Tik-tok-tik-tok, ne osmehuj se aligatoru: BROK the InvestiGator recenzija

Kada opisujem avanturističke igre, a pogotovu point and click, često kažem da je vrlo teško dodati nešto novo ovom žanru pošto je ”točak već izmišljen”. Čak i kada se pojave neke novine, jako su malo zastupljene ili slabo primetne. Posle ko zna koliko vremena, BROK zapravo uspeva da doda nešto potpuno unikatno, nešto ludo i nešto brzo, a to je beat ’em up mehanika u avanturističkoj igri. Nećete verovati koliko ovo dobro radi dok ne sednete da igrate.

Titularni BROK the InvestiGator je, kao što naslov kaže, aligator u svetu antropomorfnih životinja koji radi kao privatni detektiv, a ponekad i kao vodoinstalater. Pošto mu je žena preminula pre 5 godina, na njemu je da se brine o sinu jedincu kao samohrani otac. U procesu je morao da se preseli iz dobro obezbeđenog, bogatijeg dela grada u propali kraj gde sa sinom živi na ivici siromaštva, zbog čega se prepustio svakakvim istraživačkim i detektivskim poslovima kako bi sakupio kintu za život. Priča naizgled deluje kao fin crtać, ali vrlo brzo postaje jasno da je zapravo veoma, veoma ozbiljna i mračna.

Kao i u svakoj avanturističkoj igri, gejmplej se svodi na kliktanje svega što može da se klikne, sakupljanje svega što može da se sakupi i pričanje sa svim likovima pre nego što krenete da kombinujete predmete kako biste rešili zagonetke. Ali naravno, Brok donosi još jednu veliku novinu, no pre toga bih se osvrnuo na ”point and click” segment igre.

Zarad rešavanja slučajeva i istraživanja sveta, osnovne mehanike point and click avantura su malo produbljene. Pošto je igra pretežno detektivska, imaćete opciju da sakupite pregršt informacija o likovima i lokacijama i onda ta saznanja kombinujete kako biste rešili misteriju. Pored kombinovanja predmeta možete da pričate sa likovima, da pregledate prethodne razgovore ili pozive, i ako se baš zaglavite, da se oslonite na hint sistem. Pored glavnog zadatka možete rešavati i gomilu sporednih.

Sada možemo da pređemo na drugi i intrigantniji segment igre. Naime, genijalci iz razvojnog tima su od svega odlučili da ubace mehanike iz beat ’em up igara, iliti tabačina, kao što su Cadilacs and Dinosaurs ili TMNT. Funkcionišu tako da u bilo kom momentu možete preći iz istraživačkog moda u akcioni, čime dobijate opciju da udarate stvari i čak da skačete. Da, skok je u ovom žanru igara praktično neviđen, osim ako nije striktno vezan za lokaciju.

E sad kad su vam pesnice podignute morate ih koristiti pravedno i časno. Nikako ne smete udarati nasumične NPC likove ili razbijati zagonetke kako biste ih zaobišli, ali vas niko neće sprečiti u tome. Razvojni tim ne samo što se setio da uvede ovakvu mehaniku, već je otišao i korak dalje i nije je zaključao u stilu neke mini igre ili je vezao samo za jednu ili dve lokacije u igri. A koliko god ovo bila stara i dobro poznata gejmplej mehanika, dobija potpuno novu čar kada se uvede u žanr point and click avantura, jer im daje novu vertikalnost i raznovrsnost, u ne samo rešavanju zagonetki, već i u postavljanju istih.

Ne znate kako da rešite zagonetku sa tipkama i brojevima? Razbijte je pesnicama. Morate da se popnete do neke visoke lokacije, što bi u drugim avanturama bila zagonetka sama za sebe? Samo skočite i popnite se. Neki lik vas izuzetno nervira a poseduje predmet koji vam je potreban? Iznabadajte ga. Naravno ne morate (i nemojte) biti toliko nasilni, jer neki likovi potencijalno više neće želeti da pričaju sa vama. Da ne pominjemo da je ovo jedna od retkih igara ovog tipa gde možete jednostavno da poginete. A da, zaboravio sam da pomenem da igra ima više završetaka, što je za svaku pohvalu.

Međutim, mana ovog beat ’em up sistema jeste da je definitivno veoma prost i jednostavan. Nećete imati previše kombo poteza ili kombinacija tastera, a dodge je verovatno jedina zanimljiva mehanika, što je sasvim okej za prvu igru koja je bila dovoljno smela da pomeša ova dva žanra. Ako dovoljno dobro prođe uvek možemo očekivati mnogo više od nastavka.

Novac je takođe veoma važan element u igri, kao i razni drugi predmeti koje ne biste očekivali u ovakvom žanru. Razvojni tim nije stao tu. U najskorijoj verziji dodato je i pregršt accessibility opcija za ljude sa slabijim refleksima, lošijim vidom ili sluhom. Ovako nešto ne viđamo u AAA naslovima a kamoli indie avanturama. Čak i u samom startu igra vam daje opciju da igrate bez beat ’em up elemenata, već kao običnu point and click avanturu.

Likovi iz igre izgledaju kao da su iskočili iz nekog crtaća iz 80-ih, dok su pozadine oslikane malo bleđim i tamnijim bojama, što zapravo dosta podseća na stare Scooby-Doo crtaće. Nekome se ovaj kontrast možda neće dopasti, ali su animacije svakako veoma solidne i dobro odrađene. Glasovna gluma je apsolutno odlična i treba pohvaliti sve glumce na verno prenesenim emocijama likova. Muzika je prisutna ali ne i preglasna, pa lepo prenosi atmosferu lokacija.

Pored toga što je posle jedne patch verzije igra na kratko vreme bila neigriva, BROK the InvestiGator nema mnogo nedostataka. Malo je veće cimanje sa prebacivanjem iz menija u meni kada igrate na konzoli, ali čak i to je relativno fino odrađeno.

Ako ste ljubitelj avantura ili samohranih očeva koji moraju da izađu na kraj sa svojim nestašnim tinejdžerom, onda obavezno morate zaigrati BROK the InvestiGator. Nemojte da dozvolite da vas njen vizuelni šarm zavara jer vas čeka veoma ozbiljna i emotivna detektivska priča. Pored toga što nije previše skupa, igru možete da pređete na više različitih načina, tako da ponovnim igranjem potencijalno možete dobiti potpuno drugačiji završetak.

BROK the InvestiGator je dostupan za PC, PS4, PS5, Nintendo Switch, Xbox One i Xbox Series X/S

Igru ustupio: COWCAT Games

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.