Jakuze u poznom Edo periodu: Like a Dragon: Ishin! recenzija

Like a Dragon: Ishin je rimejk relativno malo poznatog spinoff-a Yakuza serijala iz 2014. godine, koji smešta postojeće likove u suton samurajske ere tokom druge polovine 19. veka. U igri se pojavljuje većina poznatih likova iz serijala u alternativnom izdanju sa drugačijim imenima, ali i ne toliko drugačijim statusom. Glavni lik, Rjoma (notabilno Kirju iz originalnog serijala), traži osvetu za ubistvo svog mentora i očinsku figuru, kao i bitnog člana vladajućeg režima, koji traži da konačno uništi veoma izraženi klasni sistem gradića Tosa. Ova priča možda ne parira nekim kvalitetnije ispričanim Yakuza narativima, ali je svakako nose iscrpni dijalozi i zanimljivi likovi koji ipak krase ovu intrigu ubistva i drže vas zainteresovanim do samog kraja. Ono u čemu Ishin posustaje jeste nešto veća količina ekspozicije koju baca pred vas i pregršt likova kojima nije dato dovoljno vremena da se pokažu, osim kroz objašnjavanje njihovih životnih priča.

Srećom, Ishin nije samo narativna igra, iako ćete najveći broj sati provoditi u odlično odglumljenim dijalozima (doduše bez engleske sinhronizacije, ako bih uopšte to nekome preporučio), već je isprepletana i zanimljivim borbenim sistemom koji uzima skoro sve iz starijih Yakuza igara i novog Judgement serijala, gde je razvojni tim ipak odlučio da ne zađe u potezne vode koje su srž Like a Dragon serijala.

Kao i u filmu Yojimbo Akire Kurosave, možete ‘’furati“ revolver i katanu, naravno sa opcijom da ih istovremeno koristite birajući jedan od četiri borilačka stila, od kojih jedan uključuje i borbu golim rukama. Kako budete prelazili igru otključavaćete i nove specijalne poteze, kao i bonuse za iste. Udarci imaju osećaj težine, mada pojedini neprijatelji to mogu upropastiti svojom velikom količinom HP-a, ali to nije ništa novo za Yakuza serijal.

Preko toga imate i Trooper kartice koje su ovoga puta stavljene u primarni izbor, za razliku od originalne igre gde su bile prilično opcionalne, i koje donose dodatne sposobnosti, kao i bonuse na vaše atribute. Ove kartice predstavljaju vaš tim ratnika, s obzirom da ćete u nekom trenutku dobiti status koji će od vas očekivati da vodite svoju jedinicu, i ovo definitivno jeste dobrodošla promena u serijalu, primarno jer produbljuje borbu i dodaje nove poteze na sistem koji često ume da dosadi u poznim satima igre.

Ali naravno, čar Yakuza igara nije borba, već njihov svet i veliki broj sporednih aktivnosti na koje možete često potrošiti više vremena nego na celokupnu glavnu kampanju. Ishin nije izuzetak, kako ni sa komične strane, tako ni sa kreativne. U igri postoje aktivnosti kao što su kuvanje, cepanje drva, tradicionalni ples, tonu kartaških igara (da izgubite sve svoje pare), par zanimljivih modova koji će testirati vaše borbene sposobnosti i moji omiljeni – trka pilića i karaoke. Iako ovo sve ume da odudara od vremenskog perioda, atmosfere i realizma koji Yakuza provlači kroz svoj glavni narativ, ovo je svakako glavni šmek Ishina, kao i ostalih naslova u serijalu.

Drugim rečima, Ryu Ga Gotoku studio je dao sve od sebe kako bi nas odmamio od nekada prenatrpane glavne priče. Uz to, sporedni zadaci koje budete nalazili često umeju biti apsurdni, mada ostaje mi osećaj da je Ishin nešto malo povučeniji od ostatka franšize i ume često napraviti jako tesnu atmosferu, sa nešto manje komedije, dosta se oslanjajući na istorijske ličnosti i slično. Ovo će nekome biti pozitivno, nekome negativno, mada generalno se svodi na lični ukus.

Što se tiče prezentacije, vidi se da je rimejk u pitanju, s obzirom da Ishin drastično bolje izgleda od originalnog izdanja, mada posustaje za ostatkom novih naslova koje je razvojni tim objavio poslednjih godina, najviše u vidu okruženja. Gradovi često umeju da deluju isprano i rezolucija tekstura ume da bude loša čak i za standarde iz 2014. godine, naspram karakternih modela koji izgledaju definitivno u skladu sa trenutnom generacijom konzola.

Iako se serijal nikada nije dičio nekom vrhunskom grafikom okruženja, ovde je situacija nekako gora jer su pojedini segmenti grada poprilični mrtvi, čak i sa stacioniranim NPC-evima, što zbog nedostatka detalja koji krase moderni Japan, što zbog pomenutih loših tekstura. Glasovna gluma je ostala odlična, zajedno sa standardnim audio dizajnom Yakuza serijala, pa će svakako, kao i uvek, glavni nosilac atmosfere biti sami likovi i ekspresije njihovih emocija.

Što se tiče optimizacije, ona je generalno dobra, jer je uprkos rimejku igra iz 2014. godine koja ne izgleda kao nešto što će vam otopiti računarske komponente. Sa druge strane, kontrole su poprilično neposlušne, pogotovo kamera koja u određenim situacijama može šetati sa zumom predaleko ili preblizu.

Sve u svemu, Like a Dragon: Ishin! mi je pružio još jedno prezabavno iskustvo u ovom alternativnom Yakuza svetu. Ako ste strastveni fan ovog perioda ili serijala, Ishin ne smete propustiti. U suprotnom, kao uvodnu igru bih vam i dalje preporučio nešto iz glavnog serijala.

Like a Dragon: Ishin! je dostupan za PC, Xbox Series X/S, Xbox One, PS5 i PS4

Like a Dragon: Ishin!

€59,99