Opisi igara

Kiša metaka na repeat: Returnal PC recenzija

Posted on

Returnal je jedna od prvih PS5 ekskluziva koja je ‘’služila’’ da pokaže koliko je moćna nova generacija konzola. Housmarque je uspeo da prenese brz gameplay uz prelepu grafiku bez ikakvog štucanja, otvorivši nam prozor u budućnost sjajnih igara na novoj generaciji konzola. Sony je u poslednje vreme rešio ‘’da se voli’’ sa PC igračima i malo po malo izbacuje svoje ekskluzive na Steam i Epic Games Store i time duplo zarađuju na istim naslovima. Ono što je meni zanimljivo jeste koliko zapravo sve te igre izgledaju mnogo bolje na PC-u (Returnal posebno), ali koliko i većina njih ima užasne portove (Returnal posebno).

Returnal je rogue-lite akciona igra iz trećeg lica gde je smrt neizbežna i česta. Vi ste astronaut Selene, naučnica koja se nasukala na planetu Atropos sa ciljem da istraži čudnovati signal ‘’Bela Senka“ (White Shadow). Ono što ubrzo saznaje jeste da je planeta naseljena neprijateljski raspoloženim kreaturama i misterioznom drevnom rasom koja želi da joj naudi. Svaki put kada Selene umre, vraća se na mesto pada njenog broda, geografija se menja, ali je signal i dalje tu. Ona će kroz četiri zone probati da pronađe izvor ovog signala, gde će se usput susresti sa svojom prošlošću i saznati tajne ove planete. Iako je priča malo kilava, ono što je bitno u Returnal-u je sam gameplay. 

Returnal je najlakše opisati kao bullet hell akciju iz trećeg lica. Neprijatelji će vas zasipati projektilima koji putuju u geometrijski tačnim putanjama, ali ih ima toliko mnogo da je prilično teško izbeći svaki od njih. Na sreću, Selene je vrlo mobilna – poseduje skok i dodge sa frejmovima neuništivosti koji dosta pomažu u izbegavanju.

Igru svaki put krećete sa jednostavnim pištoljem ali tokom misija ćete pronaći bolja oružja. Ono što se meni lično ne sviđa jeste to što u datom momentu uvek možete da nosite jedno oružje, što ubija ideju neke naprednije strategije. Međutim, svako oružje poseduje sekundarni napad koji ima svoj cooldown i aktivnu municiju, slično kao u Gears of War. Što manje primate štete i što više rokate neprijatelje, skače vam adrenalin koji dodaje štetu i ‘’stručnost“ (proficiency) vašem arsenalu, što unapređuje statistiku trenutnog i budućih oružja. Pored osnovnog pištolja, pronalazićete mitraljeze, sačmare, bacače granata i drugo poznato oružje sa vanzemaljskim dizajnom i dodatnim obrtima koji ih čine svežim. 

Tokom igranja sakupljaćete razne resurse koji će vam poboljšati stručnost oružja, povećavati HP, kao i oblete koji se koriste za kupovinu unapređenja, ali samo tokom misija. Na nasumičnim lokacijama pronalazićete kovačnice u kojima možete da trošite oblete na potrošne predmete kao što su medpack, adrenalin boost i slično. Takođe ćete pronalaziti pasivna unapređenja kao i parazite koji će vam dati neko poboljšanje ali oduzeti drugo, ili vam ubaciti neke posledice tokom igranja. Oprema može u specijalnim slučajevima i da vam se kvari, uglavnom kroz ‘’uklete“ predmete i uvek ćete imati neki zadatak da ‘’popravite“ kvar – na primer, HP vam je trenutno smanjen dok ne ubijete 10 neprijatelja. Jedini resurs koji vam ostaje posle smrti jeste retki Ether koji ćete trošiti na unapređenja ili na početku svakog ‘’ciklusa’’ na jedan nasumični apgrejd. Postoje i veliki apgrejdi koji se dobijaju tokom razvoja priče kao što je mač, koji dodaje melee napade i služi da otvarate posebne zone. Ovi alati se uglavnom dobijaju od bossova koji su više nego izazovni. 

Sve zone su instancirane segmentima koji su odvojeni raznim tipovima vrata koja vam unapred govore otprilike šta vas čeka iza. Plava vrata su uglavnom samo unapređenja, crvena su teški izazovi a siva su normalne zone gde vas čeka brdo protivnika. Kada pređete jedan instancirani deo, neprijatelji se tu više neće vraćati, pa ćete imati dosta mesta za istraživanje. Na kraju svake zone vas čeka boss koji čuva kapiju ka sledećem biomu i kada ih ubijete jednom, ne morate više da polazite od prvog bioma već možete odmah da nastavite igru od poslednjeg do kojeg ste stigli. 

Ali da ne ulazim u duboke detalje, jer ih igra ima, već smo pokrili Returnal sa PS5 recenzijom. Ono što nas ovde zanima jeste sam PC port – spoiler, nije baš najbolji.

Iako igra izgleda eksponencijalno bolje, pod uslovom da imate dovoljno jaku mašinu, Returnal nije najbolje optimizovana igra. Ovo je prava šteta, jer je God of War imao skoro savršen port, a mnogo je komplikovanija i detaljnija igra u odnosu na Returnal. Na primer, tokom igre sam imao niz ‘’štucanja“, to jest preskakanja frejmova. Ti skokovi su bili kratki i verovatno se čudite što ih uopšte spominjem, ali poenta je da je Returnal brza igra koja zahteva izuzetnu preciznost i dobre reflekse, pa čak i malo štucanje vas može skupo koštati. 

Čak iako sam uspeo da se snađem sa štucanjima, ono što mi je kompletno ubilo imerziju jesu vrlo česta pucanja igre. Nikako nisam mogao da identifikujem razlog pucanja jer se uvek dešavalo u nasumičnim momentima. A pošto igra nema klasičan save game sistem, često mi se dešavalo da moram da krenem ispočetka kada igra pukne, bez obzira što mi je odlično išlo u poslednjoj sesiji. Možete da snimite, izađete iz igre i tako nastavite tačno tamo gde ste stali, ali je igra ovu opciju retko koristila posle pucanja. 

Dodatak na recenziju  – u međuvremenu je izašlo par zakrpa koje su dosta smanjile učestalost pucanja, ali ih nažalost nisu u potpunosti eliminisale. 

Sve u svemu, Returnal nije igra koja je pravljena za široku publiku. Pored toga što je izuzetno teška, čisto sumnjam da je konstantno ponavljanje igre od nule svima primamljivo. Iako je Returnal mnogo lakše igrati sa tastaturom i mišem nego sa kontrolerom, ne verujem da će ovaj naslov biti veliki hit na PC-u, primarno jer je imerzija mnogo bolja na PS5 ispred velikog TV-a.

Returnal je dostupan za PC i PS5

Autor: Igor Totić

Igru ustupio: PlayStation

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version