E ovako se rade remasteri: Metroid Prime Remastered recenzija

Prosto je neverovatno šta je Nintendo uspeo da postigne kada je sredinom devedesetih godina prošlog veka počela masovna implementacija 3D tehnologije u video igrama. Smišljati nove igre koje bi koristile 3D grafiku bio je jedan, ali prelazak čuvenih franšiza koje su ceo svoj uspeh zasnivale na preciznom 2D izvođenju, bila je sasvim drugačija vrsta izazova.

Ne moram ni da pričam o tome kako je Super Mario 64 ovo maestralno postigao, ne samo postavivši novi standard praktično osnivajući žanr 3D platformi, već je i kontrolisanje igara putem analognih palica graciozno uveo i zauvek promenio istoriju interaktivne zabave. A ovakav uspeh slabije upamćen samo jer nije bio prvi od svoje vrste, postignut je i sa Metroid serijalom.

Metroid Prime je objavljen na GameCube konzoli pre više od dvadeset godina. I sve ono što je bilo karakteristično za žanr a što je mogao zadržati, preneo je u 3D okruženje. Ostatak redizajniranog gejmpleja, bilo je sasvim drugačije a opet podjednako kvalitetno iskustvo koje se i dan danas slobodno može smatrati jednim od vrhunaca za igre ovog tipa.

Dvadeset godina kasnije, kada smo na pragu dugoočekivanog četvrtog nastavka Prime serijala, Nintendo iznenada najavljuje i izdaje remasterovanu verziju prve igre trilogije. Metroid Prime Remastered je upravo sve ono čemu ste mogli da se nadate ukoliko ste ikada voleli original. Dobro, skoro sve, ali da krenemo redom.

Skoro sva vrsta unapređenja u odnosu na original, leži u audio i grafičkom preporodu i modernizovanju kontrola. Ovo izdanje igre ne samo da je ubedljivo najlepši Metroid Prime naslov ikada, već je sigurno i jedna od tri najlepše igre koje su ikada krasile Nintendovu Switch konzolu. Kvalitetnije teksture, fantastični svetlosni efekti, detaljniji modeli, bogatije okruženje i božanstvena rekreacija stila i izgleda nivoa, neće vas ostaviti ravnodušnim sećali se vi kako je original izgledao ili ne.

Zapravo, igra sada toliko lepo izgleda da mi je teško da poverujem da će četvorka izgledati išta lepše ukoliko ugleda svetlost dana na trenutno aktuelnoj Switch konzoli. A audio momenti sada imaju daleko veću dubinu, što je naročito važno s obzirom da se dobar deo iskustva zasniva upravo na zvučnom doživljaju. Zvuk neprijatelja, predmeta skrivenih u okruženju i pucanja koje odjekuje prostorijama, apsolutno je spektakularno.

S obzirom da igra ne poseduje gotovo nikakve dijaloge, priča koju praktično svet u kom ste se obreli pripoveda, kroz ovu osveženu audio-vizuelnu simfoniju udara jače nego ikad. Siguran sam da će i novi igrači moći da dožive upravo isto ono što su stariji doživeli uz original. Potpuno uživljavanje u svet igre čije istraživanje je oduvek predstavljalo specifičnu vrstu zadovoljstva.

Za razliku od 2D Metroid naslova, Prime je uvek bio više nešto nalik sporijem istraživačkom naslovu, gde se akcija ne zasniva na brzini kretanja kroz lokacije već na njihovom potpunom razumevanju i istraživanju. Ipak, grehota je što ovo izdanje nije poradilo više na nekim rešenjima po pitanju fluidnosti kretanja kroz ovaj svet, naročito kada je u pitanju „backtracking“, odnosno gotovo neophodni povratak na prethodno posećene lokacije. Oni koji pažljivo ne planiraju kretanje kroz nivoe, sigurno će se pošteno našetati.

Kontrole takođe doživljavaju apsolutni preporod, nudeći čak nekolicinu režima u kojim možete igrati. Osim klasičnih i potpuno zastarelih kontrola, tu je i šema sa Wii konzole gde je kameru bilo moguće kontrolisati usmeravanjem kontrolera ka ekranu. Ovo i dalje predstavlja jako zanimljiv način za igranje, ali ga u potpunosti nadmašuje klasično kontrolisanje kretanja i kamere sa dve analogne palice.

Vredi napomenuti da ako planirate da igru igrate u prenosivom režimu Switch konzole, kontrole usmeravanjem su praktično neupotrebljive, dok su analogne palice najbolje rešenje koje opet nije toliko sjajno zahvaljujući malenim „Joy-Con“ upravljačima. Korišćenje Pro ili nekog sličnog kontrolera, ipak preporučujem iznad svega ostalog.

Kada Metroid Prime sagledam kao celinu, možda bih rekao da je celokupno izvođenje malo zastarelo, ali kada uzmemo u obzir činjenicu da je u pitanju 21 godinu stara igra, mislim da je retko koja ostarila ovako dobro. Da, možda jesu prisutni neki elementi prošlosti koji igru i dalje drže na uzici istorije, kao recimo momenti gde ne možete kontrolisati kameru ili je manevrisanje pipavo i neprecizno. Ali ovo je i dalje jedna fenomenalna igra za koju je potrebno samo da imate delić žara prema žanru kako bi vas sasvim oduševila.

Sa druge strane, nije ništa čudno ukoliko igra ne uspe da vas uvuče u svoj svet. Tako je i sa mnom bilo prvi put kada sam je zaigrao. Ali pronaći put kroz njeno nesvakidašnje i atmosferično izvođenje, istovremeno znači i jedno nezaboravno iskustvo. U gotovo svakom pogledu bolje od originala koji je u svoje vreme bio neverovatan naslov, Metroid Prime Remastered je iskrena preporuka za stare i potencijalno nove zaljubljenike u ovaj sjajni serijal.

Metroid Prime Remastered je dostupan za: Nintendo Switch

Igru ustupio: CD Media

Metroid Prime Remastered