Wo Long, so long: Wo Long: Fallen Dynasty recenzija

Nakon odličnih Nioh igara koje su redefinisale soulslike borbu na neki veoma originalan, a čak i bolji način od From Software-a, Koei Tecmo je rešio da preseli inspiraciju ove formule u kineski period Tri Kraljevstva, isprepletan poznatim istorijskim ličnostima i ratnicima. Ipak, u Wo Long će pojedini ući sa rezervom, primarno zbog straha da je ovo samo još jedna maska za Nioh igre. Međutim, Wo Long je veoma daleko od tih igara, potpuno preuzimajući primat borilačkih veština sa jako zanimljivim pristupom borbi koja će vas ovde nagrađivati za agresivnost.

Wo Long prati veoma konvoluiranu priču Tri Kraljevstva i upoznaje igrača sa brojnim istorijskim ličnostima iz ovog perioda, kao što su Cao Cao i Liu Bei. Problem ovde leži u apsurdnom toku priče koji ima ozbiljnih problema sa povezanošću i tempom kojim je ona ispričana. Naime, borite se protiv takozvanih Žutih turbana koji su rešili da pokore Kinu svojom demonskom korupcijom. Kroz mistične događaje koje ni sam ne bih znao da vam objasnim, vaš lik, član lokalne vojske, spašava slepog dečaka pri napadu Turbana, koji biva zarobljen od strane misterioznog monaha. Saznajete da je dečak otelotvorenje mističnog zmaja i krećete na put kako biste ga spasli.

Ovi događaji jesu bazirani na istorijskim ličnostima, kao i periodu pada dinastije Han, sa primesom lokalne mitologije, baš kao i u Nioh igrama. Za razliku od Nioh, Wo Long će vam konstantno ubacivati nove likove kako bi ih zanemario već u sledećoj misiji, gde ćete se osećati kao da je svaki nivo jedna filer epizoda dok ne dođete do prekretnice glavne priče između činova. Ako me pitate ko mi je omiljeni lik, ne bih znao da se setim većine likova koji su se pojavili, s obzirom na to koliko su nerazvijeni i nebitni, i da sam istovremeno zasipan informacijama koje ni ne mogu da pohvatam koliko su zamršene i bez konteksta. Na svu sreću, priča svakako nikada nije ni bila fokus Koei Tecmo igara, već borbeni sistem koji je apsolutno maestralno realizovan.

Ako ste fan žanra soulslike igara, zamislite da je ova igra nešto između Nioh i Sekiro borilačkih sistema, začinjenih kineskim borilačkim veštinama i mitologijom poznatijom kao ”wuxia”. Nemate stamina bar, već imate vrlo zanimljiv sistem ”stava”, to jest skalu koja počinje na sredini i koju možete puniti na levu ili desnu stranu. Kroz obične udarce, skala će se puniti nalevo, povećavajući vam štetu koju nanosite i otvarajući vam opcije da je konzumirate kako biste iskoristili jake završne udarce, specijalne udarce ili magije. Sve ovo će vas vraćati nadesno, gde ako dođete do krajnje tačke, vaš stav će biti probijen, pa ćete postati ošamućeni i otvoreni za veoma jake kaznene udarce, nešto slično letalnim udarcima iz Sekira i posture sistema. Međutim, obični napadi se mogu izvoditi beskonačno i graditi vašu skalu, dok će sve ostalo konzumirati skalu, gde vrlo lako i sami sebe možete dovesti do krajnjeg minusa ako niste pažljivi.

Uz to, ovde postoji i deflektovanje udaraca, gde za razliku od Sekiro igara možete preusmeriti napad protivnika u smeru u kojem želite, otvarajući prostora za neke sulude borbene kombinacije pri borbi sa više protivnika. Uz to, specijalni napadi protivnika koji se mogu samo deflektovati će vam otvoriti prostora za ogromnu štetu protivničkom stavu, ali i velikom riziku u slučaju da omašite tajming. Ono što kod borbe dolazi do izražaja su odlične animacije i agresivni stil igranja koji će stvarno brojne duele učiniti da izgledaju filmski i koreografisano, i to je upravo ono što Wo Long čini prezabavnim.

Na raspolaganju imate i brojne veštine i magije, pa čak i sistem kompanjona koje možete povesti u bitku i izdavati im komande. Međutim, našao sam sebe u situaciji gde ih koristim samo kao štit ili magnet za aggro protivnika. Ipak, Wo Long ima jedan problem koji nisam očekivao, a to je da u kasnijim segmentima stvarno ume postati prelak, s obzirom da imate mnogo više oproštaja za tajminge pri deflekciji udaraca, gde ćete uz malo fokusa vrlo lako izbegavati i najgore napade. Izuzetak je par boss protivnika, mada kada naučite njihove šablone nakon prvog pokušaja, neće vam dugo trebati da projurite i kroz njih.

Magije umeju biti korisne samo u veoma specifičnim situacijama, dok novi sistem unapređivanja veština pati od jezivo nezgrapnog i ružnjikavog korisničkog interfejsa, ali sam pak našao sebe da i dalje koristim najviše obične udarce i specijalne poteze koji dolaze sa oružjem. U ovom smislu, loot je poboljšan, jer svako oružje može doći sa drugačijim nasumično (ili ne) generisanim potezima, te varijable za svako oružje i kako se ono može koristiti drastično rastu. Nažalost, ovo se ne može reći za ostatak loot-a, koji dosta podseća na ono što se može videti u ARPG-ovima, sa pregršt nebitnih generisanih procentualnih bonusa koje nećete ni previše osetiti, osim ako ne volite taj ”min-max” stil igre. Dizajn oklopa, likova i protivnika  je za svaku pohvalu, međutim oružja nažalost pate od generičnosti, pa će vam ceo inventar biti prepun identičnih oružja sa samo drugačije generisanim statovima.

Sama struktura igre je veoma slična onoj u Nioh – prolazite kroz misije, to jest instancirane nivoe koji definitivno imaju više vertikalnosti i mogu se preplitati sami u sebe veoma često, što je svakako korak napred u odnosu na prethodne igre. Glasovna gluma je takođe sjajna, pogotovu na kineskom jeziku ako volite da se unesete u atmosferu, što toplo preporučujem. Međutim, miks zvuka je veoma čudan i nekonzistentan, te će glasovi likova često biti pretihi ukoliko je haos na ekranu.

Nažalost, iako se konzole mogu pohvaliti pristojnim performansom, gde i PS5 ume na momente posustati sa frejmrejtom, PC igrači su najgore prošli sa jezivo lošim portom prepunim bagova, mikrozamrzavanja i veoma neoptimizovanih kontrola za miš i tastaturu.

Na kraju, ne mogu reći da je Wo Long otišao korak napred u odnosu na Nioh 2, iako se može pohvaliti originalnošću i nekim odlično zamišljenim sistemima koji stvarno doprinose borbi na dosad neviđen način. Sputavan raštrkanim i zbunjujućim scenarijom, nešto uprošćenim sistemom magija i atributa i lošijom optimizacijom, Wo Long može biti nešto više u budućnosti kroz zakrpe, ali za sada predstavlja samo jedno veoma zabavno borbeno iskustvo koje će zadovoljiti veliku većinu fanova žanra. Sve u svemu, Koei Tecmo sa ovom igrom ponovo pokazuje da je definitivni veteran gejming industrije.

Wo Long: Fallen Dynasty je dostupan za PC, PS5, PS4, Xbox One i Xbox Series X/S

Igru ustupio: CD Media