Nasleđe Nejtana Drejka konačno i na PC-u: Uncharted: Legacy of Thieves Collection PC recenzija

Već 15 godina smo imali čast da posmatramo Nejtan Drejkove avanture na PlayStation konzolama. Isto toliko je Soniju trebalo da počasti PC publiku potencijalno jednom od najboljih akcionih avantura svih vremena. Međutim, treba napomenuti da, iako je Legacy of Thieves takozvana ”kolekcija”, ne obuhvata prvobitnu trilogiju, već predstavlja identično iskustvo kao i istoimena kolekcija koja je izašla za PS5 pre nekoliko meseci, donoseći Uncharted 4 i Lost Legacy u jednom paketu sa svim next-gen poboljšanjima, koja notabilno uključuju bolju rezoluciju, nešto veće detalje na teksturama i generalno bolji performans. I pre tog unapređenja, Uncharted 4 je i dalje bio vizuelno impresivno iskustvo, gde sam često zastajao kako bih se divio lepoti ove igre.

Ova dva segmenta predstavljaju sam kraj Nejtanove priče, uz zabavni Lost Legacy samostalni sadržaj, gde vodite Nejtanovu staru prijateljicu Kloi koja sarađuje sa Nadin Ros, sekundarnim antagonistom četvorke. Generalno, obe igre pružaju jedno superiorno avanturističko iskustvo, bilo da tražite izgubljeno blago Henrija Ejverija sa Nejtanom, ili Ganešove kljove sa Kloi. Ako ste imali te sreće da igrate prethodnike (mada u ovo doba emulacije, svakako možete iskusiti prva tri na PC-u), Uncharted dobija još veću težinu pošto poznajete Nejtanov lik, kao i likove oko njega, uz dodatak njegovog brata Sema. Proces razvoja ovih likova, Nejtanovih nesigurnosti, veoma retkih momenata mira i tišine sa ženom Emili, doprinose jako dobroj konkluziji ove sage, koja, iako predvidljiva kao i većina avanturističkih priča, i dalje pruža punokrvnu priču koja će vas držati do samog kraja.

Tok igre se sastoji iz progresije relativno linearnih nivoa, ili u slučaju Lost Legacy-ja imamo velike zone, gde će vas igra voditi kroz različite segmente, bilo da su zagonetni, pucačke galerije ili nešto treće, što uglavnom obuhvata neku suludu akcionu sekvencu, gde bi i holivudski blokbasteri pozavideli. Naughty Dog ovde najviše briljira sa celokupnim dizajnom i tempom kojim vam se svi ovi segmenti doziraju. Skoro svako poglavlje Nejtanove priče će sadržati mešavinu svih ovih elemenata, upotpunjujući celokupno iskustvo tako da vam nikada ne bude dosadno, balansirajući između akcionih sekvenci i narativnih delova u savršenoj razmeri. A da, ima i kuke za hvatanje, tako da – šta čekate?

Što se tiče porta na PC, apsolutno je nemoguće ne udeliti sve same pohvale razvojnom timu, s obzirom da Uncharted: Legacy of Thieves ne samo da besprekorno radi bez gotovo ikakvih bagova, već uspeva lako da postigne i sjajan frejmrejt i na znatno starijim konfiguracijama. Iako je u pitanju blagi remaster originalne igre stare šest godina, ova iteracija je pravi pokazatelj koliko Naughty Dog dominira tržištem u vizuelnom smislu, gde većinu njihovih naslova možemo svrstati u sam vrhunac gejming industrije. Takođe, PC iskustvo se svakako može pohvaliti i kao najbolje, s obzirom koliko kontrola preko miša i tastature poboljšava, olakšava i generalno čini igru interesantnijom i više korisnički vođenom. Ako ste kao ja, i pre ovoga ste prešli igru na kontroleru na konzoli, i dalje ćete se zabaviti, s obzirom da je pucanje na PC-u odlično odrađeno, gde u potpunosti imate kontrolu gde nišanite.

Generalno gledano, Uncharted franšiza već ima kultni status, ali s obzirom na benefite koje donosi sa PC verzijom, kao što su poboljšani izgled, maestralan performans i zabavniji kontrolni sistem, ova iteracija je svakako kruna serijala, odajući počast nasleđu koje je ostavio, pogotovu za PC igrače koji ga mogu iskusiti u najboljem ruhu do sada.

Igru ustupio: PlayStation

Uncharted: Legacy of Thieves Collection

€49,99