Lov na čudovišta sada i u dnevnoj sobi: Monster Hunter Rise PS5 recenzija

Nakon okruglo godinu dana od izlaska MH Rise, dolaze nam portovi za konzole prethodne i trenutne generacije. Rise je još jedno izdanje kultne franšize, koja je verovatno kroz čuveni World iz 2018. godine doživela najveće unapređenje. Naime, ovde ću govoriti o portu na PS5, sa blagim oslanjanjem na to kakav je Rise kao igra za PS5, jer ovde postoji jedan problem. Naime, World je bio u potpunosti multiplatform igra za najbolji dostupan hardver u vreme kada je izašao, dok je Rise, iako nastavak, primarno pravljen za Nintendo Switch, gde je tek kasnije portovan na PC, a sada i na ostale platforme. Ovo nažalost znači da je Capcom neminovno bio limitiran, ne samo grafički zbog hardvera koji je dosta slab za današnje standarde, nego i dizajnerski, pa ako biste uporedili Rise i World, verovatno bi vam laik rekao da je World znatno novija igra.

Ipak, ovi problemi se rešavaju kroz pametne Capcomove odluke, primarno na polju gejmpleja i kooperativnog iskustva. Ovde se osnovni igrački tok svodi na pripremu za lov, odlazak u isti i korišćenje prikupljenog loota za poboljšanje opreme, i tako iznova. Igra vas instancira u relativno otvorene zone, dosta manje nego u Worldu, u kojima ćete loviti razne zverke, od kojih svaka ima svoje slabosti i poteze. MH je uvek zahtevao od igrača da dosta vode računa o svojoj opremi i njenoj neophodnoj kompatibilnosti sa čudovištem koje se lovi. Nažalost, deluje da je zbog prelaza na Nintendo Switch uvedena određena limitacija i na ovom polju, primarno na nivou težine igre, gde sam ovoga puta veoma jednostavno prolazio ne samo kroz glavnu kampanju, već i kroz sadržaj nakon nje, dok nisam postao sposoban da soliram najteže grupne izazove.

Svakako, iako je Rise znatno lakši od Worlda, ovde je fokus ipak na kooperativnoj igri, za koju bez problema mogu da kažem da funkcioniše sjajno, kako preko mreže, tako i u lokalu. Sa svim dodatnim opcijama za interakciju i zabavu, ovo je iskustvo koje definitivno treba doživeti sa prijateljem. Sada na raspolaganju imate i kuku za hvatanje, koja može biti ozbiljno jako oruđe u kombinaciji sa vašim oružjem, ukoliko naučite pravilno da je koristite. Gubljenje snage je izbačeno za dupli skok i trčanje, tako da sada možete jahati vašeg lovačkog psa drugara.

MH: Rise ima dosta takvih sitnih promena, ali igra je većinski veoma slična Worldu. Osim što sada sa još par dodatnih sistema i čak tri životinjska pratioca koja posedujete, igra postaje pomalo naduveni haos sa previše kompleksnosti i mehanika koje nisu uvek međusobno komplementarne. Stoji pitanje da li će Capcom nastaviti franšizu povećanjem kvantiteta igračkih sistema, ili će se fokusirati na prerađivanje starih mehanika, što smatram da veći procenat igrača preferira. Svog lika možete menjati kako god poželite sa više nego dovoljno kozmetičkih i konkretnih promena, dok je broj oružja impresivan i na najboljem nivou do sada u franšizi.

Ono što prvo moram da pohvalim, UPRKOS svim limitacijama koje Switch nudi, jeste dizajn nivoa. Nažalost, moram ih nazivati nivoima, i svakako sam svestan ograničenja koje Rise donosi sa svojim manjim zonama, instanciranim kvestovima i slično, ali ono što je ovde na raspolaganju je iskorišćeno do maksimuma. Iako nema te živosti i glomaznosti koju je World umeo da oda svojim zonama lova, ovde Rise pravi osećaj vertikalnosti, pogotovu sa dodatkom kuke za hvatanje, proširuje taj aspekat i kombinuje ga sa vašim znatno agresivnijim gejmplejom, gde kondicija znatno manje opada za određene akcije kretanja i specijalne poteze oružja u vazduhu. Za svaku pohvalu su i sama čudovišta i dizajn njihovih poteza, čime se značajno menja pristup borbi.

MH: Rise odlično radi na PS5, što se i očekuje, ali svakako se ne može pohvaliti njegova grafika, ponajviše jer je port sa prenosne Nintendo konzole. Ipak, to svakako ne znači da ne može dobiti prolaznu ocenu na ovom planu, jer veoma često briljira sa vizuelnom prezentacijom okruženja, dok je zvučna podloga standardno odlična sa veoma interesantnim i ambijentalnim numerama, ukrašenim odličnim simfonijskim i bubnjarskim deonicama. Što se tiče bagova, nešto starija grafika ne eliminiše ove probleme, ali srećom Capcom je imao solidnih godinu dana da ispegla Rise, te su bagovi uglavnom vizuelne prirode i generalno su retki, ali mogu nekad zasmetati pri prolazu vašeg lika kroz zemljište, kamenje i određene zidove.

Sve u svemu, MH: Rise je sjajna igra koja unosi neke odlične novotarije u franšizu, i koristi punu moć onoga što Switch ima da ponudi, ali je ipak nepobitno da ako se igrate novim konzolama ili PC-ju, World i dalje znatno više ispunjava zahteve igrača za te platforme. Treba napomenuti i da Rise nije igra koja se prodaje po punoj ceni, kao i to da daje nadu da će sve odlične inovacije koje je Capcom ovde uveo iskoristiti za sledeći next-gen Monster Hunter koji neće biti inicijalno pravljen za prenosnu konzolu.

Igru ustupio: CD Media

Monster Hunter Rise

€39,99