Ne dešava se često da nastavak neke igre izađe posle 25 godina a da pri tome nije proveo večnost u razvojnom paklu. Na svu sreću, ovaj nastavak je uspeo da izbegne ovu sudbinu, i sasvim fino se nadoveže na ceo Shin Megami Tensei univerzum i lako u njega uvede i nove igrače.
Priča počinje u dalekoj budućnosti, gde je svet, smešten u Devil Summoner univerzumu, na ivici uništenja. U pokušaju da spasi čovečanstvo, hiper napredni AI je kreirao dve verzije sebe, Ringo i Figue, koje će iz digitalnog sveta moći da uđu u svet ljudi, kako bi pokušali da zaustave njegovo uništenje. Nažalost stižu prekasno, jer se ispostavlja da je Devil Summoner koga su trebali da održe u životu već ubijen. Ringo tada odlučuje da ”uhakuje” upokojene duše i time povrati u život mladića pod imenom Arrow. Tu počinje glavni deo zapleta i cele gužve oko toga kako spasiti svet i ko će biti zadužen za njegovo spašavanje.
Igra je nastavak na originalni Devil Summoner: Soul Hackers, a sam Devil Summoner je nastavak na serijal igara i franšizu pod generalnim nazivom Shin Megami Tensei. Jedna od veoma popularnih igara iz iste grupacije i franšize je upravo Persona. Samim tim, ako ste iole upoznati sa ovim tipom igara, i ovde ćete lako i veoma voljno uleteti u setting, priču i gejmplej. Kako ne bi napravili prost klon drugih sličnih igara sa poteznim borbama, kao što je recimo Persona, developeri su u Soul Hackers 2 ubacili nekolicinu novih trikova kako bi učinili užitak i igranje različitim.
Pa da krenemo sa generalnim poređenjem sa prethodnim naslovima iz ovog serijala. Kao prvo, glavni lik koga ćete voditi će biti Ringo, dok će ostatak tima biti vrlo brzo sakupljen i samim tim fiksan do kraja igre, što je standardno za dobar broj JRPG naslova. Za razliku od recimo Persone gde samo glavni lik menja male demone koje koristi u bici, ovde ćete bilo kom liku lako moći da promenite partnera demona i oko toga će se vrteti dobar deo taktike i planiranja kod težih okršaja. Ipak, ono što će malo usporiti celu progresiju kroz igru jeste nalaženje novih demona. Naime, tokom bilo kakvog istraživanja lokacija naletećete na vaše partnere koji su u tom momentu pronašli neki predmet, što je mnogo zanimljivije od razbijanje burića ili traženje svetlećih tačaka koje označavaju iteme, ali ova mehanika nažalost ostaje za pronalaženje novih demona. Drugi način da se dođe do novih demona jeste spajanje onih koje već posedujete. Ukoliko nemate nekog koji vam je potreban za spajanje, možete ga dodatno kupiti ako ste ga prethodno bar jednom pronašli i otključali.
Randomness je ime ove igre i često ćete morati da protrčavate kroz isti hodnik više puta u nadi da ćete naći nešto korisno. Ono što dodatno otežava situaciju jeste da će se i protivnici ponovo stvarati i praviti vam probleme u ovom planu. Igra se dosta oslanja na grind koji je često zastupljen u JRPG naslovima, a ako praktikujete isti, lako ćete postati super moćni, ali po cenu vašeg vremena i dobrog dela živaca.
Kako bitke ne bi bile previše dosadne ili duge, developeri su dodali poboljšanja na standardni sistem pogađanja slabih tačaka iliti elementarnih slabosti protivnika. Nov sistem pod imenom Sabbath se svodi na to da ako svi u timu napadnu i pogode protivničku slabost, aktivira se masivan kombo timski napad koji će uglavnom načiniti ogromnu štetu ili praktično završiti borbu. Sve borbe su samim tim po dobrom starom poteznom sistemu, i kako otkrijete koja je slabost kog demona ili protivnika, tako ćete to znati i u budućim borbama.
Drugi deo igre, pored glavnog zadatka spašavanja sveta, svodiće se na otkivanje i popravljanje memorije vaših saigrača. Ovo će biti opcione misije i tamnice, koje se svode na uletanje u psihu saveznika kako biste ih ponovo sastavili i otkrili nešto dodatno vezano za njih ili događaje u svetu. Van glavnih misija ćete takođe imati i nekoliko hub lokacija gde ćete ili obaviti neke proste zadatke ili produžiti interakciju i prijateljstvo sa nekim od glavnih likova koji provode vreme u baru. Naravno tu su i prodavnice koje u ponudi imaju ne samo opremu, nego i hranu koja će dodatno pojačati vaš tim.
Grafički, igra je preplavljena šarenim i jarkim bojama na relativno tamnijim pozadinama i lokacijama, i izgleda zaista prelepo. Sam izgled je dosta baziran na Cyberpunk žanru i jarko se naslanja na isti. Jedini problem je što ćete previše često dolaziti na iste ili veoma slične lokacije. Što se animacija tiče, takođe su jako lepe i fluidne.
Velika razlika u odnosu na većinu Shin Megami Tensei igara jeste da glavni protagonista, Ringo, nije nema, to jest potpuno je pokrivena glasovnom glumom, koja je odlična. Samim tim se bitan deo priče igre oslanja na međusobni razgovor između likova. Muzika takođe fino prati eksplozivne i zabavne momente tokom bitaka, kao i mirne momente van istih.
Najveća mana igre jeste veoma čudna i pomalo tupava odluka da se Very Hard Mod, iliti najveća težina igranja zaključa iza DLC dodatka, uz još par dodatnih opcija. Još jedan detalj koji će vas iritirati jeste kretanje glavnog lika po mapi. Često ćete propustiti da pokupite neki item zato što će se Ringo zatrčati, a potom će joj biti potrebno dosta vremena da se zaustavi. Konačno, još jedna stvar koja će vam verovatno zasmetati jeste to što će vas čudovišta nemilosrdno juriti čak iako samo hoćete da protrčite kroz zonu i izgubite ih iz vidokruga.
Ako do sada niste igrali nijednu Shin Megami Tensei igru, ili pak niste imali sreće sa malo kompleksnijim izdanjima iz ovog serijala, Soul Hackers 2 će biti savršen naslov za vas. Sve trope i premise koje se nalaze u većini drugih igara iz franšize, od veoma šarenih likova, demona i ogromnog grinda će biti i ovde, gde je sve lepo spakovano u zabavan paket koji će čak i početnicima biti lak za savladavanje. Ako već imate iskustva sa ovim serijalom, onda će Soul Hackers 2 biti vrlo fin dodatak vašoj kolekciji.
Autor: Stefan Mitov Radojičić
Igru ustupio: Iris Mega
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.