Metroidvania sigurica: Elderand recenzija za Switch

Skoro ste imali priliku da pročitate recenziju mog dragog kolege i imenjaka, na temu iste igre – Elderand. I dok se on bavio pisanjem o PC verziji igre a ja upravo o Switch izdanju, postoji još jedna razlika koju ćete odmah uočiti čitajući ovaj tekst. Ja sam malo tvrdokorniji i strožiji zaljubljenik u metroidvania podžanr. Pa dok izuzetno cenim i poštujem mišljenje dragog mi kolege, dozvolite da i ja prozborim koju na temu igre pred (i za) nama.

Elderand je 2D platforma sa metroidvania elementima. Drugim rečima – igra koja pripada podžanru koji se vazda razvija. Ove igre često šire svoje vidike i uvode inovacije, a opet se nikada previše ne udaljavaju od osnovnih postavki žanra. Nekako u tome i leži šarm ovih igara, gde tvorci igara širom sveta večito pronalaze nove načine da osveže staru formulu, a opet budu što originalniji. Pa gde tu tačno spada Elderand?

Neke od najsnažnijih karakteristika ovog naslova, nesumnjivo se kriju u veoma dopadljivom vizuelnom stilu i izuzetno lepo utegnutim kontrolama. Ljubitelji izbrušenih piksela i atmosferičnih svetova u retro fazonu, ovde bez sumnje imaju sijaset razloga za radovati se. Brojne lokacije od kojih svaka ističe svoj prepoznatljiv tematski doživljaj, milina su za istraživati.

Istovremeno, komande imaju fantastičan odziv što samo kretanje i akciju olakšava u toj meri da su jako precizne akcije izuzetno lake za izvesti. A kada karakter kog upravljate sluša vaše instrukcije tako verno, svaka borba i provlačenje kroz opasnosti koje zahtevaju istančano manevrisanje, pružaju neverovatno „imerzivan“ osećaj. Prosto je neverovatno kako malo kvalitetnije kontrole mogu da učine da se saživite i sa 2D karakterom od 64 piksela.

Kvaliteti ovog naslova ne prestaju ovde, ali kako neki pokuša da se istakne, tako kao da izazove nuspojavu koja umanji njegov pozitivan efekat.

Tako recimo na raspolaganju imate zavidan broj oružja, što otvara vrata različitim stilovima igranja. Ali istovremeno, svega jedno do dva oružja u datom trenutku, biće vam zaista od koristi. Sve ostalo pruža osećaj kao da vas sabotira ukoliko ga upotrebite.

Protivnici su raznovrsni i svaki zahteva da eksperimentišete kako biste ga porazili, ali kada jednom skapirate njihovu suštinu, gotovo nijedan neće predstavljati problem i lako je eksploatisati njihov set poteza. A tu su i za sam gejmplej manje važne stvari koje imaju isti „problem“, kao na primer mogućnost da kreirate izgled lika na početku što je stvarno plus – ali samo nekolicinom krajnje čudnih opcija koje poentu kreiranja automatski dovode u pitanje.

Tu su i neki grafički efekti koji pojačavaju vizuelni utisak ali degradiraju mogućnost da ispratite šta se dešava na ekranu. A priča koju je lako pratiti što uvek pozdravljam, istovremeno kao rezultat svoje jednostavnosti gubi na zanimljivosti.

Pa i pored svih automatskih nedostataka koji vrlinama ističu slabije strane, Elderand se odlično drži svojim adutima. Atmosfera sveta i generalan osećaj istraživanja, prvoklasni su. A klasični metroidvania momenti gde novim sposobnostima možete bolje istražiti prethodno posećene lokacije, izvedeni su u najboljem mogućem maniru.

A kada na kraju sve sagledam, kao da ću ovu igru najviše pamtiti po zanimljivo dizajniranim protivnicima i atmosferom za čije je građenje dobrim delom zaslužna i lepo odmerena muzika.

U svakom drugom pogledu, ovo je jedan solidan metroidvania naslov koji nažalost ne donosi gotovo ništa novo na scenu, pa i obiluje momentima koji degradiraju njegov sjaj. Ali kada izrazi svoje jake strane, predstavlja i više nego zabavan paketić desetočasovne zabave koji nije teško preporučiti svakome ko voli ovakve igre.

Istina, uskoro nam nailaze neki metroidvania naslovi koji zbilja obećavaju, ali za jednu ovako kompaktnu igru i po ceni koja se za nju traži, nećete pogrešiti ukoliko je nabavite već danas.

Elderand je dostupan za: PC, PS5, Xbox Series X/S i Nintendo Switch

Igru ustupio: Graffiti Games