DLC koji upotpunjuje izazovni Souls RPG: GRIME: Colors of Rot recenzija

Pre nego što počnem sa samom recenzijom, moram napomenuti da se radi o igri koja se pojavila na Steamu 2021. godine. Sada je objavljen i DLC, čime imamo GRIME: Colors of Rot, pa tako sleduje opis kompletne igre sa pratećim DLC dodatkom.

GRIME: Colors of Rot dolazi od developera Clover Bite i izdavača Akupara Games, i radi se o mešavini žanrova. Nije to ništa neobično, verovatno mislite u sebi, međutim, kada su igre koje su inspiracija za nastanak ovog naslova čuveni Hollow Knight i Dark Souls, ulozi se malo povećavaju.

GRIME-ova borba je zamršena i uzbudljiva koliko bi fanovi žanra očekivali. Dato vam je više od desetak oružja za početak, od kojih su neka živa, i značajno se razlikuju u pogledu dometa i brzine napada. GRIME zaokružuje ovo nasilno naoružanje sa brojnim predmetima i poboljšanjima, iako vaš najkorisniji napad uopšte nije napad, već pariranje udaraca neprijatelja koji vam daje dah (Breath) – resurs koji se koristi za lečenje — kao i masu (mass) — valutu igre. Dakle, što više parirate neprijateljima dobijaćete više mase, ali koga mi zavaravamo? Ova igra nikada ne prestaje da vas gazi svojom težinom.

Možda me ovo čini mazohistom, ali sam potpuno uživao u GRIME-ovoj intenzivnoj borbi, čak iako su me neki okršaji iscrpeli do iznemoglosti. U međuvremenu, platformerski delovi bez borbe predstavljaju lepu promenu tempa, mada to ne znači da su jednostavni – daleko od toga, jer će ove sekvence zahtevati sve više od vas kako stalno dobijate nove ”movement sposobnosti” – klasični metroidvania fazon. Kako? Ubijanjem boss karaktera, naravno! GRIME ima neke od najboljih i najtežih boss borbi koje sam ikada video u jednoj 2D igri—njihov dizajn je intrigantan, njihovi potezi su zastrašujući, a savladavanje svakog od njih je izuzetno satisfaktorno iskustvo.

Prava je šteta što GRIME-ov nezgrapni korisnički interfejs i gejmplej protkan bagovima često pokvare zabavu. Činjenica da igra i dalje ponekad ne očita vaš potez, apsurdno kažnjavajući elementi koji obeshrabruju eksperimentisanje i povremeni bagovi koji crashuju igru su sve stvari koje sam očekivao da će biti ispravljene u izdanju Colors of Rot. Uz to, zloslutna nova oblast DLC-a, Childbed, je neprimetno integrisana u priču i svet glavne igre. Ipak, dodaje nekoliko sati gejmpleja naslovu koji se već prodaje po razumnoj ceni, a da ne spominjemo da daje igračima mogućnost da se bore sa starim boss karakterima kada pređu igru. Drugim rečima, i kada se svi ovi propusti uzmu u obzir, nikada nije bilo bolje vreme za GRIME.

Na početku nisam bio sasvim siguran šta se dođavola dešava u GRIME-ovom narativu. Priča igre i njeno nadrealno okruženje bi se najbolje mogli opisati kao jedan uznemirujući san. Dopada mi se što neprijatelji nisu generični fantasy monstrumi, poput džinovskih pauka i kostura, a NPC-ovi su takođe čudni i vizuelno privlačni. Sve u svemu, vizuelni elementi koje GRIME ima da ponudi su jedan od njegovih najjačih aduta. Upareni sa sjajnim umetničkim stilom su dizajn zvuka i muzika koji su neverovatno efikasni. Za DLC, kompozitor Aleks Ro je obogatio soundtrack koji je već važio za jedan od najboljih u akcionim RPG igrama 2021. godine.

Brutalne bitke, prelep dizajn sveta, egzistencijalni i povremeno smešni dijalozi… GRIME je prosto fascinantan, i predstavlja svetionik u moru igara koje često bezuspešno kombinuju souls i metroidvania žanrove. GRIME nas je oduševio kada je bio lansiran u avgustu prošle godine, a sada je još potpuniji sa besplatnim DLC dodatkom.

Autor: Milan Janković

GRIME: Colors of Rot

21€