Tamo-vamo kroz vreme: CONVERGENCE: A League of Legends Story recenzija

Možda najbolju stvar koju je Riot uradio, pored pregršt pogrešnih, jeste to da je brdu indie studija prodao licencu univerzuma koji je utemeljio League of Legends. Samim time imamo kolekciju igara sa dodatnim nazivom ”A League of Legends Story”, koja se prožima preko gomile različitih žanrova, tema i likova. Danas na repertoaru imamo metroidvania naslov sa Ekkom u glavnoj ulozi.

Ekko je mladi pronalazač u podzemnom gradu Zaun. Njegovo redovno avanturisanje biva prekinuto kada jedna kula u gradu iznenada eksplodira. Na njemu je sada da otkrije šta se tu dogodilo i kako je do toga došlo. Plus na to sve možemo dodati i misterioznog stranca, kao i putovanje kroz vreme.

Convergence uzima već dobro poznati metroidvania recept i savršeno prati sve njegova uputstva. Za one koji ne znaju šta je metroidvania, hajde da ponovimo: Imamo kretanje po 2D ravni, platformisanje, otključavanje sposobnosti i ogromnu mapu prepunu skrivenih deonica i različitih neprijatelja za savladati. Naravno, i vraćanje na prethodne lokacije je obavezna tropa ovog žanra.

U Convergence, pored standardnog duplog skoka, kačenja na kablove i trčanje po zidovima, Ekko poseduje i tematske sposobnosti zasnovane na putovanju kroz vreme, koje su sasvim odlično uklopljene, kako u gejmplej, tako i u njegovu priču. I samim tim glavna sposobnost ovde je premotavanje vremena unazad. Znajući da Prince of Persia postoji, ovaj koncept nije preterano originalan, ali je opet sjajno uklopljen u igru. Upotreba ove sposobnosti je ograničena, ali ćete tokom vremena moći da je unapredite korišćenjem raznih gedžeta i skillova, kao i druge Ekkove veštine.

Borba je brza i veoma često haotična. U svakom trenutku ćete morati da koristite svoj arsenal do maksimuma kako biste preživeli, pogotovu ako igrate sa osnovnim opcijama gde Ekko ima samo tri životna poena. Naravno, ovde će vam najviše pomoći vaša ”rewind” moć. Jedna od zanimljivih opcija koju igra ima je mnogo finije podešavanja težine, tako da možete kreirati nivo težine koji baš vama odgovara.

Vizuelni stil je apsolutno zadivljujuć. Čak i pored toga što se koristi samo 2D podloga, razvojni studio je apsolutno briljirao na ovom polju. Svi likovi i ceo svet izgledaju kao neki crtani film iz devedesetih i početka dvehiljaditih, tako da igra takođe budi jako lep osećaj nostalgije. Animacije su takođe sjajne, ali kada se stvori gužva na ekranu, bukvalno nećete znati šta se dešava pošto su sprajtovi likova veoma mali.

Glasovna gluma je odlična i veoma verodostojna likovima koje prikazuje igra, dok se muzika nažalost pretežno vrti oko glavne teme. To znači da ćete čuti verziju te pesme u gomili različitih situacija i varijacija – nekada će biti herojska i brza, a nekada spora i tužna.

Ono što mi se ne dopada kod igre jeste arhitektura mape, to jest mali broj prečica koje su vrlo karakteristične za metroidvanie. U Convergence ćete često morati da idete ”okolo naokolo” mnogo dužim putem kako biste se vratili na prethodne lokacije.

Čak i da ne znate ništa o League of Legends univerzumu i likovima, Convergence je fantastična i vrlo uzbudljiva igra. Bilo da ste fan metroidvania žanra ili samo akcionih platformera, toplo vam preporučujem ovaj naslov. Ako ste još povrh toga ljubitelji LoL-a, Convergence ne smete propustiti.

CONVERGENCE: A League of Legends Story je dostupan za PC, Nintendo Switch, PlayStation 4/5, Xbox One i Xbox Series X/S

Igru ustupio: Double Stallion

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.