da je to teleportacija ili paraglajder. Ovaj motor, kao i većinu vaše opreme možete izmeniti, ali isključivo na kozmetičkom nivou. Drugim rečima, lepo je videti da možete dosta menjati izgled Betmenove porodice pomoćnika.

Nažalost, parkurisanje, kao i sama borba deluju veoma nezgrapno i neresponzivno. Skakanje po zgradama sa kukom za hvatanje jeste zabavno u početku, dok ne skapirate koliko vaš lik ne reaguje na komande na džojstiku. Najveći problem jeste kod penjanja i skakanja, gde je WB Games iz nekog razloga mislio da je dobra ideja da se u obzir uzima i držanje dugmeta za skok u zavisnosti od toga šta ćete da uradite. Često ćete se sudarati u ograde, padati preko istih i slično, jer vaš lik bukvalno ne uspeva ništa da uradi dok ga ne namestite savršeno kako je WB to zamislio. Koliko je imerzivno i spontano bilo u Arkham Knightu dok ulazite i izlazite iz betmobila, tako je ovde pakleno smotano odrađeno bilo kakvo penjanje ili interagovanje sa vašim vozilom.

Muzička podloga se ne može pohvaliti nekom originalnošću, sa tipičnim dramatičnim simfonijskim numerama u pozadini koje vam neće ostati u dužem sećanju. Glasovna gluma je relativno dosta prosečna – neće vas zaprepastiti ničiji performans, ali su pojedini likovi svakako lepo otelotvoreni u određenim momentima igre.

Najveća iritacija jeste koliko Gotham Knights deluje zastarelo. Na svakom koraku ćete nalaziti neku smetnju, ponajviše kada ulazite u zgrade, to jest lokacije po Gotamu, gde uprkos svemu što nova generacija konzola donosi, i dalje imate učitavanje pri ulasku na bilo koja vrata, česte gličeve dok interagujete sa okolinom (ili protivnicima), a sve to dok igra radi u zaključanih 30 FPS-a! Iako GK izgleda jako dobro sa grafičke strane, ne može se reći da nadmašuje najuspešnije naslove, gde postiže performans koji definitivno nije dostojan novih konzola, bez ikakvog performansnog moda za veći frejmrejt. Drugim rečima, iskustvo igranja ove igre na konzoli je već na prvi pogled više naporno nego zabavno.

Gotham Knights kao svoj glavni adut koristi kooperativni multiplejer, koji nažalost ne pospešuje iskustvo. Iako ste tu sa još tri saborca, potencijal za kombinovanje vaših poteza nije iskorišćen – borbeni sistem ostaje isto ono nezgrapno čudo.

WB Games prosto kao da se trudio da napravi mediokritetnu igru od pre 10 godina u 2022-oj, s obzirom da svaku od „inovacija“ koju GK stavlja pred vas, ili je neka igra već bolje odradila, ili jednostavno ne dodaje na iskustvu. Sve u svemu, Gotham Knights će zauvek ostati zaboravljen u moru modernih akcionih RPG igara, gde mu je i mesto.

Igru ustupio: CD Media

Gotham Knights

€69,99